Prośba o ocenę stanu świec

14 Gru 2019, 19:31

Ostatnion pojawiło się u mnie wypadanie zapłonu na 6 cylindrze, odmiana cewki nic nie zmieniła, luzy zaworowe ok.
Poniżej zdjęcie świec zapłonowych..
po wymianie świecy na 6 cylindrze jest ok ale czemu te na Bank 2 ( cylindry 4,5,6) są z takimi przebarwieniami? Świecę z Bank 1 są czyste.
Moja teoria jest taka że jest albo za bogatą albo za uboga dawka na tym banku tylko że wykresy obu sond są ok, więc może sama sonda jest walnięta?
Co Wy na to? Moja teoria jest prawdopodobna czy raczej nie?
Proszę o wypowiedź kogoś kto to ogarnia bardziej ode mnie.. Prośba o ocenę stanu świec
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Gru 2019, 21:57

Jeżeli chodzi o to przebarwienie na izolatorze to przyczyną tego są cząstki oleju które gromadzą się na ceramicznym elemencie na skutek pola elektromagnetycznego utworzonego przez przepływ prądu o wysokim napięciu przez świecę zapłonową. Wystarczy że dostanie się trochę oleju do otworu w którym umieszczona jest świeca i takie zjawisko na niej się pojawi po jakimś czasie eksploatacji.

Żeby tego uniknąć należy dopilnować, aby gniazdo i gwint świecy zapłonowej były czyste przy instalacji nowych świec zapłonowych.

Z tego co wiem nie powinno mieć to wpływu na działanie świecy.

Tak patrząc na zdjęcie że świecami nie widzę żeby było coś nie tak ze świecami ale widać lekką różnicę na elektrodzie między pierwszym a szóstym cylindrem.

Jaki przebieg mają świece? Irydowe powinny długo wytrzymać, jeżdżąc na benzynie to spokojnie około 50tyś. km. bez większych problemów.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Gru 2019, 22:42

Świece mają ok 25kkm przebiegu. Przebarwienie nie jest od oleju bo po pierwsze przy wymianie świec wymieniałem uszczelniacze gniazd, po drugie świecę były czyste po odkręceniu.
Dla mnie to wygląda tak jak by na banku 2 czyli cylindry 4,5 i 6 była zbyt wysoka temperatura ( czyli mieszanka za uboga?) Jak sprawdzić czy mam rację? Bo korekty stft i ltft są ok...
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Gru 2019, 23:39

damian87 napisał(a):Przebarwienie nie jest od oleju bo po pierwsze przy wymianie świec wymieniałem uszczelniacze gniazd, po drugie świecę były czyste po odkręceniu.
Nie musi być tam oleju wystarczą jego cząsteczki znajdujące się w powietrzu, które naładowane elektrycznie zbierają się na izolatorze tworząc taki osad.

Jeszcze zastanawiam się bo widzę że masz LPG. I napisz może czy masz dwie listwy wtryskowe jedną na pierwsze trzy cylindry i drugą na pozostałe?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

15 Gru 2019, 00:35

Każdy wtrysk na pojedynczym montarzu jest.
Jak sprawdzić czy na drugim banku jest prawidłowy skład mieszanki? Chodzi mini to czy z sondą coś może być nie tak pomimo tego że wykresy obu sond są zbliżone i korekty wtrysku paliwa są +-10% na obu bankach
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Gru 2019, 15:03

...A przy spokojnej jeździe i stałym obciążeniu korekty są +-5%
Teoretycznie gdyby stara sonda była wadliwa i bym ją wymienił na nową to korekty powinny wywalić na plus albo minus tak? Dobrze myślę?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renowacja zniszczonej skórzanej tapicerki
    Chciał bym się z Wami podzielić wiedzą na temat renowacji skórzanych tapicerek. Mam za sobą ok. 20 odnowionych foteli, kilka kanap tylnych, boczków drzwiowych oraz kierownic. Właściwie uczyłem się na własnych ...

18 Gru 2019, 00:29

Oglądałem endoskopem katalizatory w kolektorze..
BANK2:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



BANK1:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Jasnym jest że katalizator z pierwszego Banku( cyl. 1,2,3) muszę wybebeszyć, ale czy w drugim Banku(cyl. 4,5,6) też muszę wybebeszyć katalizator skoro nie wygląda źle?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Gru 2019, 12:34

damian87 napisał(a):Jasnym jest że katalizator z pierwszego Banku( cyl. 1,2,3) muszę wybebeszyć, ale czy w drugim Banku(cyl. 4,5,6) też muszę wybebeszyć katalizator skoro nie wygląda źle?
Może lepiej wymienić ten katalizator na sprawny i drugi zostawić w spokoju. Najlepiej by było żeby układy wydechowe z pierwszego i drugiego banku nie różniły się między sobą.
Tak się zastanawiam czy na drugim banku katalizator nie jest częściowo zapchany przez co spaliny mają utrudniony przepływ w stosunku do tego na banku pierwszym gdzie świece wyglądały dobrze.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

22 Gru 2019, 05:51

Kolego zobacz na odstęp elektrod, Kipchoge miałby problem by przebiec ten dystans w ciągu 2h, wywal te świece i pamiętaj, przy świecach jedno elektrodowych należy korygować odstęp powiedzmy co 10 tyś km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)