Regeneracja, ile razy?

19 Wrz 2019, 13:20

Szukałem tego wszędzie, ale odpowiedzi nigdzie nie ma. Z czego czytałem regeneracja jest po prostu zamianą części danego elementu i czy można zregenerowany mechanizm zregenerować jeszcze raz? Czy jest jakiś limit? Spadek sprawności do takiej, że nie warto już tego robić?

To pytanie, to bardziej mała popierdółka - a mianowicie jakiś element ma status regenerowany - czyli jest w trakcie regeneracji? Bo po takiej czynności powinien być zregenerowany :roll: Chociaż może rządzi się to swoimi nazwami.

A może ma to swoją jakąś fachową nazwę? Dziwne, że o samej czynności ciężko jest znaleźć jakieś informacje.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

19 Wrz 2019, 18:07

Zależy o jaką część się rozchodzi. Każda ma inną konstukcję
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2019, 18:31

Chodzi mi o wszystkie części w aucie - co się da, co nie i jak się da to ile razy. Chyba, że to działa na zasadzie, że jeden silnik można bez końca, inny parę razy, a jeszcze inny w ogóle.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

19 Wrz 2019, 20:13

Np takie rzeczy jak alternator, rozrusznik, turbo, kolektory, skrzynie biegów, wahacze, wtryski teoretycznie można regenerowac bez końca. Ograniczenia są np w maglownicy, amortyzatorach, pompach wtryskowych
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2019, 20:57

Regeneracja to temat stary. Proceder znany i stosowany dawno temu po dzień dzisiejszy . Na czym polega ? Ano na przywróceniu funkcjonalości danego elementu , podzespołowi do cech fabrycznych. Weżmy np alternator . Ktoś zwraca uszkodzony do regeneracji . W procesie regenaracji zostaje sprawdzony i co jest do wymiany . Tutaj tylko szczotki , tam regulator , indziej uzwojenie , czy mostek prostowniczy. Zdarza się że regeneracja jest nieopłacalna bo wszystko jest do wymiany a co gorsza korpus też . Tutaj taki alternator się złomuje. Ktoś co się zajmuje regeneracją podzespołów musi kalkulować taką opcję że np. na dziesięć altków jeden jest do wyrzucenia . Ilość razy regeneracji teoretycznie jest nieograniczona bo liczy się stan obudowy . Wymienia się części wymienne w niej zawarte.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Wrz 2019, 21:09

No i jeszcze ta pierdoła, a mianowicie czy część po takim zabiegu jest zregenerowana czy regenerowana? Spotkałem się z takim określeniem, nie wiem jednak czy dobrze je rozumiem, ale określenie statusu brzmi trochę jakby ktoś ją aktualnie poddawał temu zabiegowi, a nie sama część jest po zabiegu :roll:
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Automatyczny system wzywania pomocy po wypadku
    Toyota, Lexus i Honda biorą udział w pilotażowym programie w Japonii, którego zadaniem jest automatyczne wezwanie pomocy, kiedy dochodzi do wypadku. Nowością w stosunku do tego rodzaju systemów działających w różnych częściach ...
    Smart Fortwo w nowej edycji limitowanej "cityflame"
    Pełen kontrastu, pełen życia - smart fortwo w nowej edycji limitowanej cityflame skutecznie przyciąga spojrzenia i rozświetla serca miast. Połączenie słonecznego koloru z czarnymi dodatkami ma swój ciąg dalszy w kabinie, ...

19 Wrz 2019, 21:36

Patrząc po ogłoszeniach czy to ofertach po regeneracji jest opis regenerowany domniemując po regenaracji. Czy właściwą formą powinno być zregenowany to już dyskusja dla polonisty . Czy to poprawnie czy nie po naszemu :mrgreen: Kużwa świat się wali . Nie mata tam innych problemów przyziemnych :?:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2019, 18:27

Właśnie po to używa się poprawnych form w języku, by nie wprowadzać nikogo w błąd i jasno przekazać co się ma na myśli :o
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

27 Wrz 2019, 09:26

No właśnie często regenerowana część jest tak sprawna jak nowa lub nawet przewyższa jej sprawność a to wszystko za sprawą jakości wymienianych elementów przy takiej regeneracji.
Podam przykład rolki prowadzącej paska wielorowkowego. Chciałem wymienić bo zaczęło siadać łożysko które nie dostępne jest osobno tylko cała rolka koszt około 250zł. Znalazłem takie łożysko za 50zł dopasowując odpowiednio jego rozmiar. Zostało wymienione na prasie. Najciekawsze jest to że okazało się że łożysko oryginalne było gorszej jakości patrząc na oznaczenia. Sama rolka praktycznie się nie zużywa.

Alternator, czy rozrusznik jak już ktoś wcześniej wspomniał przechodząc regenerację też ma wymieniane części na nowe te które tego wymagają i koszt takiej regeneracji to zazwyczaj 1/3 lub max 1/2 nowej takiej części i to często w zamienniku gdzie materiały używane do produkcji często są gorszej jakości niż przy regeneracji.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!