Przegrzewające się Cinquecento , wszystkie prawie wymienione co robić

19 Lis 2015, 10:20

Mnie się coś wydaje, że albo silnik jest zakamieniony - wcześniej zamiast płynu w układzie chłodzenia musiała być kiedyś woda. Masz to auto od nowości, czy kupione od kogoś?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lis 2015, 14:18

Kupilem go jakies 2 miesiące temu :( nie sądziłem ze tacy ludzie są nie wiedziałem ze tak jest nas początku nie zwracałem uwagi bo nie stałem w korkach, tez może być taka możliwość da się go jakoś odkamienić? Może i poprzedni właściciel jezdzil na wodzie cały czas. Elektryk mi zamontuje wlacznik w kabinie żebym mogl sam wlaczac wentylator. Dziwny przypadek mam tyle for już zwiedziłem i nigdzie nie znalazłem przypadku identycznego jak ja.. ;(
19maniek94
Nowicjusz
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Fiat
Silnik: 900
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

20 Lis 2015, 10:31

No niestety. Są i tacy.
Dla pewności możesz jeszcze zdemontować termostat i pojeździć bez niego. Tak jak wspominałem - nowy, nie zawsze znaczy sprawny. Nowe też zdarzają się uszkodzone.
Możesz też mieć zakamienioną chłodnicę. Lub poprostu zatkaną i płyn nie przepływa przez nią swobodnie, tylko jest wymuszany obrotami pompy płynu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2015, 17:38

Chłodnica na pewno nie może być zakamieniona ponieważ ona ma może ze dwa tygodnie bo jest zalozona nowka mozliwe ze któryś z węży jest czymś zatkany węże są stare nie wymienione i pod wpływem dodawania gazu pompa popycha przez węże , w poniedzialek podjade do innego mechanika może on będzie w stanie mi pomoc
19maniek94
Nowicjusz
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Fiat
Silnik: 900
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

22 Lis 2015, 13:12

Co do termostatu ...To ja kupiłem w krótkim czasie do swojego auta nowy WAHLER-a i był wadliwy...Zmieniłem go na inny nowy też WAHLER i po 8 tys.km już się nie domykał... Kupiłem trzeci ale tym razem VERNET-a i 60 tys nie miałem problemów. Tak więc z tymi termostatami jest różnie. Jak będziesz u mechanika to go wykręć i spróbujcie zagotować.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lis 2015, 16:31

A nie dziwi was ze gdy dodaje gaz pulsacyjnie to tak jakby plyn przechodził dalej i temp spada gdy dochodzi do okolo 90stopni waz od termostatu robi sie gorąco , ale ok jak zawiozę do mechanika powiem zeby sprawdzili termostat
19maniek94
Nowicjusz
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Fiat
Silnik: 900
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie pal za kierownicą!
    Do nałogowego palenia papierosów wciąż przyznaje się blisko co czwarta osoba dorosła w Polsce (24%)(1). Wielu kierowcom zdarza się robić to również podczas prowadzenia samochodu. Szkodzi to nie tylko zdrowiu ...

23 Lis 2015, 19:43

artur73 napisał(a):Kupiłem trzeci ale tym razem VERNET-a i 60 tys nie miałem problemów.

Również polecam Wermet-a/ Kiedyś do Nubirki kupiłem oryginał korea i niestety...Kupiłem Vermet-a i do dziś jest ok. Jest droższy, ale warto.
Jednak zdziwiło mnie to :
artur73 napisał(a):Co do termostatu ...To ja kupiłem w krótkim czasie do swojego auta nowy WAHLER-a i był wadliwy...Zmieniłem go na inny nowy też WAHLER i po 8 tys.km już się nie domykał...

Kiedyś Wahler i Wermet to były dwie najlepsze firmy....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lis 2015, 11:30

MotoAlbercik napisał(a):Jednak zdziwiło mnie to :

I za każdym razem przy wymianie termostatu musiałem zdejmować rozrząd...Bo to była Astra 1,4 -60KM...i ma termostat z boku za obudowa paska rozrządu...To jest pech i ból...nie?? :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lis 2015, 13:43

MotoAlbercik napisał(a):Dla pewności możesz jeszcze zdemontować termostat i pojeździć bez niego.
Nie jestem pewny czy taka operacja będzie możliwa dla tego auta. Tam chyba termostat jest zaprasowany w obudowie. Dostarczany jest razem z obudową.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4700
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lis 2015, 09:29

Ano tak - niestety. Pozostaje jeszcze więc opcja wymiany na inny. Werneta można kupić już za jakieś 30-35 zł, więc nie tragedia. A jak wymiana termostatu nie pomoże to już chyba tylko kontrola kanalików silnika, czy nie są zakamienione.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Kwi 2016, 14:57

Jak Cinquecento i Seicento to odpowietrza się wężykiem wypuszczonym za lampą od strony pasażera na górnym rogu chłodnicy.Wyjmuje się korek na pracującym silniku i jak poleci czysty płyn bez powietrza to musi grać.Potem szukamy innych przyczyn.
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554