Renault Clio 2 problem z hamulcami tylnymi

23 Lis 2009, 14:45

Mam nietypowy problem z hamulcami w tylnych kołach. A mianowicie po ruszeniu do przodu kawałek, nasstępnie w momencie cofania auto momentalnie zatrzymało się ( hamulec ręczny był zwolniony). Okazało się że tylne hamulce się zablokowały i koła nie chcą się kręcić.
Drugi raz taka sytuacja się zdarzyła, Za pierwszym razem, odkręciłem koło popukałem w bęben kilka razy, założyłem koło, ruszyłem i póściło. Teraz niestety nie pomogło i wygląda na to że laweta będzie potrzebna żeby zawieśc samochód do warsztatu. Może ktoś jest mi w stanie pomóc żebym spróbował sam zrobić.
Ostatnio edytowany przez mayday481, 23 Lis 2009, 17:02, edytowano w sumie 1 raz
Bartek
mayday481
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Gdańsk
  • 23 Lis 2009, 16:30

    musisz ściągnąć piastę i zobaczyć w jakim stanie są sprężyny, być może, że gdzieś chaczą lub nie odbijają ze starości, no jeszcze linka może gdzieś haczyć, tak na odległość nie jestem w stanie ci powiedzieć co dokładnie
    Toretto
     

    23 Lis 2009, 20:10

    Po ściągnięciu koła popuść odpowiecznik hamulca (cylinderka) i stukając młotkiem w bęben spróbuj go ściągnąć i wtedy zobaczysz co się stało, 2 koła tak samo. Po ściągnięciu bębnów zakręć odpowieczniki.
    irekman66
    Nowicjusz
     
    Posty: 45
    Miejscowość: Strzelno

    24 Lis 2009, 12:18

    Miałem kiedyś z takim problemem do czynienia i po ściągnięciu bębna okazało się, że zacina się linka odpowiedzialna za hamulec ręczny po porządnym nasmarowaniu problem ustąpił.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus UX z pióropuszem. Kolejny nietypowy projekt
      Brytyjski oddział Lexusa zorganizował nietypowy konkurs. W ramach akcji Lexus Design your own Tattooed Car każdy mógł zaprojektować własną grafikę, która miała szansę trafić na nadwozie crossovera UX. Wygrał ...