Przerwane wypalanie Fap filtra w Peugeocie 407 2008 2.0 HDI

04 Kwi 2023, 19:39

Witam! Wiem, że tego typu tematów mogło być już multum ale chodzi mi konkretnie o silnik 2.0 HDI 136KM i peugeota 407 . Założyłem ten post, bo już mam mętlik w głowie spowodowany nadmiarem sprzecznych informacji i muszę zaczerpnąć wiedzy od osób w temacie .. Po pierwsze wyczytałem gdzieś, że wyłączenie silnika podczas procedury wypalania sadzy może zniszczyć jednostkę, ale z drugiej strony podobno filtry cząstek stałych ewoluują i w niektórych autach istnieją procedury awaryjne, które mają zabezpieczyć jednostkę przed uszkodzeniem- wypalenie ma dokończyć się przy ponownym rozruchu. Czy w tych Peugeotach są jakieś zabezpieczenia na taką ewentualność?
Jak to jest z tym 2.0 HDI: czy takie nagłe wyłączenie silnika może narobić jakiś szkód? Jeśli tak to co może stać się w najgorszym wypadku?
Fred0004
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: Nissan Micra
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • 05 Kwi 2023, 09:14

    Zadaj sobie pytanie czy producent nie pozwala na wyłączenie silnika podczas procedury wypalania filtra cząstek stałych? Nie ma takiej informacji co więcej zwykły kierowca nie wie kiedy on się wypala. Oczywiście zalecane jest nie wyłączanie silnika i pozwolenie na zakończenie takiej procedury i najlepiej nie na postoju ale podczas jazdy. Nie zawsze to jest jednak możliwe. Przerwana procedura powinna zostać wznowiona przy kolejnym odpaleniu silnika i osiągnięciu przez niego odpowiednich parametrów pracy które umożliwią uruchomienie przerwanej procedury.

    Fred0004 napisał(a):Jak to jest z tym 2.0 HDI: czy takie nagłe wyłączenie silnika może narobić jakiś szkód? Jeśli tak to co może stać się w najgorszym wypadku?
    Przy sporadycznym takim wyłączeniu silnika podczas wypalania nie powinno nic się stać ale jak będziesz to powtarzał cyklicznie to można uszkodzić sam filtr cząstek stałych, on wypala się przy zwiększonej dawce paliwa i wyższej temperaturze, do tego paliwo nie spalone będzie zwiększało poziom oleju rozrzedzając go przez co traci swoje właściwości smarne.

    Podsumowując jeżeli przerwałeś procedurę wypalania to dobrze jest po następnym odpaleniu silnika udać się w jakąś trasę żeby procedura uruchomiła się ponownie i zakończyła z sukcesem.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9774
    Zdjęcia: 34

    05 Kwi 2023, 18:36

    I wszystko jasne. Dziękuję bardzo za odpowiedz ! :)
    Fred0004
    Nowicjusz
     
    Posty: 18
    Prawo jazdy: 01 01 2009
    Auto: Nissan Micra
    Silnik: 1.2
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Yaris GRMN
      Był marzec 2017 roku. Toyota Yaris WRC zdążyła już pokazać, na co ją stać, wygrywając Rajd Szwecji i docierając do mety jako druga w Rajdzie Monte Carlo. Wtedy na Salon Samochodowy w Genewie wjechał Yaris GRMN. Rasowy hot ...