[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 225: Undefined array key 1
Renault Megane II - opinie i wskazówki : 2 : Renault forum

Renault Megane II - opinie i wskazówki

12 Maj 2015, 09:59

a jak jest cena tego auta? podaj link
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

12 Maj 2015, 11:18

Cena 16900 - 78000km - I właściciel z salonu PL 2004, II - po 2/3 latach, III - kupili w salonie Renault i mieli auto 6 lat, oddali w rozliczeniu. Ja byłbym IV. Ale historia dobra, nie???
Linki podawałem już wcześniej ale nie ma sprawy, z tym, że teraz zdjęcia zostały usunięte (jest tylko 1):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Poniżej linki do innych stron, gdyby z poprzednich usunięto:
[link do Gratka wygasł]
[link do Gratka wygasł]
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

12 Maj 2015, 17:18

Co do poduszki to NIE napinacz tylko "pasek" poduszki (tzw. zwijacz) - czy to jest jakaś różnica? Czy to jest dla Was zrozumiałe - czy się jeszcze dopytać?
Czy jak już go wymienia to może wymienić 1 (w kierownicy) czy powinien od razu 2 (w kierownicy i u pasażera)?
Ostatnio edytowany przez mateuszek007, 13 Maj 2015, 11:07, edytowano w sumie 1 raz
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

12 Maj 2015, 20:46

Tak jak popatrzyłem na fotki rzucił mi się w oczy nieco wytarty drążek zmiany biegów. Chyba że mi się wydaje (chodzi o czarne coś na nim). W jakim jest stanie ten drążek? Moje Megane jak kupowałem, miało przejechane niecałe 100 tysięcy i zdaje się, że nie wyglądał na mocno zdarty. Widziałem też inne Megane z tego rocznika (+/- jeden rok) i z reguły mocno wytarta gałka zmiany biegów zdarzała się dopiero przy przebiegach powyżej 150 tysięcy. Jeśli jest mocno zjechana, trzeba by przyjrzeć się przebiegowi. Choć znając polskie realia, 100 tysięcy mogło zostać odjęte z "urzędu" ;) Chyba, że ktoś wyjątkowo nie dbał. Takie moje spostrzeżenie na szybko.
grabek1290
Początkujący
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 01 10 2004
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16V 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

12 Maj 2015, 23:15

Drążek jest w sumie ok - trochę wytarty ale o wiele mniej niż boczne rączki - myślę, że to słaba farba/guma.

Chcę pojechać z autem na ASO Renalt (bo aktualnie kupuję u Dealera Nissana & Mazdy) i myślę, że na podstawie tego co znajdą dopiszemy jakiś aneks do umowy by mieć czarno na białym stan auta - czy to jest ważne? Może mi coś dać?
Wszyscy jednak zwracają mi uwagę, że w ASO będę "zwierzyną łowną" i znajdą mi multum rzeczy - tak bym zostawił auto na przegląd i dał im zarobić, nieprawdaż? :naughty:

Ogólnie mam pytanie o luzy i małą rdzę?
Czy jeśli będą jakieś luzy to negocjować zniżkę i w razie czego nie brać? Diler powiedział, że małe luzy mogą być bo w końcu auto ma 11 lat ale mówi, że auto nie ma żadnych problemów?
Czy jak będą małe ślady (punktowe) rdzy na podwoziu to czy może to być problematyczne?

Dodatkowo Diler powiedział, że jeśli znajdę i udowodnię jakieś wady ukryte (np. przebieg) to mogę zwrócić im auto w przeciągu 2 lat -> czy myślicie, że to realne?
Myślę, że z tego powodu może im zależeć na w miarę uczciwym podejściu do sprawy i wypuszczeniu "uczciwego" i "sprawdzonego" auta - co myślicie?

Diler mówi, że auto u niego stało od października bo nie chciał wystawiać w zimę bo nikt by nie kupił - myślicie, że to wiarygodnie?
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

12 Maj 2015, 23:16

Czy prócz KZFR'u jest jeszcze coś ważnego na co muszę zwrócić uwagę?
Wymiana KZFR'u z rozrządem wyjdzie mi z robocizną 1500 czy więcej?
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

14 Maj 2015, 00:31

powiem tak,gała na pewno nie powinna wygladać przy tym przelocie to raz,po drugie meganka w tej budzie nie rdzewiej,po trzecie wołaj VIN i leć sprawdzic co było robione z autem,bo ogólnie to widzę,że z tym autem jest jakis przekręt chyba,poza tym cena jest na pewno za wysoka za ten szrot nie wiecej jak 14k bym nie dał.. aha i silnik 2.0 nie ma tej mocy co napisali buce....
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

14 Maj 2015, 08:24

VIN: VF1EM0U0631249375
Czy potrzebne są jeszcze jakieś dane? Gdzie można sprawdzić VIN i historię - jeśli możesz proszę jakieś linki bo znalazłem serwisy płatne + ten rządowy?
Co uważacie o aucie?

Dlaczego uważasz, że tam jest jakiś przekręt? W jakiej kwestii? Czy to może być niebezpieczne? Możesz podać więcej szczegółów - bo to może być opcja do negocjacji.

Jaką moc ma ten silnik?

Na koniec czy uważasz, że jeśli auto ma nawet małą rdzę punktową - to sobie odpuścić? Czy wtedy negocjować cenę? O ile w dół i jakich argumentów użyć?
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

14 Maj 2015, 09:47

Nie wiem dokładnie jak było w Megane, ale Privilege bez navi, ksenonów i tempomatu? Trochę dziwne, bardziej wygląda to na Dynamique z półskórą.

Ten przebieg to chyba liczony w milach i dzielony na dwa, ja mam dwa razy większy a mam wnętrze w lepszym stanie i do tego nic mi nie stuka w silniku ;)
Plastiki na uchwytach to akurat norma, jest słaby i się wyciera.
Brakuje zdjęcia lewej strony z otwartymi drzwiami ponieważ najprawdopodobniej jest pęknięta tapicerka na boku (zaczepia się przy wsiadaniu) i przy półskórze to gorzej poprawić niż przy welurze.

W środku po deszczu też nie powinno być mokro, mokro to może być jak podjedziesz myjką ciśnieniową pod uszczelki a i to tylko punktowo (najczęściej łączenie dachu) - pewnie wystarczy podnieść szyby, chyba że już są podniesione do końca, wtedy gorzej.

Tak samo nie jest normą że coś tam nie działą, nie uruchamia się po deszczu, itp., jeśli tym Ci ktoś próbuje uzasadnić że coś nie działa to cóż, szukasz dalej, mam CC z tego samego rocznika i wszystko działa, więc się da.

Jak oglądałem w zeszłym roku sporo CC to nie wiem czemu ale sporo miało punktową rdzę nad prawym tylnym kołem, generalnie jak jest tej rdzy więcej, to zapewne coś było otarte/spawane/kombinowane.

Co mnie bardzo mocno zastanawia to to, że na wyświetlaczu masz 4 drzwi, nie ma czterodrzwiowych Megane CC, tu na pewno coś było kombinowane, chyba że to taka dziwna wersja, choć widzę takie coś pierwszy raz, obojętnie czy to ten prostszy komp czy bardziej zaawansowany.

Zwróc uwagę na uszczelki, najlepiej składaj sobie po kawałku dach (da się przerwać składanie, nic się nie zepsuje) i przyjrzyj się dobrze uszczelkom, jak są wygryzione, itp. to tego nie poprawisz, podobnie samo składanie dachu, dopytaj też kiedy (jeśli w ogóle) był uzupełniany/wymieniany olej w pompie dachu i kiedy był regulowany.

Do tego wiem, że tu handlarz dorzuca swoją marzę i jest sezon, ale w ubiegłym roku kupiłem podobną, tylko że jeszcze z gazem i z wszystkim sprawnym za 2k pln mniej.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

14 Maj 2015, 10:47

Co do uszczelek – to da się je wymienić? Jaki jest koszt?
Co do pompy dachu to co ile trzeba wymieniać olej? Jak go sprawdzić?
Jak dach przecieka delikatnie to się targować czy lepiej w ogóle nie brać?
Czy sprawdzą mi to wszystko na ASO?

Co do kompa – to praktycznie chyba go nie ma, ale u kolegi w CC też jest wersja 4 drzwiowa ale palą się tylko przednie. 
Co do xenonów to nie widziałem żadnej sztuki CC z nimi.
Co do deszczu to diler mówi, że jest wilgotno (wilgoć) ale nie, że mokro.
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

14 Maj 2015, 11:04

Co do uszczelek – to da się je wymienić? Jaki jest koszt?

Pewnie się da, tylko raczej się nie opłaca. Nowe uszczelki mają jakieś dziwne ceny typu 1k za jedną, stare z rozbitków, itp. to jedna wielka niewiadoma, a sama wymiana pewnie nie będzie łatwa patrząc na to ile ich jest i jak są umocowane. Imo nieopłacalne.

Co do pompy dachu to co ile trzeba wymieniać olej? Jak go sprawdzić?


Nie wiem ;) W tej mojej był dolewany i regulowany dach co 3-4 lata i nie ma problemów, ale co ile trzeba nawet nie mam pojęcia. Uszczelki konserwowane co sezon.

Jak dach przecieka delikatnie to się targować czy lepiej w ogóle nie brać?


Kwestia tego czy cieknie bo wystarczy np. podnieść szybę czy cieknie, bo są zużyte uszczelki, krzywe nadwozie, itd., tak więc pytanie czy chce Ci się bawić w to potem czy nie - obojętnie czy Tobie samemu czy mechanikowi, bo co prawda sam tego nie robiłem, ale z tego co czytałem to jest dość upierdliwe a więc czaso/koszto-chłonne.

Czy sprawdzą mi to wszystko na ASO?


Zapewne zależy od ASO ;)

Co do kompa – to praktycznie chyba go nie ma, ale u kolegi w CC też jest wersja 4 drzwiowa ale palą się tylko przednie.


Jest, tylko w podstawowej wersji, no chodzi o to że świecą też te z tyłu, tego nigdzie nie widziałem.


Co do xenonów to nie widziałem żadnej sztuki CC z nimi.


To ile ich oglądałeś? Jest ich sporo, tylko są nieco droższe, bo to zazwyczaj wersje z 2.0T i czerwoną skórą.

Co do deszczu to diler mówi, że jest wilgotno (wilgoć) ale nie, że mokro.


U mnie jedyna woda jaka jest w środku to ta po myciu gdy wjadę za mocno myjką w uszczelki, jakiś czas temu zaczęły mi ciec też po mocniejszym deszczu ale wystarczyło podnieść nieco szyby z tyłu, jeździłem dużo po takich dziurach że nie dziwię im się że opadły.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

14 Maj 2015, 11:23

Co do xenonów to nie widziałem żadnej sztuki CC z nimi.

To ile ich oglądałeś? Jest ich sporo, tylko są nieco droższe, bo to zazwyczaj wersje z 2.0T i czerwoną skórą.

I chyba przeważnie + 2005/6.
Mi zależało by kupiona była w polskim salonie - i takich z czerwoną skórą nie było.

Jeśli chodzi o ASO Renault, które w Warszawie polecacie?
Na co zwrócić uwagę w ASO? Jak z nimi rozmawiać? A może sami znajdą mi wszystkie błędy/problemy, choć niektórzy mówią, że takie serwisy w ASO traktują po macoszemu? Na co szczególnie ich wyczulić i przycisnąć jeśli chodzi o stan RM II CC 2.0?
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

14 Maj 2015, 17:51

Faktycznie z tym komputerem to jakaś dziwna sprawa. Ja mam Megane II trzydrzwiowe i na wyświetlaczu też są cztery drzwi, ale po otwarciu ich, na kompie otwierają się tylko przednie. Ponadto nie wiem czemu, ale "samochodzik" się nie świeci, a do góry licznik przebiegu już tak. Powinno się palić wszystko, albo nic.

Pytałeś wcześniej o koszty wymiany KZFR. Mi się udało to zrobić za niecałe 1000 zł. Około 650, może nieco ponad, wyszło za same KZFR, a reszta to koszt wymiany. Dłubania podobno tyle, jak nie więcej, co przy wymianie rozrządu.
grabek1290
Początkujący
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 01 10 2004
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16V 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

14 Maj 2015, 18:39

A skąd jesteś? Robiłeś za tyle w Warszawie? Ja słyszałem, że jak robisz KZFR to od razu trzeba z rozrządem - wtedy zwiększasz żywotność. :)

Jeśli chodzi o ten samochodzik z otwartymi drzwiami (ikonkę) to jak są zamknięte drzwi to on się pali czy gaśnie tak jak na tym moim rysunku?
Tutaj może być taka sytuacja, że zdjęcie było robione z fleszem i stąd widać to czego oko ludzkie normalnie nie widzi ;)
Ale sprawdzę to oczywiście jak będę go oglądał przed samym kupnem.
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

15 Maj 2015, 11:39

NOWE INFO OD DILERA:
Według Dilera zwijacz poduszek wymieniali eksperci w Poznaniu, gdzie wysłał kurierem "panel" pod/nad kierownicą (niestety jako laik nie pamiętam dokładnie co powiedział), gdyż ważne według niego było by zwijacz był dobrze spasowany - czy to może być prawda? Czy coś tu śmierdzi, że słał to aż do Poznania? A może z Poznaniem współpracują?
Czy zwijacz (dobre spasowanie) to trudna do zrobienia rzecz?
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna