Renault Mastres brak prądu

06 Cze 2017, 00:32

Witam ma problem. Tydzień temu rozrusznik gorzej zakręcił ale auto odpaliło.
2 dni było w użytku a potem na 5 dni odstawione. Po przekręceniu kluczka wszystkie kontrolki zapliły się a potem znikły. Licznik nie świieci, rozrusznik nie kręci tylko światłą świecą.

Co to może być?
Dzięki za sugestie.
TomiInes
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 05 1999
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Master
Silnik: 2.8
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Cze 2017, 00:51

Sprawdziłeś akumulator?? Pozycz prąd z innego auta kablami i zobaczysz czy odpali
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Cze 2017, 08:59

Witam
Zapomniałem dodać że auto zostało odpalone przez kable i funkcjonowało koło godzinki. Potem na postoju w czasie pracy silnika nagle zgasło i już tak została. Podpinałem 3 różne akumulatory i nic zero życia.
TomiInes
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 05 1999
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Master
Silnik: 2.8
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Cze 2017, 11:44

TomiInes napisał(a):Potem na postoju w czasie pracy silnika nagle zgasło i już tak została. Podpinałem 3 różne akumulatory i nic zero życia.
A te akumulatory miały podobne wartości napięcia i mocy rozruchowej?
Czy kontrolki się świecą, a rozrusznik kręci i auto nie odpala?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Cze 2017, 14:06

Akumulatory są ok. Auto znowu na chwilę odpaliło, pracowało koło 40 min, zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie- po minucie auto samo zgasło i znowu nie pali. Na desce rozdzielczej żadne kontrolki się nie palą, tylko się podświetla jak światła odpalę.
Może rozrusznik?
TomiInes
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 05 1999
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Master
Silnik: 2.8
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Cze 2017, 17:31

TomiInes napisał(a): po minucie auto samo zgasło i znowu nie pali. Na desce rozdzielczej żadne kontrolki się nie palą, tylko się podświetla jak światła odpalę.
Może rozrusznik?
Samo gaśnie i nie możesz odpalić to raczej nie rozrusznik, a jakiś zanik prądu. Posprawdzaj w skrzynce bezpieczników przekaźniki.

Nie masz jakiegoś dodatkowego odcięcia (zabezpieczenia)?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Cze 2017, 21:52

Zmierz napięcie aku przy odpiętych klemach i drugi raz przy podpiętych i pracującym silniku. Zmierzyć też należałoby prąd pobierany z aku przy wyłączonym silniku i wszystkich odbiornikach. Może to być np. zwarcie, które uszkodziło altek oraz aku. Zwarcie może robić też sam altek.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Cze 2017, 22:07

Jest jakiś stary immobilizer którego nie używałem nigdy, tzn przy jednym zestawie kluczyków mam, przy drugim nie. A zawsze używam te bez. Ale auto mam od 2mce i dopiero je poznaje. Pod kierownicą mam tylko bezpieczniki, przekaźników nie zlokalizowałem. To stary model produkowany do 1998 w starej budzie.
Dziś był jeden mechanik ale nic nie poradził, jutro przyjedzie z elektrykiem.;-) jestem w Hiszpanii teraz tym autem i to duży problem tutaj.
TomiInes
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 05 1999
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Master
Silnik: 2.8
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Cze 2017, 22:11

Niestety silnika już nie mogę odpalić, akumulator został przetrawestowany i jest w porządku. Puki co czekam na kolejnego hiszpanskiego experta.
TomiInes
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 05 1999
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Master
Silnik: 2.8
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

07 Cze 2017, 10:10

Witam
Dziękuję wszystkim za rady. Coś już wiem.
Przyjechał elektryk z doświadczeniem. Odpalił auto pod kierownicą na kabelki. Diagnoza stacyjka do wymiany. Dziś ma wymienić na nową. Zobaczymy co z tego wyjdzie;-)
Pozdrawiam
TomiInes
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 05 1999
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Master
Silnik: 2.8
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

07 Cze 2017, 11:31

czyli poprostu wypaliły się styki stacyjki. Wymienisz i powinno być ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Cze 2017, 22:44

Witam
Na zakończenie tej sprawy i dla innych informacja, że w moim przypadku okazała się problem stacyjka.
Dziś została ona wymieniona i auto funkcjonuje i odpala;-)

Pozdrawiam
TomiInes
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 05 1999
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Master
Silnik: 2.8
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Cze 2017, 11:16

TomiInes napisał(a): w moim przypadku okazała się problem stacyjka.
Czyli w przypadku podobnych problemów w samochodach które maja już swoje lata i są często gaszone i odpalane jest duża szansa że stacyjka odmówi w końcu posłuszeństwa i warto ją sprawdzić.

Bez problemu udało się wymienić stacyjkę i przerobić pod twój oryginalny stary kluczyk?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Cze 2017, 11:42

Stacyjkę udało się bez problemu wymienić, kluczyki są nowe. Ale u mnie to nie problem ponieważ brak immobilizera.

Nawiązując do mojego pierwszego postu że auto odpaliło na kable, prawdopodobnie był to tylko przypadek że akurat zaskoczyła stacyjka;-)

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie. Mam jeszcze inne pytania ale dam je do innego działu nie związanego z elektryką.
TomiInes
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 05 1999
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Master
Silnik: 2.8
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Cze 2017, 12:43

Ok, dzięki za info.
Myślę że temat można zamknąć.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999