Rozbiegane 1.9TDI - problemy po ponownym odpaleniu

04 Mar 2018, 11:07

Witam, zdarzyła mi się bardzo przykra sytuacja. Otóż moje 110 konne 1,9 TDI rozbiegało się, wskazówka obrotomierza zdążyła zamknąć zakres ale dosłownie na sekundę, dwie. Bardzo szybko zdusiłem silnik wrzucając 5 bieg i naciskając hamulec. Po powrocie zacząłem rozbierać samochód i decyzja padła na wymianę samego Cartridga turbosprężarki (sam rdzeń), po kilku dniach złożyłem turbo, wyczyściłem wszystkie ruru dolotowe oraz wylałem cały olej z IC. Spuściłem również olej z misy, którego było ok. 3,5l. Próbowałem odsysać też olej zgromadzony na tłokach ale było go bardzo mało, więc to co się dało to odessałem. Po złożeniu i zalaniu olejem silnik odpalił ale pracuje bardzo nie równo i unoszą się kłęby białego dymu z pod maski. Gdzie szukać przyczyny? Pasek rozrządu jest w bardzo dobrym stanie i nie wygląda żeby przeskoczył.
Oczywiście wiem, że rozbieganie to tylko i wyłącznie winna mojego zaniedbania, mogę się tutaj tłumaczyć że czekałem aż będzie ciepło ale nie o tym tu mowa a i tak to już nic nie zmieni. Czekam na rady. Pozdrawiam
Piotrek9808
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 14 08 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.9 TDI 110KM. ASV
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Mar 2018, 11:34

Piotrek9808 napisał(a):Po złożeniu i zalaniu olejem silnik odpalił ale pracuje bardzo nie równo i unoszą się kłęby białego dymu z pod maski.
A z wydechu nie?

Przyjrzałeś się skąd ten dym się wydobywa? Płynu chłodniczego po tym rozbieganiu ci nie ubyło?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Mar 2018, 11:47

Dym wydobywa się zza silnik, od strony turbosprężarki ale dokładnie nie jestem w stanie ocenić skąd, płynu chłodniczego nie ubyło.
Piotrek9808
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 14 08 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.9 TDI 110KM. ASV
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Mar 2018, 12:06

Piotrek9808 napisał(a):Dym wydobywa się zza silnik, od strony turbosprężarki ale dokładnie nie jestem w stanie ocenić skąd

No to musisz ustalić skąd ci ten dym leci. Może nieszczelny lub uszkodzony przewdów albo uszczelka przy turbo?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2018, 12:22

Raczej o szczelność turbo byłbym pewny bo składałem to bardzo rzetelnie i nie wydaje mi się abym gdzięś popełnił błąd. Pod kolektor wydechowy założyłem nowe uszczelki.
Piotrek9808
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 14 08 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.9 TDI 110KM. ASV
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Mar 2018, 12:24

No skądś ten biały dym musi lecieć. Zerknij jaki dym leci z ruzy wydechowej i będzie chociaż wiadomo, czy to ten sam.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2018, 12:56

Ale to jaki dym i skąd nie ma nic wspólnego że silnik źle pracuje. Sprawdz ten rozrząd bo z tego co mówisz nawet nie sprawdziłeś tylko tak zerknąłeś kątem oka. To że dymi to jeszcze pewnie sprawa oleju w tłumiku i intercoolerze. To że go wylałeś to nie znaczy że już go tam nie ma. Umyłeś go dobrze?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Mar 2018, 13:28

Tak IC wypłukałem dokladnie. No wlasnie ten dym mnie najmniej martwi bo wiem ze to raczej pozostalosci oleju sie dopalaja. Faktycznie tylko zerknalem na ten rozrząd.
Piotrek9808
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 14 08 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.9 TDI 110KM. ASV
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Mar 2018, 13:38

Piotrek9808 napisał(a):Faktycznie tylko zerknalem na ten rozrząd.
Lepiej sprawdz. Tak wiem jest trochę roboty :wink: ale może przeskoczył podczas duszenia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Mar 2018, 14:32

Jutro się za to zabiorę, obejrzałem pół yt na ten temat więc wiem co i jak ;)
Piotrek9808
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 14 08 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.9 TDI 110KM. ASV
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Mar 2018, 17:38

Panowie, rozrzadu jeszcze nie sprawdziłem, ale kazdy kogo nie zapytam mówi , ze prawie na pewno sa pocięte korbowody. Tez tak myslicie?
Piotrek9808
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 14 08 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.9 TDI 110KM. ASV
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Mar 2018, 18:01

nie sądzę bo miałeś olej w silniku, poza tym jakby tak było to powinno stukać a nie wpływa to na nierówną pracę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4