Remont silnika oraz zawieszenia

25 Sty 2013, 15:25

Witam ja chciałem zapytać czy jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć jakie części powiniennem zgromadzić jeśli chce przeprowadzić remont swojego auta? chodzi mi o remont silnika oraz zawieszenia. wiem być może temat się przewija ale każdy pisze co innego i nie piszą co muszę zgromadzić jeśli chce doprowadzić np zawieszenie do stanu bardzo dobrego. dzięki za poświęcony czas na przeczytanie ;)
junisrover
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 08 03 2012
Auto: Rover 416 manual

06 Lut 2013, 15:15

Co dokładnie się dzieje? Musisz podać więcej szczegółów,ponieważ piszesz zbyt ogólnie. Czy to silnik benzynowy czy diesel,w jakim dokładnie modelu samochodu?
Ozon24
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: BMW 525

06 Lut 2013, 19:41

Jeśli chodzi o zawieszenie to problemu nie ma - wystarczy, że poczytasz w sam naprawiam jak jest zbudowane i z jakich części się składa - amortyzatory, sworznie wahacza,gumy stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itd.
Jeśli chodzi o silnik to musisz wiedzieć najważniejszą rzecz - co mu dolega - czy wymaga szlifu wału korbowego i dorobienia panewek - czy szlif cylindrów i dobranie odpowiedniego rozmiaru pierścieni ( trzeba wykonać próbę ciśnienia na każdym cylindrze) - czy remont głowicy - szlif gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy , sprężyn zaworowych lub wymiana wałków rozrządu itd.
Na pewno na początek potrzebujesz - jeśli chodzi o silnik
- płyn chłodniczy
- filtr oleju
- olej
Uszczelki i rozrząd dojdą same w trakcie remontu - zależy co będziesz robił.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Lut 2013, 15:49

silnik to 1.8 8v opla z gazem :) a co się dzieje to np. strasznie muli więcej jak 140 nie chce jechać ;/ wiem że jest ograniczenie do 90 ale chyba nie powinien jeździć maksymalnie 140na godzine. i trochę tak jakby klekocze ale to prawdopodobnie wina wydechu?
junisrover
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 08 03 2012
Auto: Rover 416 manual

05 Mar 2013, 21:42

A czy zauważyłeś też większe spalanie? Jeżeli tak to wydech an pewno trzeba będzie robić,pokrywa go korozja. W kwestii samych części to rzecz jasna taniej zamówisz w sklepach internetowych,potem tylko wkładasz lub podjeżdżasz do warsztatu.
MotoAutko
Początkujący
 
Posty: 181
Prawo jazdy: 14 03 2002
Auto: Seat Leon 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Mar 2013, 21:55

no wydech przeżarty bo głośny już jest

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

jak słychać ;)
junisrover
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 08 03 2012
Auto: Rover 416 manual
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

16 Mar 2013, 10:34

NO faktyczny cały układ wydechowy wraz z robocizną- powinieneś zmieścić się w przedziale 1300-1500zł. Co do pozostałych części to tak jak wspomnieli Przedmówcy,taniej zamówisz w sklepach internetowych,a co dokładnie to już zależy od poszczególnych elementów jakie chcesz wymienić.
ZmienOlej
Początkujący
 
Posty: 75
Prawo jazdy: 01 01 1991
Auto: BMW M3

16 Mar 2013, 11:54

do warsztatu swojego "słoneczka" nie oddaje :D robię sam lub mam mobilnego naprawdę dobrego mechanika ;)
junisrover
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 08 03 2012
Auto: Rover 416 manual