Przegrzanie silnika.

29 Paź 2015, 20:57

Witam! Mam taki problem , ostatnio jechałem kilkanaście kilometrów , strzałka podniosła się na max. Od tamtej pory kilka razy po kilku kilometrach czynność się powtórzyła i temperatura tez poszla na max. Mechanik powiedział ze to uszczelka lecz mam wątpliwosci. Od jakiegos czasu zauwazyłem ze ubywa mi plynu chlodniczego ale znalazlem dziure w 1 z węzy. Przez ostatni tydzien plynu nie ubylo ani troche , lecz silnik dalej sie przegrzewa. Z rury wydechowej nie leci biały dym, brak cieplego ogrzewania, oleju nie przybywa, nie bulgorze w zbiorniczku wyrównawczym, chłodnica zimna , olej jest koloru czarnego , bąbelków w plynie chlodniczym tez nie ma. Ostatnio jak jechałem cieple ogrzewanie wlaczylo sie dopiero po 30 km przejechanych gdzie zawsze włącza sie po ok 5-10 km . Tamtego razu ostatni raz mialem cieple ogrzewanie. To napewno uszczelka poszla czy jest szansa na co innego ?
kondzik251
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 13 03 2014
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Mazda 323f
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

30 Paź 2015, 10:55

Prawdopodobnie termostat zaciął sie w pozycji otwartej. Włóż przed chłodnicę jakąs dyktę i się przejedz. Zobaczysz, czy temperatura się podnisie i poleci cieplejsze powietrze z nawiewu. Tylko obserwuj wskaźnik, żebyć nie doprowadzić do zagotowania się płynu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Paź 2015, 10:57

Może termostat ?
Duda1990
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 19 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2015, 21:55

odpowietrz układ, bo jak dla mnie to na maxa zapowietrzony,
jak dolewałeś płynu to przypadkiem zbiorniczek nie był zupełnie pusty?
zanim się termostat otworzy to nagrzewnica powinna już działać (termostat otwiera się powyżej 80 stopni, wtedy mały obieg już powinien mocno rozgrzany być)

walniętej głowicy też bym nie wykluczał, ale to da się sprawdzić specjalnym dodatkiem do płynu chłodzącego czy są w nim spaliny
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)