Różnica w sile hamowania tylna oś Corsa C 1.2

02 Maj 2022, 20:32

Witam, mam taki dziwny problem.

Mianowicie moja historia wygląda tak. Poszedłem jakieś 2 miesiące temu do diagnosty na takie zwykłe przejrzenie samochodu, okazało się, że różnica w sile hamowania na tylnej osi to 75%.

Pojechałem więc do mechanika, opisałem problem. Mechanik grzebał i grzebał i powiedział, że z bębnami wszystko w porządku, przewody ok, szczęki ok i jedyne co wymienił to linki ręcznego.

Myślałem, że jest okej, ale coś mnie natchnęło i ostatnio znowu pojechałem do diagnosty (tego samego), wyszła na tylnej osi różnica 96%. Zostałem poinformowany, że lewe koło praktycznie nie hamuje i że w związku z tym ręczny również słaby. Jak jeżdże i gwałtownie hamuje to nie ściąga mnie wcale, hamuje się bardzo dobrze, ręczny na dużych wzniesieniach na 4 ząbku trzyma autko.

Pojechałem więc do innego mechanika, który mi mówi, że znowu nie widzi nic w tym lewym tylnym bębnie, co byłoby nie tak. Jedynie co, to pierścień ABS w lewym hamulcu jest już kiepski, ale ABS działa.

Niestety nie wiem na ile tychże dwóch mechaników sprawdzało auto, ale no jak dwóch już problemu nie widzi, ja jeżdząc nie czuję żeby było coś nie tak, to jest to dziwne bardzo.

Co sądzicie? Co powinienem zrobić? Co jeszcze mogę sprawdzić? Zasugerować mechanikowi? Dodam że oczywiście żadnych wycieków nie ma. Bardzo proszę o jakieś rady...
MarkWeb88
Obserwowany
 
Posty: 2

03 Maj 2022, 08:05

MarkWeb88 napisał(a):Zostałem poinformowany, że lewe koło praktycznie nie hamuje i że w związku z tym ręczny również słaby
No ale ręczny w bębnie nie jest bezpośrednio powiązany z hydraulicznym układem hamulcowym. Więc z tego co wiem to są dwa niezależne od siebie układy, dlatego jeden na drugi nie powinien mieć wpływu. Czy diagnosta sprawdzał na rolkach jeden i drugi hamulec?

Jeżeli cały mechanizm w bębnie jest sprawny, a siła hamowania jest mniejsza niż w drugim kole to trzeba sprawdzić odpowietrzenie układu hamulcowego, a najlepiej wymienić płyn hamulcowy. Problemem może być rozwarstwiony przewód który uniemożliwia wytworzenie odpowiedniego ciśnienia, uszkodzony wewnętrznie cylinderek lub pompa hamulcowa.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

03 Maj 2022, 08:18

Diagnosta właśnie podczas sprawdzania na rolkach stwierdził tą różnice. Muszę chyba jechać do trzeciego mechanika, bo co zrobię... Płyn hamulcowy odrzuciłem, bo myślałem, że jakby był już stary, to przecież na całej osi byłoby kiepsko, a tu jedna strona jest okej, tylko problem z tym lewym tyłem mam.

Brałem pod uwagę przewód, ale no mechanicy, ani diagnosta nie zwrócili na niego uwagi

Cylinderek to jest opcja, tylko myślę że wprawiony mechanik powinien kurcze to zdiagnozować, a tu dwóch mechaników, zero rozwiązań. Pierwszy wymienił linki, drugi wyczyścił i spryskał bębny.
MarkWeb88
Obserwowany
 
Posty: 2

03 Maj 2022, 08:51

MarkWeb88 napisał(a):Płyn hamulcowy odrzuciłem, bo myślałem, że jakby był już stary, to przecież na całej osi byłoby kiepsko, a tu jedna strona jest okej
No nie, bo może być zapowietrzona tylko jedna strona więc tak nie można na to patrzeć. Płyn hamulcowy warto wymieniać co dwa trzy lata.

MarkWeb88 napisał(a):Cylinderek to jest opcja, tylko myślę że wprawiony mechanik powinien kurcze to zdiagnozować, a tu dwóch mechaników, zero rozwiązań. Pierwszy wymienił linki, drugi wyczyścił i spryskał bębny.
Powinien ale dzisiaj z diagnozą problemu jest najgorzej.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

03 Maj 2022, 12:56

Wszystko ok Rokiko, ale jeżeli mogę wejść w temat i się wtrącić ( :) ), to tutaj myślę, że coś może być z samym zaciskiem. Bo nożny jest hydrauliczny, a ręczny mechaniczny. A skoro nie działa jeden i drugi, to przyczyna będzie w samym zacisku. Albo może być problem z samym cylinderkiem, albo może być też urwana, zniszczona regulacja. Myślę, że główny powód to ten, że cylinderek wogóle nie reaguje i nie rozpiera szczęk.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000