Czujnik zużycia hamulców

16 Kwi 2022, 14:13

Witam. Ostatnio wymieniałem klocki hamulcowe z przodu i zauważyłem że mam pęknięty kabel od czujnika zużycia hamulców, ogólnie mi to nie przeszkadza ale kontrolka za każdym razem gdy odpalam auto się zapala i pali się service. I stąd pytanie czy ktoś miał podobny problem? Chciałem odłączyć ten czujnik całkowicie ale nie wiem gdzie dokładnie to zrobić bo jest mało miejsca, czy ktoś mógłby mi powiedzieć co odłączyc żeby więcej mnie to nie drażniło? Czy da się to w ogóle odłączyć ?
Peugeot 508 1.6 HDi 2012r
Patryk01
Nowicjusz
 
Posty: 3

20 Kwi 2022, 11:06

Tylko po co odłączać skoro masz klocki z czujnikami to napraw pęknięty przewód i będzie ok. Te czujniki najczęściej działają tak że mają zamknięta pętlę, a jak klocki się zużyją to ona się otwiera przez to pojawia się kontrolka na desce informująca o klockach. U Ciebie przerwany przewód powoduje błędną informację i działa to tak jak byś miał podłączone zużyte klocki.

Naprawa nie jest trudna tym bardziej, że wiesz co trzeba zrobić.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

22 Kwi 2022, 21:22

Naprawa musiałaby wyglądać tak że wymieniam ten cały przewód niestety, a tu problem bo nie wiem gdzie to wszystko jest podłączone, bo kable idą wspólnie z innymi i to wszystko jest dosyć poplątane.
Patryk01
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Kwi 2022, 21:51

Kable się wymienia zawsze z klockami.

Możesz kabel uciąć i zrobić zworke.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2022, 08:40

Pytanie czy przetarty jest ten przed wtyczką czy ten co się wymienia za wtyczką który idzie już bezpośrednio do klocków. Jeżeli sam nie jesteś w stanie tego ogarnąć to podjedź do elektryka.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

23 Kwi 2022, 18:41

Kable są przerwane przed wtyczką, a te które idą bezpośrednio od klocków są całe.
Patryk01
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna zmiana pasa ruchu - martwe pole w lusterku
    W ubiegłym roku nieprawidłowa zmiana pasa ruchu była przyczyną 480 wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących(1). Manewr ten wykonujemy tak często, że łatwo możemy zapomnieć się i nie skontrolować wcześniej ...

25 Kwi 2022, 08:39

Kao napisał(a):Możesz kabel uciąć i zrobić zworke.

Jak zrobi zworkę na kablu, to kontrolka będzie się cały czas świeciła. Czujnik zużycia okładzin działa tak, jak napisał Rokiko, czyli w pewnym stopniu zużycia okładzin klocka zamyka się obwód do masy i zaświeca kontrolkę/komunikat.
Żeby komunikat z kontrolką zniknął to są dwa wyjścia - naprawić kabel w miejscu uszkodzenia ( nie trzeba wymieniać całości ), i podłączyć do dobrych klocków Drugie wyjście - uciąć kabel w miejscu uszkodzenia i zaizolować, żeby masa się na niego nie dostała ). Ale to drugie wyjście jest tak naprawdę bez sensu, bo lepiej kabel naprawić i mieć układ sprawny.
A jeżeli kabel jest uszkodzony w kilku miejscach, to można przecież puścić nowy. Trzeba tylko by na schemacie zerknąć, gdzie jest wpięty i wpiąć go w miejsce najbardziej wygodne. Nie musi to być jakieś złącze - w miejscu, gdzie jest fajny dostęp, można go uciąć i połączyć z nowym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Kwi 2022, 21:29

MotoAlbercik napisał(a):Jak zrobi zworkę na kablu, to kontrolka będzie się cały czas świeciła
Czy aby na pewno ? Piszesz dalej
MotoAlbercik napisał(a):Czujnik zużycia okładzin działa tak, jak napisał Rokiko, czyli w pewnym stopniu zużycia okładzin klocka zamyka się obwód do masy i zaświeca kontrolkę/komunikat.
Ale kolega Rokkiko napisał
Rokiko napisał(a):Te czujniki najczęściej działają tak że mają zamknięta pętlę, a jak klocki się zużyją to ona się otwiera przez to pojawia się kontrolka na desce informująca o klockach.
Nic o zamykaniu do masy nie pisze a raczej o otwarciu obwodu w przypadku zużycia klocka . No to jak jest z tymi czujnikami :?: Poniżej tam taki schemat z jakieś tam auta wyszukałem i dodatkowo opisałem

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Jakoś się wypowiesz ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Kwi 2022, 14:45

Jeszcze raz napisze - jak zrobi się zworkę na kablu ( jeżeli są dwie żyły ) to kontrolka się zaświeci. Jak jest jedna żyła, to wystarczy ją zaizolować, żeby nie dostała ona kontaktu z masą. Powinieneś zrozumieć.
A tak na marginesie - ta twoja kontrolka to jak ona tam działa? Bo żeby dioda czy żarówka się zaświeciły, to chyba musi być "+" i "-" ( układ równoległy ) lub tylko po "=" lub "-" ( układ szeregowy ) A tu ani to równoległe ani szeregowe...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Kwi 2022, 20:35

MotoAlbercik napisał(a):A tak na marginesie - ta twoja kontrolka to jak ona tam działa? Bo żeby dioda czy żarówka się zaświeciły, to chyba musi być "+" i "-" ( układ równoległy ) lub tylko po "=" lub "-" ( układ szeregowy ) A tu ani to równoległe ani szeregowe...
To nie era malucha czy poloneza . Mamy szeroko pojętą elektronikę , więc trudno na ogólnych schematach przedstawić szczegóły . Schemat musiałby być bardzo obszerny a i tak byłby niezrozumiały . Na przedstawionym przeze mnie schemacie ogólnie przyjęte zasady oznaczają że kontrolka nie jest bezpośrednio związana z nadzorowanym przez nią obwodem . Pośrednią funkcję pełni układ elektroniczny . W takim przypadku nie koniecznie obwód wejściowy przy zwarciu do masy ma zapalić kontrolkę . Może ją zapalić ale przy otwartym obwodzie. A co ja Ci będę tłumaczył . Przecież Ty to wiesz . A wiesz że w wieśwagenach czujnik ciśnienia oleju nie jest elektrycznie bezpośrednio związany z jego kontrolką ? Włączysz zapłon , na zegarach zaświeci się ta kontrolka , nie uruchomiając silnik , poczekasz a ona zgaśnie :mrgreen: No jak , motor nie chodzi a ciśnienie oleju jest :?: Dobra przejdżmy do tematu . Wyjaśnij krok po kroku jak i co z czujnikiem zużycia tym na dwóch żyłach . Zwarcie , przerwa czy jakoś inaczej ? Z jednym przewodem to zrozumiałe . Tutaj nie ma co duskutować.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Kwi 2022, 21:40

Wszystko zostało wyjaśnione a MotoA się zamieszał troszkę.
MotoAlbercik napisał(a): jak zrobi się zworkę na kablu ( jeżeli są dwie żyły ) to kontrolka się zaświeci.
Właśnie odwrotnie, o czym na logikę mówi pętla :ok: jak zostaje przerwana to pojawia się komunikat o zużyciu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Kwi 2022, 22:06

Poczekajmy . Niech się MotoA wypowie. :wink:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Kwi 2022, 13:22

Kao napisał(a):Wszystko zostało wyjaśnione a MotoA się zamieszał troszkę.

No nie do końca Kao...
Kao napisał(a):Właśnie odwrotnie, o czym na logikę mówi pętla :ok: jak zostaje przerwana to pojawia się komunikat o zużyci

A nie może być tak, że kontrolka zaświeca się dopiero jak pętla zostaje zamknięta :?: Zazwyczaj tak właśnie jest - włączasz przełącznik i zamykasz obwód i żarówka świeci...W tym przypadku mogą być dwa rozwiązania - pętlę zamykasz, żarówka świeci. Najprostszy obwód. A jeżeli żarówka ma zaświecić po otwarciu pętli, to potrzebny już jest układ elektroniczny lub przekaźnik.
bonifacy napisał(a):To nie era malucha czy poloneza .

Ale rozwiązania pozostały, czy ci się to podoba czy też nie...
bonifacy napisał(a):Mamy szeroko pojętą elektronikę , więc trudno na ogólnych schematach przedstawić szczegóły .

Więc po co zamieszczasz niepotrzebne schematy?
bonifacy napisał(a):Na przedstawionym przeze mnie schemacie ogólnie przyjęte zasady oznaczają że kontrolka nie jest bezpośrednio związana z nadzorowanym przez nią obwodem .

No właśnie. Więc po co go zamieściłeś, skoro nie dotyczy obwodu kontrolki zużycia klocków w samochodzie z tego tematu :?: Oprócz tego sam czujnik ze schematu nic do tematu nie wnosi, ponieważ nie wiemy w jaki sposób zaświeca kontrolkę - przy otwartym obwodzie czy zamkniętym.
bonifacy napisał(a):Pośrednią funkcję pełni układ elektroniczny . W takim przypadku nie koniecznie obwód wejściowy przy zwarciu do masy ma zapalić kontrolkę . Może ją zapalić ale przy otwartym obwodzie.

Zgadza się :ok: Więc jak jest w samochodzie z tematu?
bonifacy napisał(a):A co ja Ci będę tłumaczył . Przecież Ty to wiesz .

Nie rozumiem więc po co ta dyskusja? Mnie i tobie nie potrzebna, bo oboje wiemy o co chodzi, a a Kao niepotrzebnie dołożył od siebie niepełną informację. I tak się rodzą nieporozumienia.
Wiec reasumując, żeby nie mieszać w temacie - bonifacy - napisz proszę lub zamieść schemat elektryczny obwodu sygnalizacji zużycia klocków hamulcowych w samochodzie z tematu. To pozwoli autorowi tematu na wysunięcie konkretnych wniosków a nam na pomoc.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Kwi 2022, 21:20

MotoAlbercik napisał(a): oboje wiemy o co chodzi
Przepraszam Cię , ale wydaje mi się że niestety nie .
MotoAlbercik napisał(a):po co ta dyskusja?
Sorry, wynikła po Twoim poście .
MotoAlbercik napisał(a):
A nie może być tak.
Spodziewałem się bardziej rzeczowej dyskusji w rodzaju tak jest a nie - a może być
MotoAlbercik napisał(a):Jak zrobi zworkę na kablu, to kontrolka będzie się cały czas świeciła
Nie ,nie będzie .,
MotoAlbercik napisał(a): bonifacy - napisz proszę lub zamieść schemat elektryczny obwodu sygnalizacji zużycia klocków hamulcowych w samochodzie z tematu
Myślałem że to Ty zrobisz na obronę swojej tezy . Ale mam coś innego

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Czujnik z tego auta . Jest dokładany do klocka , ma dwa przewody .Producent Quick Brake WS0279A . Zweryfikować czy rzeczywiście do auta z tematu

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Widać tam pętlę przewodu . Po usunięciu sprężynowego klipsa i wywleczeniu przewodów widać lepiej

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Jest pętla , nie trzeba mierzyć omomierzem .Widać naocznie . Nie jest potrzebny dokładny schemat kontrolki czy układu wywołującego komunikat . Obwód wejściowy nas interesuje
Kao napisał(a):Możesz kabel uciąć i zrobić zworke.
Jak najbardziej :ok: Przepraszam z góry jeśli coś źle napisałem :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Kwi 2022, 15:46

bonifacy napisał(a):Przepraszam Cię , ale wydaje mi się że niestety nie .

No cóż - jak widać taki z ciebie mechanik...
bonifacy napisał(a):Sorry, wynikła po Twoim poście .

Zupełnie niepotrzebnie jak sam widzisz...
bonifacy napisał(a):Spodziewałem się bardziej rzeczowej dyskusji w rodzaju tak jest a nie - a może być

W samochodowych instalacjach wszystko może sie zdarzyć. Dziwne, że o tym nie wiesz....
bonifacy napisał(a):Myślałem że to Ty zrobisz na obronę swojej tezy . Ale mam coś innego

Ja nie muszę bronić swoich tez...Nie jesteśmy na studiach...Ochłoń bonifacy :naughty: Tu chodzi o to, żeby jak najlepiej pomóc w rozwiązaniu problemów, a nie przegadywać się. Ja wiem swoje, ty swoje, oboje piszemy coś w temacie i staramy się pomóc. Po to jesteśmy na forum.
bonifacy napisał(a):Nie ,nie będzie .,

Ale jest taka możliwość - są różne rozwiązania sygnalizacji zużycia klocków. W jednym aucie obwód sie zamyka i kontrolka świeci, w innym się otwiera i kontrolka świeci. Myślałem że jesteś mechanikiem, albo przynajmniej masz coś z tym wspólnego.
bonifacy napisał(a):Czujnik z tego auta . Jest dokładany do klocka , ma dwa przewody .Producent Quick Brake WS0279A . Zweryfikować czy rzeczywiście do auta z tematu

No weź i się ogarnij bonifacy - najpierw piszesz, że czujnik z tego auta, a w kolejnym zdaniu, że trzeba zweryfikować czy to z tego auta. No sorki bonifacy, ale co jest z tobą nie tak :?: I jak to w końcu jest - to jest czujnik z tego auta czy w końcu nie :?:
bonifacy napisał(a):Jest pętla , nie trzeba mierzyć omomierzem .Widać naocznie .

A ja jednak bym zmierzył...Nie widać konkretnie pętli zamykającej obwód...Widać tylko dwa przewody, które wchodzą do tego czegoś, a z drugiej strony jest rzeczywiście pętelka, ale czy to aby na pewno pętla obwodu elektrycznego? Czy aby w środku nie jest ona przerwana? Tego na zdjęciu nie widać...
bonifacy napisał(a): Nie jest potrzebny dokładny schemat kontrolki czy układu wywołującego komunikat .

No i takich mamy właśnie mechaników...Schematy ich nie interesują...I naprawiają samochody tak, jak naprawiają...
bonifacy napisał(a):Obwód wejściowy nas interesuje

Obwód wejściowy...A wyjściowy, czyli wykonawczy już cię nie interesuje? A mnie się właśnie wydaje, że zarówno obwód wejściowy jkak i wyjściowy jest ważny, bo od tego jest uzależnione jak działa owy układ kontrolki.
Nie wiem jak ty, ale ja zawsze patrzę w schemat, żeby być pewnym danego obwodu, bo wiem z doświadczenia, że dwa te same auta, a inne rozwiązanie danego obwodu...Wystarczy, że w jednym aucie jest tylko kontrolka, a w drugim oprócz kontrolki jest jeszcze info na monitorze...I już może być inne rozwiązanie danego obwodu...
Bonifacy - popraw się, i zajmij się konkretnym pomaganiem, bo cały czas próbujesz dyskutować, a co gorsza nic z tego nie wynika...
Jak masz schemat obwodu tej kontrolki z auta w temacie, to go zamieść na forum i wtedy będzie konkretnie można powiedzieć w jaki sposób działa informacja zużycia klocków w tym konkretnym aucie. A dopóki nie mamy schematu, możemy sobie tak dyskutować do usranej...Może się okazać, że rację masz ty, a może się okazać, że rację mam ja...I obecnie nie mając 100% pewności, nadal jesteśmy na etapie pierwszego postu...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000