Problem z wyborem auta

14 Gru 2013, 19:07

Czy istnieje możliwość sprawdzenia samochodu na jakimś serwisie w taki sposób, aby zbadać koło dwumasowe, turbinę i wtryski? Nie chcę kupować kota w worku. Zawieszenie sprawdzę, ale czy te rzeczy można?
Loczek
Początkujący
 
Posty: 105

14 Gru 2013, 20:00

mam focusa mk2 w kombi przed liftem oryginalnie 90ps i ma chipa na 115 jestem świetnie zadowolony polecam ten samochód lecz komfortu to tam za bardzo nie ma - pewniejsze prowadzenie i sprężystość spalanie śmieszne 5l ropy a i nie jedno TDI odstawił

dobry olej podstawą do tego niezbędne wymiany paski filtry - jak kto dba taki ma wychodzę z założenia

szukaj aut bez filtra PDF - cząstek stałych

ewentualnie pokuś się na OPLA VECTRE C z silnikiem 1.9cdti 150ps ze skrzynią 6 świetne auto
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Gru 2013, 00:05

Ponawiam pytanie - czy można na jakiejś stacji sprawdzić czy turbina jest ok, dwumasa, sprzęgło i pompowtryski - przed zakupem ?
Loczek
Początkujący
 
Posty: 105

16 Gru 2013, 00:14

wtryski chyba idzie sprawdzić po podłączeniu pod komputer wartości powinny być najbliższe 0 tak mi kiedyś w A klasie sprawdzali

najlepiej to wyciągać każdy wtrysk i na maszynę je wsadzić w celu sprawdzenia

NIE WIEM CZY W KAŻDYM AUCIE idzie sprawdzić wtryski pod komputerem

dwumasy nie sprawdzisz ważne by pedał sprzęgła nie drżał przy wciskaniu przy skosku sprzęgła przy ruszaniu jak już bije pedał sprzęgła i dochodzą z niego jakieś dziwne piski zgrzyty to coś jest nie tak docisk łożysko tarcza sprzegłowa koło dwumasowe...

turbina musi gwizdać ładnie przy ruże wydechowej przy ok 1500rpm powinno być slychać gwizd auto nie powinno mocno kopcić tym bardziej nie powinno zostawiać czarnych bąków za sobą przy deptaniu podczas jazdy podczas gazowania na postoju

aby każdy element sprawdzić powninno się go wymontować i obejrzeć podane przeze mnie przykłady diagnozy nie są jakimś wyznacznikiem ani nie gwarantują 100% sprawności danych elementów możesz pojeździć miesiąc i może zacząć się sypać... paliwo w PL jest do kitu a dodatkowo jazda na rezerwie dodatkowo niszczy pompowtryski gdyż zaciągany jest syf z baku na dnie a filter dokładnie wszystkiego nie przefiltruje

warto dolać MIXOLU do ropy jak się jedzie gdzieś w dłuższą trasę wtedy ropa jest bardziej tłusta i wtryski są lepiej smarowane - to tylko moje zdanie
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda po mokrej nawierzchni - poślizg pod kontrolą
    Jazda po mokrej nawierzchni wymaga od kierowców więcej ostrożności i umiejętności. Jednym z największych niebezpieczeństw w takich okolicznościach jest akwaplanacja, czyli poślizg wodny. Co sprzyja akwaplanacji? Zły ...