Problem ze sprzęgłem, skrzynią?

12 Gru 2010, 20:33

Witam,

Coś dziwnego zaczyna się dziać w landku(Freelander 2005 TD4):
Pedał wchodzi prawie do podłogi i dopiero jakieś 1-2cm przy podłodze dopiero "łapie".
Przy uruchamianiu silnika: wrzucona jedynka i wciśnięty pedał gazu - samochód powoli toczy się do przodu(jak wciskam wtedy pedał hamulca to nie gaśnie).
Dochodzą problemy z wrzucaniem biegów: raz wchodzą czysto a raz jest problem z włożeniem jedynki.

Co może być powodem?

ps
Zna ktoś jakiegoś magika od landków w wawie?
landers
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa

12 Gru 2010, 20:43

landers napisał(a):Co może być powodem?

Moim skromnym zdaniem kończy się sprzęgło.... :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

12 Gru 2010, 21:35

Witam
to nie sprzęgło tylko wysprzęglik , pompa sprzęgła lub olej w tym układzie
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Gru 2010, 21:37

Witaj. Poczytaj forum , opisaliśmy różne awarie sprzęgła i sposoby naprawy. Większość problemów zaczyna się od mocowania pedału sprzęgła a kończy na wysprzęgliku. Jeśli masz pewność że tam wszystko gra, dopiero bierz się za rozkręcanie sprzęgła. Pozdrawiam.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

12 Gru 2010, 22:37

Wątki przeczytałem - brak oleju raczej wykluczam bo pedał sprzęgła odbija.
ehh to mi się przytrafiło przed świętami :(
landers
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa

12 Gru 2010, 23:30

Pedał odbija bo jest na sprężynie. Płyn w zbiorniczku poniżej połowy to już jest zapowietrzenie. Tak jest u mnie. Pisałem o odpowietrzaniu przez Pompę ,nie mam odpowietrznika przy wysprzęgliku. Jeśli masz tam metalową rurkę zakończoną odpowietrznikiem to będzie ci łatwiej . Koszty to : strzykawka 100cc, pół metra przezroczystej rurki i litr DOT 4. Mam niewielki wyciek z pompy widoczny od strony kabiny jako pocenie, co najwyżej można pobrudzić sobie palec. Raz na miesiąc uzupełniam do zbiorniczka około 3 cm3 płynu, jak się zapomnę to muszę odpowietrzać. Jeżdżę tak od roku. Mechanik chciał mi wymieniać: sprzęgło, pompę i wysprzęglik. Koszt ponad 2 000 zł. Popróbuj sam a zaoszczędzisz na święta :razz: . A przynajmniej będziesz wiedział co trzeba naprawdę wymienić. Pozdrawiam.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    7-miejscowy SUV klasy premium - przegląd modeli
    Do przewiezienia większej liczby osób nie zawsze potrzebny jest minivan. Wystarczy praktyczny SUV z dodatkowym rzędem siedzeń. Modele klasy premium bardzo często oferują taką opcję, co w połączeniu z luksusowym wyposażeniem ...

13 Gru 2010, 01:11

witam,
ewidentne objawy usterki hydraulicznego układu wyłączania sprzegła -zapowietrzenie

cyt; Pedał wchodzi prawie do podłogi i dopiero jakieś 1-2cm przy podłodze dopiero "łapie-
NIE łapie tylko dopiero zaczyna wysprzeglać , choć na skutek za dużego skoku jałowego
sprzegło wlecze - czyli nie rozłacza do końca , stąd trudności ze zmianą biegów
dolać płynu i odpowietrzać jak jest odpowietrznik , jak nie trzymaj sie rad @Piotra R
Skrzyni b. nie ruszać :!:
ps. czy nie cieknie pompa sprzegła ? w okolicy pedału sprzegła jeśli tak- to pompa by była do wymiany
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2010, 01:27

ogólnie nie ma odpowietrznika bo układ jest "samo odpowietrzający"... przynajmniej w teorii :mrgreen:
stawiasz auto na równym lub delikatnie pod górkę, dolewasz płynu, wrzucasz luz, odpalasz auto i pompujesz sprzęgłem, po chwili powinno być odpowietrzone,
jeśli nie patrz post wyżej :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Gru 2010, 19:50

cytuje ;ogólnie nie ma odpowietrznika bo układ jest "samo odpowietrzający"...
tak by wyglądało , ale to wymyślili to ...si ? ,

w 1.8 benz i 2.0 TD nie ma odpowietrznika , fabrycznie zalany zestaw pompa-wysprzeglik
tylko wymiana , chyba że trafi na.... :razz:

w td4 2.0 można wymieniać osobno pompę /zalaną fabrycznie/ - jest specjalne złacze -
zeby nie spie... nie otwierac nowej pompy :mrgreen:
od wysprzeglika wyprowadzona rurka z odpowietrznikiem, chyba że ktoś go wczesniej...
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2010, 20:13

uff układ był zapowietrzony wydałem 85pln, spuścili i wymienili cały płyn.
Teraz biegi chodzą jak zegarek

ps
Dzięki Panowie za cenne rady
landers
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa

13 Gru 2010, 23:27

... nie chcę krakać, ale pytanie jak ci się układ zapowietrzył ? zakładam że nic wcześniej przy nim nie robiłeś. masz typowy objaw schodzącego wysprzęglika lub cieknącej pompy. zerknij od spodu na skrzynię biegów, są na samym dole dwa otwory przy jej połączeniu z blokiem. jeśli jest tam mokro - to puszcza wysprzęglik. to samo dotyczy pompy, tu łatwiej dostrzec wycieki. jaki masz przebieg ?
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Gru 2010, 05:55

niecałe 50 tkm
landers
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa

14 Gru 2010, 17:33

przy 50 tys. padł mi pierwszy wysprzęglik, teraz - po kolejnych 30 tys., poszedł drugi (wcześniej wymieniony w serwisie). sprawdź ew. wycieki.
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Gru 2010, 21:03

Mam nadzieję, że do wiosny starczy.
Przy wymianie płynów na wiosnę zastanowię się nad wymianą profilaktyczną wysprzęglika i pompy bo coś widzę, że to pięta Achillesowa

Pozdr.
landers
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa

28 Sty 2011, 21:48

serdecznie wszystkich witam
u mnie zaczelo sie dziac zupelnie cos odwrotnego niz u kolegi Landersa w maju wymienialem sprzeglo do landrowera freelandera 2.0 d
2000rok firmyBORG&BECK
przejechalem 30000km i zaczelo sie slizgac bylem u mechanika u tego co to wymienia i stwierdzil ze trzeba znowu wymienic bede mosial zakupic drugie zastanawiam sie czy takie same i pytanie co moglo byc przyczyna czy zle zamontowane sprzeglo czy mozliwa jest jego wada? Dodam ze napoczatku wszystko bylo ok teraz pedal bierze przy samej gorze i nie ma problemu ze zmiana biegow
pozdrawiam

[ Dodano: 28 Styczeń 2011, 21:46 ]
Dodam jescze ze nie widze wyciekow z pompki plyny jest tyle co przed wymiana
pozdr

[ Dodano: 29 Styczeń 2011, 11:23 ]
witam
przejzalem forum i wyczytalem ze powodem moze byc poluzowane kolo zamachowe a ja wymienialem uszczelniacz na wale. czy to mozliwa przyczyna?
pozdro
wolsz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: flekkefjord