REKLAMA
- Co jest potrzebne do regeneracji przednich lamp w samochodzie?
- Procedura regeneracji przednich lamp
- Zdjęcia z regeneracji przednich lamp
Najlepszą opcją takiej regeneracji jest wymontowanie przednich reflektorów bo wtedy mamy najlepszy dostęp do nich ale można to zrobić na samochodzie tylko tu trzeba uważać żeby nie zniszczyć lakieru przy lampach na błotnikach, zderzaku czy przedniej masce.
Co jest potrzebne do regeneracji przednich lamp w samochodzie?
Lista rzeczy w które powinniśmy się zaopatrzyć chcąc przeprowadzić taką regenerację we własnym zakresie.- taśma lakiernicza
- cienka folia malarska
- papier ścierny (wodny) o gradacjach 500, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500, 3000
- pad do szlifowania (taki prostokątny) na którym owiniemy papier ścierny
- wiaderko z wodą
- wiertarka/szlifierka z regulacją obrotów i z padem do mocowania krążków papieru ściernego (nie jest ona konieczna ale na pewno może być pomocna)
- płyn do odtłuszczania powierzchni przed malowaniem
- ręcznik papierowy bezpyłowy
- mikrofibra
- zestaw z czajniczkiem np. K2 Vapron lub lakier bezbarwny dwuskładnikowy np. 3in1 LensRenewal
Ja osobiście przy regeneracji nie używałem wiertarki tylko reflektory matowałem ręcznie papierem z racji tego że są dosyć wąskie, a na koniec użyłem czajniczka i dodatkowo zabezpieczyłem je dwukrotnie powłoką K2 Lamp Protect.
Procedura regeneracji przednich lamp
Tutaj na początku trzeba dobrze umyć klosze lamp tak żeby pozbyć się wszelkiego rodzaju ziarenek piasku, owadów itd. Następnie osuszamy przód i oklejamy błotniki, maskę oraz zderzak taśmą lakierniczą do której później przyklejamy np. cienką folię tak żeby zasłonić większość lakieru samochodowego.Jak mamy już przód oklejony możemy przystąpić do szlifowania lamp i tu warto sobie chwilę wcześniej przygotować wiaderko z ciepłą wodą i wrzucić potrzebne papiery ścierne. W zależności od tego jak mocno mamy zniszczone lampy zaczynamy szlifowanie dobierając papier ścierny o odpowiedniej gradacji. W przypadku lamp które widzicie na zdjęciach zaczynałem od 500 i kolejno przechodziłem przez wszystkie wymienione wyżej kończąc na 3000. Trzeba pamiętać żeby powierzchnia lampy podczas szlifowania była cały czas mokra, co jakiś czas można ją opłukać.
Kolejny etap to umycie przodu i osuszenie go, można to zrobić wycierając do sucha mikrofibrą i następnie przy użyciu suszarki lub opalarki (tu uwaga żeby nie przesadzić z temperaturą). Jeżeli taśma użyta do obklejenia jest w kiepskim stanie to warto ją wymienić. Jak już przygotujemy przód to lampy odtłuszczamy i tu warto zrobić to bardzo dokładnie.
Teraz przechodzimy do ostatniego etapu czyli odbudowy zewnętrznej warstwy na kloszach lamp. W tym celu używamy czajniczka lub bezbarwnego lakieru dwuskładnikowego oczywiście na tym etapie można też wypolerować lampy i odpowiednio zabezpieczyć klosze. To takie trzy opcje które możemy wybrać. W moim przypadku była opcja pierwsza czyli czajniczek.
Zdjęcia z regeneracji przednich lamp
Zdjęcia przedstawiają lampy prze i po regeneracji starałem się uchwycić podobny kąt tak żeby było widać jak najlepiej różnicę.Przedni grill przed regeneracją
Przedni grill po regeneracji
Przednia prawa lampa przed regeneracją
Przednia prawa lampa po regeneracji
Przednia lewa lampa przed regeneracją
Przednia prawa lampa po regeneracji
Procedura renowacji przednich lamp odbyła się na samochodzie Honda Civic VIII UFO.
Jeżeli macie jakieś uwagi pytania lub chcecie coś dopowiedzieć w temacie to śmiało zapraszam do dyskusji i wpisów w tym temacie
Uwaga. Wpis nie jest sponsorowany i wszystkie materiały potrzebne do regeneracji reflektorów były zakupione we własnym zakresie!