Pytania początkującego

pytania początkującego

14 Paź 2009, 22:02

Jak w temacie - mam kilka istotnych pytań dla upewnienia się.
1)gdy jest jeden pas ruchu w danym kierunku oddzielony linią ciągłą od pasa w przeciwnym kierunku lub podwójną ciągłą(droga jednojezdniowa dwukierunkowa), to czy dobrze myśle, że można najechać/przejechać przez ciągłą w celu wyprzedzenia pojazdu niemającego silnika - chodzi mi konkretnie o rower ?
2)http://img2.vpx.pl/up/20091014/skrzyzowanie00530.jpg
załóżmy wbrew rysunkowi, że droga głowna przebiega tak, jak jedzie tramwaj, a rowerzysta i ten pojazd (załóżmy że nie jest uprzywilejowany) mają znaki stop. WTEDY pierwszeństwo przy skręcie w lewo, tak jak zaznaczyłem miałby pojazd D (tzn. musiałby ustąpić tylko tramwajowi i pojazdom na drodze głównej z przeciwnego kierunku.) W czym problem - co, gdyby był duży ruch, pojazd D stał już na torach (ale nie było tramwaju). Czy pojazd E zgodnie z przepisami może zablokować drogę pojazdowi D wiedząc, że postój w miejscu na drodze będzie trwał długo, ze względu właśnie na duży ruch, bo przed nim jest mnóstwo skręcających też w lewo pojazdów, czy powinien zostawić miejsce na skrzyżowaniu? http://img2.vpx.pl/up/20091014/skrzyzowanie00530.jpg
ikarus78
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 07 Lip 2008, 16:21

Re: Pytania początkującego

15 Paź 2009, 09:08

1 - linii ciągłej pojedynczej lub podwójnej nie wolno przekraczać ani na nią najeżdżać.Obojętnie,co byś chciał wyprzedzić.Oczywiście to absurd,bo jeżeli ta linia będzie się ciągła przez kilometr,to wiadome jest,że nikt nie pojedzie za tym rowerzystą 5 km/h przez kilometr.No ale przepis mówi,że nie wolno jej przekraczać,a dodatkowo wyprzedzając rowerzystę,należy zachować od niego odległość jak się nie mylę 1,5m.
2.Jeżeli tramwaj jest na drodze głównej,a rowerzysta i pojazd z naprzeciwka maja znaki stop,to pierwszy oczywiście przejeżdża tramwaj,drugi przejeżdża rowerzysta,bo jedzie prosto,a jako ostatni jedzie pojazd,który skręca w lewo.Przepisy mówią,że nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie,jeżeli nie ma na nim i za nim miejsca na kontynuowanie jazdy -art.25 pkt 4 pdpkt.1.Jeżeli pojazd,który skręca w lewo,zatrzyma się na torach,to będzie blokował przejazd tramwajowi,który ma pierwszeństwo.I następnie zdarzy się sytuacja,że tramwaj będzie musiał się zatrzymać i zrobi się miejsce i pojazd skręcający w lewo skręci,opuszczając torowisko,to wówczas wymusi pierwszeństwo przejazdu przed tramwajem(tramwaj stoi zablokowany przez niego i jest zmuszony go przepuścić).
Pomijam oczywiście fakt,że na torach nie wolno się zatrzymywać - art.28 pkt3 pdpkt 2,a pojazd szynowy ma pierwzeństwo bez względu na to,z którego kierunku nadjeżdża - art.25 pkt2.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15743
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pomysłowe rozwiązania Toyoty Pomysłowe rozwiązania Toyoty
    "Today, Tomorrow, Toyota" – dziś, jutro, Toyota. Hasło reklamowe Toyoty z lat 90. wskazuje na nieprzeciętną trwałość samochodów tej marki, ale jednocześnie podkreśla koncentrację Toyoty na budowaniu przyszłości ...
    "To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć" "To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć"
    W 6-godzinnym wyścigu na torze Silverstone, pierwszej rundzie serii FIA World Endurance Championship, Toyota wyprzedziła Porsche, choć jednocześnie rywalizacja między TS050 Hybrid a 919 Hybrid była bardzo zacięta. To dobra ...

  •