Różnica miedzy 1.6 102KM i 1.6 105 KM do gazu

08 Lip 2016, 13:46

959 napisał(a):No fakt 30zl raz na 5lat to szok i niedowierzanie :D 10% praktycznie zadna roznica, liczylem na jakas bombe...

Zapytałeś czy nie są droższe i... nie są :)

959 napisał(a):Accent przy octavii wyglada jak zabawka. Predzej bym go do jakiejs felicii 1.3 przyrowownal i tu roznic w cenie pewnie nie bedzie zadnych.

Fakt, różnica tyle co nic ale to i tak ok. 30% :)
(71zł dla Hyundaia i 91zł dla Skody na iparts.pl)
i intercars:
[link do Intercars wygasł]
[link do Intercars wygasł]
I pewna różnica, że 1,3 Skody to archaizm przy tym z Accenta.

Ogólnie chcę pokazać, że hasła niemieckie = tanie naprawy i japońskie = drożyzna są idiotyczne i wzięte rodem z PRLu :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lip 2016, 16:44

dzida napisał(a):Zapytałeś czy nie są droższe i... nie są

No fakt :)
dzida napisał(a):I pewna różnica, że 1,3 Skody to archaizm przy tym z Accenta.

A co tam sa za roznice stawiajace mpi skody jako archaizm?
dzida napisał(a):Ogólnie chcę pokazać, że hasła niemieckie = tanie naprawy i japońskie = drożyzna są idiotyczne i wzięte rodem z PRLu

Pewnie znajdzie sie drozszy model niemiecki i na odwrot, a jeszcze jak do tego dojdzie mechanik wymieniacz to juz w ogole kaplica w obu przypadkach..
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

08 Lip 2016, 18:07

959 napisał(a):A co tam sa za roznice stawiajace mpi skody jako archaizm?

silnik wywodzi się jeszcze z Favoritki z wałkiem w kadłubie i osiągi całkiem inne

959 napisał(a):Pewnie znajdzie sie drozszy model niemiecki i na odwrot, a jeszcze jak do tego dojdzie mechanik wymieniacz to juz w ogole kaplica w obu przypadkach..

jasne, dlatego zawsze powtarzam, że rozpatrujemy dany model w jakiejś wersji, a nie kraj pochodzienia
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lip 2016, 19:54

959 napisał(a):No fakt 30zl raz na 5lat to szok i niedowierzanie :D 10% praktycznie zadna roznica, liczylem na jakas bombe...


No wiesz niby nic no ale jak sobie przełożymy real vs mity to jednak... :D

To tak jak kolegi m113 który w serwisie (nie naprawach) kosztował x2 to co japoński 3uz no ale jak się zapytasz co będzie tańsze kapeć clk w208 czy lex V8 to jaką usłyszysz odpowiedź????? :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10394
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lip 2016, 21:07

dzida napisał(a):Fakt, różnica tyle co nic ale to i tak ok. 30% :)
(71zł dla Hyundaia i 91zł dla Skody na iparts.pl)
i intercars.

Różnica wynika z ilości przewodów w komplecie . Dla skody 5 , hyundai - 4
Popatrz na ceny cewek zapłonowych ;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1520131313190-ZSE_001________0040402001-O11193-cewka-zaplonowa.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3134351922330-ZS_264_________0040100264-O4539-cewka-zaplonowa.html
Przy okazji rzuć okiem na ceny łożysk ;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/11193/301060000/
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/4539/301060000/
Tutaj masz jeszcze przykładowe klocki hamulcowe :
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1613201913210-FDB435-O4539-klocek-hamulcowy-kpl.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3035332114210-FDB610-O11193-klocek-hamulcowy-kpl.html
Hyndai w stosunku do felicji jest droższy w utrzymaniu , ale niech Ci będzie skoda jest do d...y.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4733
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2016, 21:30

bonifacy napisał(a):Hyndai w stosunku do felicji jest droższy w utrzymaniu , ale niech Ci będzie skoda jest do d...y.

Nie mówię, że jest do d**y tylko określenie "jest droższy w utrzymaniu, bo nie europejski jest nie na miejscu", Nie wziąłeś poprawki na niższą awaryjność przy podobnych cenach części, a nie że są o wiele droższe jak to się u nas myśli. Rdzewieją tak samo :D Ale Accent pali mniej i lepiej jeździ (silnik).
Najlepszy miałem przypadek sprzęgła. Valeo do Skody 220zł. Valeo do Accenta 250zł. Drożej. Ale oryginał do Accenta ...210zł - lepiej :)

Łozysko w Accencie jest droższe, bo się je kupuje razem z piastą (choć ja robiłem samo). Rozwiązanie Mitsubishi, z którego też jest fajny silnik.

Z klockami poleciałeś... Wrzuciłeś tańszy model Ferrodo (w sensie mieszanka - patrz oznaczenie) do Skody i droższy do Accenta. TRW kupisz za 90zł i nawet w Lexie mi się sprawdzają do którego kosztowały tyle co te z linku Ferrodo :) Do Skody też są Ferrodo po 140zł :)

Ciekawostka: Accent X3, (czyli auto konstrukcyjnie z 1994r!) miał z tyłu wielowahacz - uprzedzam tani i solidny na naszych i jeszcze gorszych ruskich drogach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lip 2016, 22:32

A co tam tańszy droższy , ten czy inny producent . Mam dla ciebie zadanie - pokaż mi gdzie kupić drążek kierowniczy do MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 DI-D 2004-08-2012-06 50 68 . Będę bardzo wdzięczny :D Jakiś tam czas temu potrzebowałem .Wtedy kontaktowałem się z serwisem to powiedzieli że za pięć koła mam zakupić sobie całą maglownicę :mrgreen: Poza tym przydała by mi się informacja gdzie zakupić reperaturkę tylnego błotnika do Honda CR-V 96-01. Ku....a to tych japońców nie ma nic co potrzebuję, Jeśli już to np. w serwisie ( nie było dostępnych zamienników , używek ) za głupi kabelek do czujnika ABS tył Toyota Yaris po 2005 sobie krzyknęli coś 160 zeta . Dzisiaj mam zlecenie na wymianę błotnika w jakimś tam japońcu ( już mam dosyć i nie pamiętam jakim ) i ku...a nie ma nic w ofercie hurtowni a na alledrogo za nie pordzewiały życzą sobie nawet 500 zeta :lol: Ogólnie to ja żyję w innym świecie czy rzeczywiście mam problem z kontaktem ze światem :?:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4733
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lip 2016, 13:07

i wg Ciebie to jest wina tego, że są japońskie :lol:
Błotnik w japońcu to jakaś filozofia, bo nie rozumiem? Przed każdą naprawą tak płaczesz? Raz byłem u takiego mechanika i podziękowałem... Ogólnie żyjesz w świecie wymieniaczy aby taniej, a nie aby dobrze ;) Jak chcesz kupuj najtańsze ścierwo w zamiennikach. Jak przed każdym zakupem robię rozeznanie czy coś jest dobre nawet jak 2-3 razy droższe, aby nie naprawiać czegoś 2x.
Do znudzenia moim przykładem jest sworzeń wahacza w Lexie - są zamienniki znanych marek od 100zł ale każdy kto zna temat wie, że lepiej kupić oryginał za ponad 300zł, bo przejeździ tamte 3.

Prawda jest taka, że do niemieckich, włoskich czy francuskich też są takie kwiatki wynikające z konstrukcji - np. przepływomierz zintegrowany w ECU w Oplu albo większość zamienników czujników do BMW nie współpracuje.
Zobacz jakie "tanie" są rozrządy w VAG.
Sprawdź czy ktoś zrobił remont silnika 1,2 R3 i 1,4TDI w jakiejś Fabii.
Pasaciarze, czy Ci z A4 i A6 podniecają się, że zawieszenie im wytrzymuje 50tys., a trwalsza belka po regeneracji wytrzymuje więcej ale jest zła... Serio?
I dla stronniczości np. Nissan Micra od bodajże 2001 roku ma nieregenerowalną kolumnę kierowniczą z wspomaganiem elektrohydraulicznym.

P.S.
1. Podpowiedź - w Colcie drążki są takie same niezależnie od wersji silnikowej. W serwisie musisz podać nr katalogowy części jak coś zamawiasz, bo inaczej Cię zleją jak opisałeś.
2. W kraju blacharzy masz problem ze zrobieniem nadkola? :o
3. Zamiast kabelka to bym sobie dorobił wiązkę bo żem jest elektrykiem.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lip 2016, 14:58

bonifacy nie obraź się ale współczuje Twoim klientom ... sam staram się unikać takich szpeni co idą do hurtowni i jak nie ma na półce to walą ogólnikami jak byłoby to wyznacznikiem czy coś jest ok czy nie.

Co do konkretów to fakt colt nie ma drążka w/g rocznika więc jak kupiłem używkę i wymieniłem końcówki co zajęło 2dni robocze. Ewentualnie jest tak jak dzida napisał czyli sprawdza się numery danej części no ale to już za ostry temat dla wymieniaczy :ok:

Podajesz tojkę yarisa a bidaku pewnie nie wiesz że są stronki gdzie dokładnie się sprawdza w/g numeru daną część a do tego jest funkcja "cross reference" i wyskakują Ci informację że np: cewki w gs430 to te same cewki co w korollce e11 vvti... ba nawet jak nauczyłbyś się czytać numery to wiedziałbyś że inny numer nie oznacz koniecznie innej części... :mrgreen:

Więc Twoje ogólne stwierdzenie posiada ziarno prawdy tylko tak naprawdę miałem yarisa 1,3 i miałem vw polo 1,4 na samym paliwie po przejechaniu 30tyś.km. byłbym do przodu jakieś 2k. więc wiesz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. A zrobiłbym 90tyś.km. i miałbym polo za darmo :mrgreen:

p.s.

Teraz dokupowałem palec aparatu zapłonowego do vw LT 35 2,4 r6 wiesz ze był dostępny tylko w de... i co mam powiedzieć że vw kiepsko się serwisuje :ok: A wiesz że nigdzie nie zrobisz zbiezności w moim LTku bo ma nie typowe felgi... i co to oznacza że LTek jest mało popularny :?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10394
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2016, 20:12

W Polsce części są najtańsze i najlepiej dostępne do aut z grupy VAG z prostego względu - jeździ tego od groma, gdzie nie spojrzysz, tam golf, passat, octavia albo a4. Jest ich dużo nie tylko dlatego, że Polacy ślepo ufają w niemiecką niezawodność, która się dawno skończyła, ale też z powodu ogromnej palety modelowej - VAG to aż 4 marki, każda po kilkanaście modeli, a części zazwyczaj pasują do więcej niż jednej marki, często tą samą część zamontujemy w Audi, VW, Skodzie i Seacie, stąd ogromna dostępność tych części. Producenci (nawet Ci markowi) widząc taki popyt na części muszą obniżyć ceny, żeby ich produktem ktoś by się w ogóle zainteresował, bo skoro dana część do samochodu z grupy VAG ma 20 zamienników, to każdy z tych 20 producentów walczy ceną.

Z autami japońskimi jest gorzej, ale nie ma sensu popadać w skrajność. Problem się może pojawić tylko wtedy, kiedy oddajemy auto do jakiegoś mechanika Janusza w jakiejś wsi, dla którego jedynym miejscem, gdzie kupuje części jest hurtownia w pobliskim, często niewielkim mieście i jeśli tam czegoś nie ma, to znaczy, że tego nie robi. A przecież od tego jest internet, żeby zamówić daną część i często już następnego dnia mieć ją na warsztacie, ale to dla niektórych zbyt dużo zachodu, bo trzeba mieć konto internetowe, żeby wykonać szybki przelew, konto na stronie hurtowni, umieć wyszukiwać części itp.

Co do autora tematu - rozumiem, że chodzi ci o silnik VW montowane m.in w golfie IV, tak? Różnica będzie pomiędzy nimi niewielka, mówi się, że ten 102KM lepiej współpracuje z LPG, bo jest to prosta 8-zaworowa konstrukcja, ale jak kupisz 16V 105KM i założysz dobrą instalację, to też będzie dobrze.
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

10 Lip 2016, 08:56

Petento napisał(a):Z autami japońskimi jest gorzej, ale nie ma sensu popadać w skrajność.

No właśnie nie ma co popadać w skrajność w którą sam popadłeś i trzeba przeanalizować co komu potrzebne i na czym mniej straci a głoszenie ogólników jest właśnie skrajnością... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10394
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lip 2016, 22:34

szybki napisał(a):bonifacy nie obraź się ale współczuje Twoim klientom
Spoko nie obrażam się bo nie o co :D
dzida napisał(a):P.S.
1. Podpowiedź - w Colcie drążki są takie same niezależnie od wersji silnikowej. W serwisie musisz podać nr katalogowy części jak coś zamawiasz, bo inaczej Cię zleją jak opisałeś.
Niby te same ale gwint się nie zgadzał :D W rzeczonym modelu skok gwintu był x1,25 i tu pojawił się problem . Szukałem i znalazłem od jakiejś starawej mazdy , tylko trzeba było skrucić :mrgreen: Nie jestem januszem choć mam na imię Janusz :mrgreen:
dzida napisał(a):2. W kraju blacharzy masz problem ze zrobieniem nadkola? :o
No niestety jak się rozpada całe nadkole to proponuję Ci taką robotę :mrgreen:dorabiaj, klep formuj i jeszcze daj gwarancję że nie zgnije . Inni kupują przedni błotnik i wywijają jak parasol. :mrgreen:
dzida napisał(a):3. Zamiast kabelka to bym sobie dorobił wiązkę bo żem jest elektrykiem.
Ja tyż niejako elektryk ale zgnitej kostki se nie wystrugam. Mogę połączyć na wariata ale mechanikiem Januszem nie jestem :P
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4733
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna