Problem z temperaturą Audi A3 8L

16 Paź 2017, 09:55

Witam, mam problem z moją A3 (1.6 benzyna 2002)
Miałem ostatnio wymieniany osuszacz a wraz z nim nabicie klimy.
Po naprawie podczas jazdy (po około 15-20 minutach) temperatura silnika rośnie do 110 stopni. Zauważyłem też że po włączeniu nawiewu i ustawieniu temp na max, temperatura spada z powrotem do 90 stopni. Dodatkowo pod maską w okolicy widocznej na zdjęciu (na 99% przy tym żółtym korku) słychać charakterystyczne stukanie:
http://www47.zippyshare.com/v/DuYiIm8L/file.html nagranie

zdjęcie:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Wcześniej nie używałem klimy, nie było też żadnych problemów z temperaturą.
Jak myślicie czy to może być spowodowane jakimś wadliwym działaniem klimy, lub mechanik coś źle wymienił?

Pozdrawiam
KamilN81
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 05 2014
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Paź 2017, 10:41

Nagranie nie działa otwierają się jakieś strony reklamowe i nic nie można odsłuchać.

Czy klimatyzacja działa normalnie? Chłodzi, wentylator włącza się podczas pracy sprężarki.

Czasem potrafi być uszkodzony wentylator lub jego sterownik i nie włącza się na wyższym biegu przez co nie jest wstanie schłodzić silnika z włączoną klimą, a pierwszy bieg daje radę z temperaturą kiedy jest ona wyłączona.

W twoim modelu praca wentylatorów wygląda tak:
Pierwszy bieg załączanie między 92 a 97 °C, wyłączanie po schłodzeniu do 84 - 91 °C.
Drugi bieg załącza się między 99 a 105 °C, wyłącza po schłodzeniu do 91 - 98 °C.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Paź 2017, 12:27

Tak klimatyzacja działa sprawnie, tak samo włącza się wentylator podczas załączenia sprężarki (testowane na zimnym silniku). Ale problem z temperaturą występuje niestety też na całkiem wyłączonej klimie i układzie. Temperatura rośnie do 110 stopni, włączam dmuchawe na max ciepła i zbija się do 90 i tak w kółko. Odnoszę jednak wrażenie że ta temperatura częściej idzie do góry gdy zatrzymuje się na światłach itp. (ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

Nie wiem czemu nie działa tamta strona. Załączam nagranie w poście. (Dodaje w zipie bo nie można załączyć ani mp3 ani aac)
Pozdrawiam
KamilN81
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 05 2014
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Paź 2017, 10:40

KamilN81 napisał(a):Ale problem z temperaturą występuje niestety też na całkiem wyłączonej klimie i układzie
Czyli klima nie ma nic do rzeczy może tylko przez nią trochę szybciej ta temperatura rosnąć.

KamilN81 napisał(a):Temperatura rośnie do 110 stopni, włączam dmuchawe na max ciepła i zbija się do 90 i tak w kółko.
Może to być problem z drugim biegiem wentylatora jak już wspominałem.

KamilN81 napisał(a):Odnoszę jednak wrażenie że ta temperatura częściej idzie do góry gdy zatrzymuje się na światłach itp. (ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
Ma spore znaczenie bo jak stoisz to jest mniejszy przepływ powietrza przez chłodnicę przez to układ będzie się wolniej chłodził i potrzebne jest tu wtedy wymuszenie przepływu powietrza za pomocą wentylatora / wiatraka przy chłodnicy. Jeżeli będzie działał tylko na pierwszym biegu to nie osiągnie wystarczającej wydajności do schłodzenia układu podczas postoju w cieplejsze dni.

KamilN81 napisał(a):Załączam nagranie w poście
Faktycznie stuka raczej to takie cykanie i to dosyć głośno.

Czy poziom płynu chłodniczego masz na odpowiednim poziomie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Paź 2017, 12:14

KamilN81 napisał(a):Dodatkowo pod maską w okolicy widocznej na zdjęciu (na 99% przy tym żółtym korku) słychać charakterystyczne stukanie:
Może stukać zawór EVAP. Filtr z węglem aktywnym jest przecież obok.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2017, 19:04

KamilN81 napisał(a):Po naprawie podczas jazdy (po około 15-20 minutach) temperatura silnika rośnie do 110 stopni. Zauważyłem też że po włączeniu nawiewu i ustawieniu temp na max, temperatura spada z powrotem do 90 stopni.

A ja skupiłbym się na tym właśnie opisie.
Panowie - podczas normalnej jazdy, wentylator się nie ma prawa włączyć. Chyba, że włączy się klima, to siłą rzeczy wentylator ruszy. Po włączeniu nawiewu, temperatura spada, bo silnik wentylatora dodatkowo chłodzi płyn przepływający przez nagrzewnicę. Tak więc wydaje mi się, że problem jest tutaj z wydajnością chłodzenia. Może to być termostat, może to być zapchana lub zniszczona chłodnica ( lamelki pourywane albo pozginane ) bądż nie wydala pompa płynu.
Jeżeli pamięć mnie nie zawodzi, to w tym silniku jest wkład termostatu, który można wyjąć i jeździć bez niego. Można zrobić też test wydajności pompy. I już będzie coś wiadomo. Poszczególne biegi wentylatora chłodnicy tez można sprawdzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


18 Paź 2017, 14:28

Witam, jeśli chodzi o problem z temperaturą to oddałem auto do warsztatu, mechanik wymienił mi termostat i teraz temperatura już nie rośnie, ale mam inny problem. O ile przy wyłączonej klimie temp jest trzymana przy 90, to gdy ją włączę to oscyluje w okół 78 stopni, a przy szybszej jeździe (120-140) potrafi spaść nawet do około 70. Mechanik mi powiedział że to może być to coś z czujnikami i nie powinienem się tym martwić. Ale czy to może być związane z nowym, możliwie wadliwym termostatem, czy to raczej normalne?
Co do tego stukania to jednak jest to ten filtr EVAP, płynu też miałem trochę za mało.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
KamilN81
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 05 2014
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Paź 2017, 18:46

Wygląda mi to na wadliwy termostat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Paź 2017, 21:53

KamilN81 napisał(a):Mechanik mi powiedział że to może być to coś z czujnikami i nie powinienem się tym martwić.
Jak to powiedział to znaczy że nie jest mechanikiem a druciarzem. Jemu podziękuj , zacznij wpółpracę z innym . Po prostu zmień mechanika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna