Renault Scenic 1.9 DCi 2003r. stara buda - potrzebuje pomocy

19 Lut 2009, 18:32

Posiadam autko jak w temacie. A moj problem jest nastepujacy:
Zaczelo sie od turbiny, zepsula sie. Zostala wymieniona na nowa, wymienione swiece zarowe, przeczyszczony zawór EGR. Mimo to silnik na postoju osiaga 4000o/min a powinien miec 6000. Pozatym brak mocy w trakcie jazdy, objawia sie przy przekroczeniu 100km/h wyswietlaniem na komputerze kontrolki od swiec zarowych i znaczacy spedek mocy do 80km/h. Mechanicy nie moga sobie z nim poradzic, ktos ma jakis pomysl ? :( W razie jakichkolwiek dodatkowych pytan bede pisal.
wilukce
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kozienice
  • 19 Lut 2009, 18:46

    Coz jesli wymienili turbine na nową i dalej takie ja..a sie dzieją to myśle,ze warto byłoby sprawdzic ciśnienie doladowania tej nowej, coż! Mozliwe,ze gdzies nie podłączyli czegos tak jak trzeba i spadek mocy gotowy.Natomiast swiecenie komunikatu awarii świec żarowych może nie mieć nic wspólnego albo?Jest po prostu cos nie tak z elektronika i silnik przechodzi w tryb awaryjny!Niech dobrze sprawdzą na kompie !
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    19 Lut 2009, 20:09

    odłącz przepływomierz i spróbuj
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    19 Lut 2009, 20:49

    moj znajomy tez mowi ze podczas gdy turbina sie zepsula wessala caly ollej z silnika i ulegl on spaleniu. przez ten fakt katalizator mogl ulec zapchaniu. Co o tym sadzicie ?
    wilukce
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Kozienice

    19 Lut 2009, 21:26

    Nie chcę Cię straszyć , jak nie chcesz popsuć sobie humoru to nie czytaj. Opiszę Ci swój przypadek , inny samochód więc jest szansa ,że u Ciebie będzie inaczej.
    Nawaliła mi turbina . Coś się zatkało i zassała olej . Objaw był taki ,że poleciało z rury kupę dymu jak z komina. Zatrzymałem samochód, wezwałem pomoc i scholowali mnie do serwisu . Wymieniono sprzężarkę i wszystko wydawało się w porządku , ale auto jak się nagrzało to nie miało mocy. Wsadzono testową listwę wtryskiwaczy i dalej to samo . Rozebrano głowicę i okazało się że awaria doprowadziła do uszkodzenia korbowodu.
    Naprawa przestała być opłacalna . Skończyło się na tym ,że kupiłem na Allegro drugi silnik za 5500 zł z tego samego rocznika i to była najtańsza opcja w moim przypadku. Plus założenie , plus koszt rozebrania poprzedniego silnika i jeszcze parę plusów których nie pamiętam ( jak na przykład transport silnika z Mielca ). Mam szczerą nadzieję ,że u Ciebie to nie to samo .
    Pozdrawiam
    Stacja1
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 27
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Warszawa

    19 Lut 2009, 22:12

    Ja mam taki sam silnik tylko w megane. Przechodziłem już problem świecenia kontrolki świec żarowych, ale turbina u mnie akurat działa od nowości bez zarzutu. A co do świecenia się się kontrolki świec żarowych to w pewnym momencie auto straciło całkowicie moc, że ledwo można było osiągnąć 20km/h. Wymieniłem zawór EGR (był uszkodzony mechanicznie), ale też przy okazji okazało się, że jest przebicie na przewodach od elektroniki (przetarła się izolacja). A więc, świecenie się kontrolki świec żarowych mogło być przyczyną uszkodzenia kabli lub kresu żywota zaworu EGR przed jego całkowitą awarią. Radzę sprawdzić kable i podmienić EGR (mimo przeczyszczenia) na próbę na inny.
    Poranek
    Początkujący
     
    Posty: 72
    Miejscowość: Turek/Bydgoszcz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...
    Tajemniczy LFA znowu na Nordschleife. Lexus szykuje nowe auto?
    Lexus ponownie wykorzystuje częściowo zakamuflowany model LFA do testów na Północnej Pętli toru Nürburgring. Nad czym pracują Japończycy? Czy to kolejna zapowiedź modelu LC F, czy po prostu próby ...

  •