Prośba o pomoc w identyfikacji tej części

04 Sty 2024, 14:01

Dzień dobry wszystkim. Mam prośbę o pomoc w identyfikacji tej części ze zdjęć. Wiem tyle , że jest to mechanizm z cięgnami. W jakim pojeździe samochodowym był on montowany i używany - oto moje pytanie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
wiechuch
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0

04 Sty 2024, 14:07

Wrzuć zdjęcie do załącznika bo jak na razie mamy tylko opis :wink:
Popatrz też czy nie ma jakiś oznaczeń na tych częściach w postaci numerów itp. jak sa wrzuć jest lub zrób zdjęcia tak żeby było je widać.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10148
Zdjęcia: 35

04 Sty 2024, 14:38

Oznaczeń nie ma żadnych.
wiechuch
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0

04 Sty 2024, 14:41

Przejrzałem jeszcze raz i ma jedynie literę K . Pozdrawiam
wiechuch
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0

04 Sty 2024, 14:58

Skojarzyło mi się to z linkami od sterowania nagrzewnicą ale w Polonezie czy Fiacie 125 były dwie dźwignie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10148
Zdjęcia: 35

04 Sty 2024, 15:15

Przeglądając Google nie napotkałem takiego mechanizmu, który ma trzy dzwignie w tym jedna reguluje aż dwa cięgna.
wiechuch
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Droga od koncepcji do samochodu
    Gdy samochód zjeżdża z linii produkcyjnej, jest w nim już zawarty efekt wysiłku wielu osób. Stworzenie nowego modelu to długi i kompleksowy proces, na który składają się lata doświadczenia zebrane przy ...

11 Lut 2025, 15:51

To nie jest urządzenie seryjne.
Montowano to między innymi w pojazdach dla inwalidów, gdy przepisy w czasach głębokiego P.R.L. nie zabraniały ludziom np. bez nóg kierować pojazdami silnikowymi. Ten zestaw na foto nie jest oczywiście kompletny. Wiele samochodów było w różny sposób przystosowane. Np. Wartburgi, Syrenki ... miały zmianę biegów w manetce przy kierownicy dlatego głównie w takich były dokładane podobne ustrojstwa jak na foto. Obok montowano podobny mechanizm potem, który działał jako sprężynowy, to znaczy, że gdy kierowca zmieniał bieg np. z 2 na 3 to sprzęgło wciskało się samoczynnie - koerowca wciskał sprzęgło w chwili gdy lekko odgiął manetkę biegu a puszczał je gdy był w trakcie suwu wrzucania kolejnego biegu.
Podobne bajery używały też samochody do nauki jazdy. Urządzenie mocno uniwersalne, ponieważ z czymś takim można było spotkać się z wielokołowymi maszynami np. w tartaku (w lasach). Maezyna taka miała niezależnie podawany gaz na np. dwa silniki, jeden był z tyłu, drugi z przodu..Mogł być też trzeci, obsługujący np. podnośnik, piłe na podnośniku i wiele, wiele innych.
Mowa o latach 1930-1960.
Te rozwiązania zostały wyparte po roku 1960 gdy zaczęły królować napędy 4x4, inne dyfry, mosty i mechanizmy różnicowe.

Urządzenie na foto dość mocno przypomina to o czym mówię lecz jest za ładne, za nowe jak na taki wiek. Osobiście sądzę że pochodzi to z jakiejś koparki, traktoru, kombajniku albo starszej ciężarówki lub busa.
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Lut 2025, 11:19

Dziękuję za przesłane odpowiedzi. Nadal jestem w punkcie wyjścia, gdyż sam przeglądając różne strony w internecie nie napotkałem nic co by było związane z tym ustrojstwem. Pozdrawiam wszystkich
wiechuch
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0

14 Lut 2025, 20:20

Nie jest to o czym pisze kolega wyżej . Po prostu odpłyną w swojej fantazji . Wracając do zapytania . Takie coś można spotkać w traktorze Zetor . Starszym modelu z tym że z jedną linką. Tak patrząc na to źe Zetor to czeski produkt to może jakaś stara skodzina coś podobnego by miała ? Sterowanie ogrzewaniem ? ......patrz , znalazłem :D :D https://archiwum.allegro.pl/oferta/pane ... 52805.html. Porównaj . Linki poucinane ale ...
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2025, 09:14

Dziękuję koledze za poswiecenie czasu i znalezienie właściwej identyfikacji części. Właśnie mam pozostałości części Skody po ojcu. Za swojego życia był miłośnikiem samochodów Skoda i miał kilka modeli : 1000MB, 100S wersja z garbem i wersja bez, 105, 120 produkowaną przez fabrykę do krajów skandynawskich z dwoma akumulatorami. Wsród różnych części do innych pojazdów ( ciągniki, sam. dostawcze i cężarowe z prl-u ) znalazłem właśnie tą część. Niestety czasem pomagając ojcu przy naprawach nigdy nie spotkałem tej części. Części, które zostały mam wystawione na portalu Sprzedajemy.pl
wiechuch
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0