Problem z turbiną <nastawnikiem> Volvo XC90 D5 185 km 2009r.

01 Paź 2013, 20:15

Witam wszystkich:)
Pacjent: Volvo xc90 silnik 2.4 d5 185 koni rok 2009. <TEŚCIA:/>
Objawy: Brak mocy, brak turbodoładowania
Diagnoza: Zbyt niskie ciśnienie doładowania <sprzęt launch Diagun,VIDA> w obu przypadkach to samo.
Co już zrobione:
Pierwsze co mi przyszło do głowy to turbina <czyszczenie bądź regeneracja>, ale wcześniej zajrzałem do nastawnika turbiny i tu myślałem że znalazłem usterkę bo jedna z zębatek była uszkodzona więc posłałem nastawnik do regeneracji. Po szybkiej regeneracji już myślałem że będzie oki, ale niestety nie było więc odesłałem nastawnik z powrotem. Facet stwierdził że nie patrzył w elektronikę nastawnika a tam był problem z silniczkiem krokowym który rzekomo wymienił i odesłał mi nastawnik już sprawdzony, ale problem z doładowaniem jak był tak jest nadal:/. Wajcha od zmiennej geometrii w turbinie pracuje bez żadnego oporu więc tu raczej nie ma problem. Powiedzcie mi gdzie jeszcze szukać?? bo mi już ręce opadają:/
Pozdrawiam Przemek
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Paź 2013, 13:03

Witaj,

Masz zbyt niskie ciśnienie doładowania miałem kiedyś podobnie w audi 1.9TDi pomogła "wymiana uszkodzonego wężyka doładowania" tak mi wtedy powiedział mechanik może w tym przypadku jest podobnie?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

02 Paź 2013, 13:43

Kurde nie wiem czy wina leży w samej turbinie:/ jeśli byłaby ona sterowana jak większość starszych konstrukcji turbin podciśnieniem byłoby oki żaden problem, ale tu jest ten piep..ny elektroniczny nastawnik geometrii łopatek niestety:/, i jeśli on źle steruje łopatkami to jest problem z doładowaniem:/ a nie mam niestety takiego nastawnika na podmiankę:/
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Paź 2013, 16:54

Dobrze by było mieć taki elektroniczny nastawnik geometrii łopatek do podmianki i zobaczyć czy problem leży po jego stronie. Poszukaj w okolicy może będzie ktoś miał do sprzedania i pozwoliłby sprawdzić przed kupnem.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

07 Paź 2013, 17:48

Z problemem walczę dalej ale już wiem wszystko:D regeneracja nastawnika była do du...y poszedł ponownie do naprawy, myśle że gość który to robi weźmie sobie do serca to że już trzeci raz mu go odsyłam. A z tym nastawnikiem jest lipa bo samego <nowego> kupić sie nie da, z turbiną tylko serwis koszt 5500zł, urzywanego nikt bez turbiny nie sprzeda bo jest to komplet:/
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998