07 Sty 2010, 00:18
abstrahując od rodzju silnika który napędza samochód, ogólnie działa zasada im lżej i mniejszą ilość kół pędzimy tym mniejsze spalanie, paradoksalnie najlepiej pędzić koła z tej strony z której samochód jest cięższy,
czyli najmniej spalą lekkie auta z napędem na jedną oś która jest dociskana przez silnik (przykładowo przednio napędowce z silnikiem z przodu), następnie samochody z napędem na oś która nie jest dociążona (np: tylnonapędowiec z silnikiem z przodu), następnie będą samochody z napędem na obie osie z silnikiem centralnie umieszczonym a na końcu pędzone na obie osie z silnikiem umieszczonym nad przednią bądź tylną osią
pamiętajmy że masa własna pojazdu, ilość pędzonych kół (blokady), ilość osi, wielkość kół, ciśnienie w nich i agresywność bieżnika będą miały czasami wielki wpływ na spalanie samochodu
(pomijam oczywiście aspekty aerodynamiki, docisku przez pędzone powietrze i tym podobne kwestię)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada!
![Wink ;)]()