Proszę o polecenie prostownika do mojego 5008

01 Lis 2018, 20:35

Wczoraj na przeglądzie wyszło, że mój akumulator jest słabo naładowany co może mieć wpływ na jego żywotność i zachowanie w zimie, jak mi tłumaczono. Przy rozmowie wyszło, że powodem jest to, że auto raczej mało jeździ. Szkoła, praca to jakieś 13km. Na koniec dnia to samo w drugą stronę i tyle. Jazda po mieście. Akumulator Bannera ma niecały rok. Panowie z serwisu polecili zaopatrzyć się w prostownik, aby co jakiś czas za pomocą takiego urządzenia doładować baterię. Mam w domu Oxymiser, który używam do motocykla. Nie wiem czy to by się nadawało do auta, czy lepiej kupić osobne urządzenie. Jeśli to drugie proszę o jakieś rekomendacje bo widzę że wybór jak w damskim odzieżowym. Oczopląsów można dostać. Od jakichś malutkich elektronicznych z czego zapewne większość to chińszczyzna o różnej jakości po spore skrzynki jakie pamiętam z dzieciństwa.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Lis 2018, 20:43

Yarecki napisał(a):Mam w domu Oxymiser, który używam do motocykla

Jeżeli ma 12V to się nada. Choć 25km dziennie to nie jest mało, sprawdzali Ci ładowanie???
I co to za serwis? Mechanik, czy sprzedawca akumulatora?
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lis 2018, 21:01

To było w ASO. Robili diagnostykę komputerową, bo było podejrzenie problemu z pompą wysokiego ciśnienia a okazało się, że problem był z jakimś przewodem na niskim ciśnieniu odpowiadającym za sterowanie łopatkami turbiny, który coś mi nadgryzło. Na świeżo tyle pamiętam :) W innym warsztacie chcieli od razy turbinę wymieniać. Nie testowałem jeszcze czy problem ze spadkami mocy został wyeliminowany, ale oby. No i przy okazji była akcja przygotowanie do zimy gdzie też sporo motywów zostało sprawdzonych. Ten Oxymiser chyba jednak się nie nada bo widzę, że to do 30Ah a akumulator jeśli dobrze pamiętam ma 74.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Lis 2018, 22:27

W zasadzie każdy prostownik się nada podładować raz na jakiś czas to i motorkowym podładujesz ale lepiej sprawdz ładowanie bo tak jak Yeti65 wspomniał przebiegi robisz takie że spokojnie powinien być aku doładowany no chyba że sam aku już jest leciwy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lis 2018, 23:38

Akumulator ma niecały rok. Wymieniany był w marcu. Da radę samemu jakoś potwierdzić to co mówili w ASO, czy trzeba z tym gdzieś jednak podjechać?
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Lis 2018, 23:44

Jak masz miernik to sprawdz sam albo podjedz do mechanika z browarkiem i Ci sprawdzi w minutę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4