Rodzinne kombi do 40tyś.

Rodzinne kombi do 40tyś.

27 Maj 2018, 23:10

Cześć,

Przymierzam się do zmiany samochodu i liczę na wasze cenne rady, które naprostują mętlik jaki mam w głowie po tygodniowej lekturze internetowych ocen i opinii.

A więc sprawy wyglądają następująco:

Budżet: 40tyś brutto
Rejon: Śląsk
Użytkowanie: 70% miasto, jazda dynamiczna lecz bez szaleństw. Niemal codziennie korzystam w części trasy do pracy z autostrady.
Roczny przebieg: 20000tyś
Własne potrzeby:
- krajowy
- kombi (rodzina 2+1)
- sensowna ilość niutonometrów (wyprzedzanie itp.)
- podłokietnik i uchwyt na kubek
- rocznikowo od 2010
- dobre zabezpieczenie antykorozyjne

Z moich typów:

- Renault Laguna 3 Grandtour 2.0 dci 130KM/150KM (na 2.0T + załżenie LPG za mały budżet, pomijam już znikomą ilość ofert), tutaj mam obawy dotyczące uszkodzeń panewek. Biorę pod uwagę zakup samochodu i wstępną wymianę panewek na nowe, jednak nie jestem w stanie doszukać się informacji dotyczących orientacyjnych kosztów takiej operacji. Przy Megane 3 dci piszą o cenie porównywalnej z wymianą rozrządu, w Lagunie nie mam pojęcia ile taka operacja wyjdzie.

- Renault Megane 3 Grandtour, tutaj brałem warunkowo pod uwagę silnik benzynowy 1.6 do późniejszego zagazowania. Obecnie jeżdżę Subaru 2.0 125KM i Vectrą C 1.9. Moc Subaru to takie minimum jeśli chodzi o dynamikę auta biorąc pod uwagę ile zabiera 4x4 wraz z wagą samej budy.
Zastanawiałem się czy nie zdecydować się na 1.5 dci wraz z profilaktyczną wymianą panewek.

- Citroen C5 z silnikiem HDI - również nie skreślam tego modelu, wiem że ma swoje wady za lusterkami.

Odrzuciłem po drodze:

- Ford Focus, prowadzi się dobrze jednak środkowy tunel niemal wgniatał mi się w kolano. To samo przy wsiadaniu, strasznie dużo miejsca zajmuje deska rozdzielcza.

- Audi, VW, Mazda
SimpleMan
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 27 Maj 2018, 16:51
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Subaru Legacy
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Rodzinne kombi do 40tyś.

28 Maj 2018, 19:08

SimpleMan napisał(a):- Renault Laguna 3 Grandtour 2.0 dci 130KM/150KM (na 2.0T + załżenie LPG za mały budżet, pomijam już znikomą ilość ofert), tutaj mam obawy dotyczące uszkodzeń panewek. Biorę pod uwagę zakup samochodu i wstępną wymianę panewek na nowe, jednak nie jestem w stanie doszukać się informacji dotyczących orientacyjnych kosztów takiej operacji. Przy Megane 3 dci piszą o cenie porównywalnej z wymianą rozrządu, w Lagunie nie mam pojęcia ile taka operacja wyjdzie.


Ale po co wymieniać panewki skoro wszystko z nimi w porządku? Naczytałeś się czegoś o innych silnikach, 1.9dci z poprzedniej laguny, gdzie panewki były w sumie spoko lecz padały ze względu na 30kkm interwał wymiany oleju - w volvo były te same silniki, interwał 15kkm i nie było problemu, +1,5dci, który też szczególnie udany nie był.
Szczerze mówiąc to nowoczesny diesel i miasto nie jest idealnym połączeniem. Dużo lepszą opcją jest właśnie 2.0T i lpg.
IMO nie ma sensu skupiać się na krajowych egzemplarzach. Tych aut z PL salonu jest po prostu bardzo mało bo w tym kraju sprzedają się głównie tańsze modele - w przypadku takiego megane jest już dużo lepiej. Nie szukasz jakiegoś starego rupiecia więc ustalenie historii auta spoza granic nie powinno stanowić problemu.

SimpleMan napisał(a): Renault Megane 3


Dlaczego nie TCE?

SimpleMan napisał(a):Citroen C5 z silnikiem HDI - również nie skreślam tego modelu, wiem że ma swoje wady za lusterkami.


Jakie wady?

Ode mnie
v50, mondeo 4, astra j
Insignia ST, 2.0DTH/170, '17
Focus 2, 1.6tdci/90, '10
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3331
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzymaj się odpowiedniego pasa ruchu Trzymaj się odpowiedniego pasa ruchu
    Kierowcy często zapominają o zasadach ruchu drogowego i na drodze dwupasmowej jeżdżą lewym pasem, a na drodze trzypasmowej środkowym i lewym. Tymczasem w Polsce obowiązuje ruch prawostronny, co w praktyce zobowiązuje kierowców ...
    BMW Concept serii 1 tii 2007 BMW Concept serii 1 tii 2007
    Studium stylistyczne skupione wyłącznie na wyścigach motorowych. Samochód zbudowany w oparciu o BMW serii 1 Coupé wpisuje się w tradycję tworzenia kompaktowych, lekkich i sportowych aut coupé produkcji ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Ford Tourneo Courier, bok
      Kaskader na motorze omija leżącego człowieka
      IS 200
      Toyota Land Cruiser