Problemy z Zaworem EGR

Problemy z Zaworem EGR

07 Paź 2012, 16:00

Zawór EGR gdy silnik dłużej pracuje na wolnych obrotach się zamyka,a czasami podczas ruszenia jest otwarty są problemy z ruszeniem i kopci na czarno . Wymieniłem trzy zawory EGR , trzy sterowniki zaworu EGR, wymyłem kolektor ssący , wymieniłem przewód pod ciśnieniowy od czujnika atmosferycznego , sprawdziłem wszystkie przewody pod ciśnieniowe , wymieniłem inteccoler , sprawdziłem instalacje elektryczną , sprawdziłem szczelność przewodów dolotowych powietrza i cały czas mam problem z zaworem EGR. Mam volvo V70 2,5 TDI w drugiej generacji.
Proszę o pomoc .
norrbi4
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 07 Paź 2012, 15:31
Prawo jazdy od: 01 06 1991
Auto: volvo v70
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Problemy z Zaworem EGR

08 Paź 2012, 10:49

weź na próbe zaślep EGR nie na stałe tylko wsadź gdzieś blachę pod bączek, może to nie jest wina EGRu?
w większości silników EGR nie jest konieczny do pracy silnika ;) ważne tylko nie odpinać wtyczek od sterowania
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Problemy z Zaworem EGR

08 Paź 2012, 15:04

zaślepiłem w inny sposób zatkałem przewód podciśnieniowy ale chciałbym tą usterkę usunąć. W ten sposób auto jeździ bez problemu .
norrbi4
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 07 Paź 2012, 15:31
Prawo jazdy od: 01 06 1991
Auto: volvo v70
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Problemy z Zaworem EGR

08 Paź 2012, 18:37

jeśli po zatkaniu podciśnienia jest ok to prędzej padł zaworek sterujący niż sam zawór EGR,
ogólnie w 90% przypadków EGR można wywalić bez uszczerbku dla auta :wink: ważne tylko nie wywalać sterowania i pozaślepiać wszytko dobrze :ok:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Problemy z Zaworem EGR

11 Paź 2012, 21:52

EGR to tylko ekologia
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Rejestracja: 20 Mar 2012, 23:10
Prawo jazdy od: 07 08 2012

Re: Problemy z Zaworem EGR

12 Paź 2012, 08:56

w niektórych modelach też dogrzewanie silnika :mrgreen: co szczególnie w zimie przy nowych dieslach z bezpośrednim wtryskiem jednak się przydaje :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Beetle Cabriolet Volkswagen Beetle Cabriolet
    VW Beetle Cabriolet to kontynuacja wyjątkowej historii samochodu po zaprezentowanym po raz pierwszy w 1949 roku Garbusie Cabriolet (typ 15) i New Beetle Cabriolet z 2002 roku. Obecny Beetle Cabriolet jest trzecią generacją ...
    Bezpieczna jazda po zmroku Bezpieczna jazda po zmroku
    Jesienią dni stają się coraz krótsze, dlatego kierowcy częściej prowadzą auto już po zmroku. Jazda w takich warunkach jest o wiele trudniejsza niż przy świetle dziennym, zwłaszcza w miejscach nieoświetlonych latarniami ...

  • Re: Problemy z Zaworem EGR

    15 Paź 2012, 18:21

    dogrzewanie silnika??? mówisz chyba o chłodnicy spalin:PP
    mechan12
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 20 Mar 2012, 23:10
    Prawo jazdy od: 07 08 2012

    Re: Problemy z Zaworem EGR

    15 Paź 2012, 20:38

    nie o dogrzewaniu silnika,
    część japońskich diesli wtłacza gorące spaliny do silnika i zwiększa temp w ten sposób ;)
    proste, i w zasadzie bezawaryjne... prawie :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Problemy z Zaworem EGR

    16 Paź 2012, 21:04

    ooo a o tym nie słyszałem:D
    mechan12
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 20 Mar 2012, 23:10
    Prawo jazdy od: 07 08 2012

    Re: Problemy z Zaworem EGR

    17 Paź 2012, 20:46

    Jeżeli po tymczasowym zaślepieniu EGR wszystko jest ok to moja propozycja to usunięcie EGR poprzez zmianę w programie sterownika ECU samochodu a następnie zaślepienie EGR na stałe, pozwoli to na normalne funkcjonowanie samochodu i nie przechodzenie w tryb awaryjny.
    Usunięcie zaworu EGR jest bezpieczne i tak naprawdę poprawiające parametry silnika.
    Zawory EGR zostały wprowadzone w celu spełniania norm emisji spalin, powodują że część zbyt zanieczyszczonych spalin wraca z powrotem do silnika w celu ich ponownego spalenia co w praktyce oznacza że silnik zamiast dostawać czyste chłodne powietrze bogate w tlen dostaje dym z rury wydechowej i zachowuje się tak jak stary palacz podczas ataku kaszlu. Normalnie zawór EGR pracuje podczas odpalenia samochodu gdy silnik nie jest rozgrzany i spaliny są najbardziej zanieczyszczone, potem podczas jazdy powinien być zamknięty, samochód a tak naprawdę sterownik samochodu otrzymując informację o awarii EGR może nawet wejść w stan awaryjny tzn. spadek mocy i ograniczenie prędkości max.
    Tak więc najlepszym rozwiązaniem to wywalić EGR i zapomnieć o problemach z nim związanych.
    DUET
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 17 Paź 2012, 19:28
    Auto: LAGUNA
     
    • Warto przeczytać
    • Mitsubishi Fuso, jak powstaje kabina
      Dziewczyny
      Audi S3 8L, przedni grill
      Formuła - Elite Circle