Problem z odpaleniem - kontrolka kierownicy żółta

Problem z odpaleniem - kontrolka kierownicy żółta

05 Sty 2020, 01:29

Witam mam o to taki problem
Auto gdy postoi dwa dni odpala za drugim na dotyk zaś za pierwszym niby zakręci ale cos go zmula i wtedy zapala sie kontrolka kierownicy żółta powinna prawidlowo zgasnac po przejechaniu kilku metrow ale nie gaśnie mimo to nic sie nie dzieje ale gdy juz auto znow postoi mowmy noc i dzien znowu zamuli i zas kontrolka sie zapali ale juz zmieni kokor na czerwony i jiz wspomagania brak. Jedune co. Pomoże to usuniecie błędu. Ze wspomaganie nic sie nie dzieje bo po usunieciu błędu nie wyskakuje błąd po jezdzie dłuższy czas a gdyby coa sie dzialo to blad ponownie odrazu by wracał

Wymienilem aku na nowe
Zmienilem świece
Sprawdzalem multimetrem prad w normie 0,04

I nie mam pojecia czemu nie odpala od strzala bo powinien nawet jak by stal tydzien. Pali ale za drugim na dotyk a za pierwszym opisalem wyzej a samochod to Golf 5 1.9 tdi 77KW 105km
Strzałka
Obserwowany
 
Posty: 2

Re: Problem z odpaleniem - kontrolka kierownicy żółta

05 Sty 2020, 12:35

Strzałka napisał(a):Auto gdy postoi dwa dni odpala za drugim na dotyk zaś za pierwszym niby zakręci ale cos go zmula
Trzeba sprawdzić czy układ paliwa ci się nie zapowietrza. Zobacz też czy jak przekręcisz do zapłonu raz (gasną świece) cofasz kluczyk po czym ponownie przekręcasz do zapłonu (gasną świece) i zapalasz to czy tez za pierwszym nie zapali. Świece i akumulator sprawdziłeś więc jeżeli są dobre problemy trzeba szukać w innym miejscu.
Strzałka napisał(a):zapala sie kontrolka kierownicy żółta powinna prawidlowo zgasnac po przejechaniu kilku metrow ale nie gaśnie mimo to nic sie nie dzieje ale gdy juz auto znow postoi mowmy noc i dzien znowu zamuli i zas kontrolka sie zapali ale juz zmieni kokor na czerwony i jiz wspomagania brak
Ta kontrolka nie powinna Ci się zapalać bo to ewidentnie oznacza jakiś problem czasem niekoniecznie związany z samym wspomaganiem ale z czujnikami które są z nim powiązane. Dlatego powinno się tu odczytać dokładny kod błędu ponieważ to znacznie pomoże w identyfikacji problemu.

Warto też sprawdzić ustawienia elektrycznego wspomagania jak np. wartość siły im wyższa cyfra tym lżej ono chodzi a z tego co pamiętam nie powinno być więcej niż 9 bo wtedy staje się bardzo nie naturalne i za lekko chodzi.

Tu masz podobny temat golf-v-2005-awaria-ukladu-kierowniczego-vt103728.htm

Jeszcze co do samego odpalania warto sprawdzić dawkę rozruchową (startową) paliwa.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4847
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    10 najoszczędniejszych SUV-ów – testy drogowe Consumer Reports 10 najoszczędniejszych SUV-ów – testy drogowe Consumer Reports
    Hybrydowy Lexus UX i Toyota RAV4 to najoszczędniejsze SUV-y pod względem zużycia paliwa na rynku. Tak wynika z testów w rzeczywistych warunkach drogowych, przeprowadzonych przez największą i najbardziej prestiżową ...
    Kia Rio 1,4 DOHC CVVT o mocy 109 KM Kia Rio 1,4 DOHC CVVT o mocy 109 KM
    Pod maską koreańskiego mieszczucha znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra generujący moc 109 KM. Wyposażony w manualną skrzynię biegów która oferuje sześć przełożeń. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ...

  •