Renault Laguna, temperatura silnika

30 Gru 2017, 12:39

Witam, mam problem ze swoim samochodem. Dzisiaj zauważyłem, że strasznie wysoko jest wskazówka temperatury... czy to może być wina termostatu, który np. się przyciął na zamkniętym i się nie otwiera? Chciałem zbić temperaturę włączając nawiew na maksymalna prędkość i na maks temp. niestety zauważyłem, że temperatura zaczęła jeszcze bardziej rosnąć. Myślicie, że to wina tego termostatu?
arti21
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Renault Laguna I

30 Gru 2017, 13:05

Może być to termostat a może też być uszczelka pod głowicą. Sprawdzałeś czy oba węże od chłodnicy są gorące? Zobacz też czy płyn chłodniczy i olej ma odpowiedni kolor.
Ogrzewanie działa normalnie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2017, 13:28

Ogrzewanie dziala bez zarzutu. Górny wąż jest ciepły a dolny letni. Mowisz ze to nawet moze byc uszelka?
arti21
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Renault Laguna I

30 Gru 2017, 13:43

Oczywiście że może być. Możesz wyciągnąć termostat na próbę jeżeli nie będzie gotowało to chyba znalazłeś przyczynę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2017, 18:38

Kao napisał(a):(...) a może też być uszczelka pod głowicą.

A dlaczego tak sądzisz? Czy wiesz, że płyn znika z układu? Bo tylko wtedy można podejrzewać UPG.
Kao napisał(a):Możesz wyciągnąć termostat na próbę jeżeli nie będzie gotowało to chyba znalazłeś przyczynę

A skąd wiesz, że płyn się gotował? Autor nic o tym nie wspominał...
Kao - troszkę rzetelniej.
Co do tematu - jeżeli byłaby to UPG, to wówczas znikałby w jakimś tempie płyn ze zbiorniczka. Należy więc sprawdzić poizom płynu. Analogicznie olej silnikowy musiałby zmienić kolor na kawa z mlekiem. Ewentualnie z rury wydechowej wydobywałyby się kłęby białego dymu i byłyby problemy z uruchomieniem silnika. Tak więc ja od razu nie sugerowałbym UPG. Równie dobrze może być uszkodzony czujnik lub wskaźnik albo zapchany układ chłodzenia np. sama chłodnica - zabrudzona, zakamieniona.
Jednakże najlepszym wyjściem byłoby jak wspomniał Kao wyjąć termostat z obudowy i pojeździć. Jeżeli silnik nie będzie mógł się zagrzać i wskazówka będzie przy dolnym położeniu, to wtedy na 90% termostat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Gru 2017, 18:51

MotoAlbercik napisał(a):A dlaczego tak sądzisz? Czy wiesz, że płyn znika z układu? Bo tylko wtedy można podejrzewać UPG.
no nie do końca. Czasami jest tak że z płynem nic się nie dzieje a sam układ się zapowietrza. Może być nawet głowica pęknięta a płyn wcale nie musi ubywać lub ubywa niezauważalnie mało. Tak czy inaczej ja bym zaczął od termostatu jak wspomniałem wcześniej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Gru 2017, 11:51

Ta temperatura zaczęła rosnąć podczas jazdy na trasie w mieście czy podczas postoju? Ja bym zrobił tak jak piszą koledzy wyżej i wyciągnął termostat oraz zrobił test.
Wentylator chłodnicy ci działał jak temperatura była ponad normę?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Gru 2017, 15:38

podczas jazdy na trasie...
no właśnie nie załączał się wentylator..
arti21
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Renault Laguna I

31 Gru 2017, 18:13

Kao napisał(a):no nie do końca. Czasami jest tak że z płynem nic się nie dzieje a sam układ się zapowietrza.

Ale tu nikt nie pisze o zapowietrzaniu się układu....
Kao napisał(a):Tak czy inaczej ja bym zaczął od termostatu jak wspomniałem wcześniej.

Dokładnie tak :ok:
No i nic nie wiemy nadal czy płynu ubywa czy nie.
No i podstawowe pytanie - czy temp. p[okazywana przez wskaźnik jest ta prawdziwą temperaturą 9 może być np. uszkodzony czujnik lub wskaźnik ). Tutaj należałoby sprawdzić temp. przez podłączenie się pod kompa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Gru 2017, 19:34

Płynu nie ubywa a na kompie pokazywalo 89 stopni wiec czujnik powinien być w porządku
arti21
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Renault Laguna I

31 Gru 2017, 20:42

arti21 napisał(a):Płynu nie ubywa a na kompie pokazywalo 89 stopni wiec czujnik powinien być w porządku
A wskaźnik wtedy pokazywał wyższą temperaturę? Nie zgadzały Ci się odczyty z tym co było na desce? Jeżeli tak to to sugeruje uszkodzenie wskaźnika tak jak pisał [email widoczny po zalogowaniu]
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Sty 2018, 16:33

arti21 napisał(a):Płynu nie ubywa a na kompie pokazywalo 89 stopni

Więc nie rozumiem tematu - 89 stopni to prawidłowa temperatura. Skąd więc temat, że silnik się przegrzewa :?:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sty 2018, 18:55

może stąd ze przewód od chłodnicy jest zimny a górny tak gorący ze nie mozna go dotknac, wiec wydaje mi sie ze nie przepuszcza płynu na chłodnice..
arti21
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Renault Laguna I

03 Sty 2018, 22:38

arti21 napisał(a):wiec wydaje mi sie ze nie przepuszcza płynu na chłodnice
Raczej w tym przypadku chłodnica nie przepuszcza bo jak termostat byłby zamknięty to górny waż by sie tak mocno nie nagrzał.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Sty 2018, 15:36

Zostal wymieniony termostat i na razie jest dobrze
arti21
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Renault Laguna I