Rodzinne kombi do 40tyś.

Rodzinne kombi do 40tyś.

27 Maj 2018, 22:10

Cześć,

Przymierzam się do zmiany samochodu i liczę na wasze cenne rady, które naprostują mętlik jaki mam w głowie po tygodniowej lekturze internetowych ocen i opinii.

A więc sprawy wyglądają następująco:

Budżet: 40tyś brutto
Rejon: Śląsk
Użytkowanie: 70% miasto, jazda dynamiczna lecz bez szaleństw. Niemal codziennie korzystam w części trasy do pracy z autostrady.
Roczny przebieg: 20000tyś
Własne potrzeby:
- krajowy
- kombi (rodzina 2+1)
- sensowna ilość niutonometrów (wyprzedzanie itp.)
- podłokietnik i uchwyt na kubek
- rocznikowo od 2010
- dobre zabezpieczenie antykorozyjne

Z moich typów:

- Renault Laguna 3 Grandtour 2.0 dci 130KM/150KM (na 2.0T + załżenie LPG za mały budżet, pomijam już znikomą ilość ofert), tutaj mam obawy dotyczące uszkodzeń panewek. Biorę pod uwagę zakup samochodu i wstępną wymianę panewek na nowe, jednak nie jestem w stanie doszukać się informacji dotyczących orientacyjnych kosztów takiej operacji. Przy Megane 3 dci piszą o cenie porównywalnej z wymianą rozrządu, w Lagunie nie mam pojęcia ile taka operacja wyjdzie.

- Renault Megane 3 Grandtour, tutaj brałem warunkowo pod uwagę silnik benzynowy 1.6 do późniejszego zagazowania. Obecnie jeżdżę Subaru 2.0 125KM i Vectrą C 1.9. Moc Subaru to takie minimum jeśli chodzi o dynamikę auta biorąc pod uwagę ile zabiera 4x4 wraz z wagą samej budy.
Zastanawiałem się czy nie zdecydować się na 1.5 dci wraz z profilaktyczną wymianą panewek.

- Citroen C5 z silnikiem HDI - również nie skreślam tego modelu, wiem że ma swoje wady za lusterkami.

Odrzuciłem po drodze:

- Ford Focus, prowadzi się dobrze jednak środkowy tunel niemal wgniatał mi się w kolano. To samo przy wsiadaniu, strasznie dużo miejsca zajmuje deska rozdzielcza.

- Audi, VW, Mazda
SimpleMan
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 27 Maj 2018, 15:51
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Subaru Legacy
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Rodzinne kombi do 40tyś.

28 Maj 2018, 18:08

SimpleMan napisał(a):- Renault Laguna 3 Grandtour 2.0 dci 130KM/150KM (na 2.0T + załżenie LPG za mały budżet, pomijam już znikomą ilość ofert), tutaj mam obawy dotyczące uszkodzeń panewek. Biorę pod uwagę zakup samochodu i wstępną wymianę panewek na nowe, jednak nie jestem w stanie doszukać się informacji dotyczących orientacyjnych kosztów takiej operacji. Przy Megane 3 dci piszą o cenie porównywalnej z wymianą rozrządu, w Lagunie nie mam pojęcia ile taka operacja wyjdzie.


Ale po co wymieniać panewki skoro wszystko z nimi w porządku? Naczytałeś się czegoś o innych silnikach, 1.9dci z poprzedniej laguny, gdzie panewki były w sumie spoko lecz padały ze względu na 30kkm interwał wymiany oleju - w volvo były te same silniki, interwał 15kkm i nie było problemu, +1,5dci, który też szczególnie udany nie był.
Szczerze mówiąc to nowoczesny diesel i miasto nie jest idealnym połączeniem. Dużo lepszą opcją jest właśnie 2.0T i lpg.
IMO nie ma sensu skupiać się na krajowych egzemplarzach. Tych aut z PL salonu jest po prostu bardzo mało bo w tym kraju sprzedają się głównie tańsze modele - w przypadku takiego megane jest już dużo lepiej. Nie szukasz jakiegoś starego rupiecia więc ustalenie historii auta spoza granic nie powinno stanowić problemu.

SimpleMan napisał(a): Renault Megane 3


Dlaczego nie TCE?

SimpleMan napisał(a):Citroen C5 z silnikiem HDI - również nie skreślam tego modelu, wiem że ma swoje wady za lusterkami.


Jakie wady?

Ode mnie
v50, mondeo 4, astra j
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3998
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX
    Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...
    BMW xActivity 2003 BMW xActivity 2003
    BMW xActivity, ten koncepcyjny SAV demonstruje połączenie w konstrukcji jednego pojazdu sportowej dynamiki jezdnej oraz przyjemności z podróżowania z otwartym dachem. BMW xActivity, zaprojektowane jako "kabriolet o ...

  •