
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Kao napisał(a):Możesz kabel uciąć i zrobić zworke.
Czy aby na pewno ? Piszesz dalejMotoAlbercik napisał(a):Jak zrobi zworkę na kablu, to kontrolka będzie się cały czas świeciła
Ale kolega Rokkiko napisałMotoAlbercik napisał(a):Czujnik zużycia okładzin działa tak, jak napisał Rokiko, czyli w pewnym stopniu zużycia okładzin klocka zamyka się obwód do masy i zaświeca kontrolkę/komunikat.
Nic o zamykaniu do masy nie pisze a raczej o otwarciu obwodu w przypadku zużycia klocka . No to jak jest z tymi czujnikamiRokiko napisał(a):Te czujniki najczęściej działają tak że mają zamknięta pętlę, a jak klocki się zużyją to ona się otwiera przez to pojawia się kontrolka na desce informująca o klockach.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Jakoś się wypowiesz ?To nie era malucha czy poloneza . Mamy szeroko pojętą elektronikę , więc trudno na ogólnych schematach przedstawić szczegóły . Schemat musiałby być bardzo obszerny a i tak byłby niezrozumiały . Na przedstawionym przeze mnie schemacie ogólnie przyjęte zasady oznaczają że kontrolka nie jest bezpośrednio związana z nadzorowanym przez nią obwodem . Pośrednią funkcję pełni układ elektroniczny . W takim przypadku nie koniecznie obwód wejściowy przy zwarciu do masy ma zapalić kontrolkę . Może ją zapalić ale przy otwartym obwodzie. A co ja Ci będę tłumaczył . Przecież Ty to wiesz . A wiesz że w wieśwagenach czujnik ciśnienia oleju nie jest elektrycznie bezpośrednio związany z jego kontrolką ? Włączysz zapłon , na zegarach zaświeci się ta kontrolka , nie uruchomiając silnik , poczekasz a ona zgaśnieMotoAlbercik napisał(a):A tak na marginesie - ta twoja kontrolka to jak ona tam działa? Bo żeby dioda czy żarówka się zaświeciły, to chyba musi być "+" i "-" ( układ równoległy ) lub tylko po "=" lub "-" ( układ szeregowy ) A tu ani to równoległe ani szeregowe...
Właśnie odwrotnie, o czym na logikę mówi pętlaMotoAlbercik napisał(a): jak zrobi się zworkę na kablu ( jeżeli są dwie żyły ) to kontrolka się zaświeci.
Kao napisał(a):Wszystko zostało wyjaśnione a MotoA się zamieszał troszkę.
Kao napisał(a):Właśnie odwrotnie, o czym na logikę mówi pętlajak zostaje przerwana to pojawia się komunikat o zużyci
bonifacy napisał(a):To nie era malucha czy poloneza .
bonifacy napisał(a):Mamy szeroko pojętą elektronikę , więc trudno na ogólnych schematach przedstawić szczegóły .
bonifacy napisał(a):Na przedstawionym przeze mnie schemacie ogólnie przyjęte zasady oznaczają że kontrolka nie jest bezpośrednio związana z nadzorowanym przez nią obwodem .
bonifacy napisał(a):Pośrednią funkcję pełni układ elektroniczny . W takim przypadku nie koniecznie obwód wejściowy przy zwarciu do masy ma zapalić kontrolkę . Może ją zapalić ale przy otwartym obwodzie.
bonifacy napisał(a):A co ja Ci będę tłumaczył . Przecież Ty to wiesz .
Przepraszam Cię , ale wydaje mi się że niestety nie .MotoAlbercik napisał(a): oboje wiemy o co chodzi
Sorry, wynikła po Twoim poście .MotoAlbercik napisał(a):po co ta dyskusja?
Spodziewałem się bardziej rzeczowej dyskusji w rodzaju tak jest a nie - a może byćMotoAlbercik napisał(a):
A nie może być tak.
Nie ,nie będzie .,MotoAlbercik napisał(a):Jak zrobi zworkę na kablu, to kontrolka będzie się cały czas świeciła
Myślałem że to Ty zrobisz na obronę swojej tezy . Ale mam coś innegoMotoAlbercik napisał(a): bonifacy - napisz proszę lub zamieść schemat elektryczny obwodu sygnalizacji zużycia klocków hamulcowych w samochodzie z tematu
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Czujnik z tego auta . Jest dokładany do klocka , ma dwa przewody .Producent Quick Brake WS0279A . Zweryfikować czy rzeczywiście do auta z tematu[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Widać tam pętlę przewodu . Po usunięciu sprężynowego klipsa i wywleczeniu przewodów widać lepiej[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Jest pętla , nie trzeba mierzyć omomierzem .Widać naocznie . Nie jest potrzebny dokładny schemat kontrolki czy układu wywołującego komunikat . Obwód wejściowy nas interesujeJak najbardziejKao napisał(a):Możesz kabel uciąć i zrobić zworke.
bonifacy napisał(a):Przepraszam Cię , ale wydaje mi się że niestety nie .
bonifacy napisał(a):Sorry, wynikła po Twoim poście .
bonifacy napisał(a):Spodziewałem się bardziej rzeczowej dyskusji w rodzaju tak jest a nie - a może być
bonifacy napisał(a):Myślałem że to Ty zrobisz na obronę swojej tezy . Ale mam coś innego
bonifacy napisał(a):Nie ,nie będzie .,
bonifacy napisał(a):Czujnik z tego auta . Jest dokładany do klocka , ma dwa przewody .Producent Quick Brake WS0279A . Zweryfikować czy rzeczywiście do auta z tematu
bonifacy napisał(a):Jest pętla , nie trzeba mierzyć omomierzem .Widać naocznie .
bonifacy napisał(a): Nie jest potrzebny dokładny schemat kontrolki czy układu wywołującego komunikat .
bonifacy napisał(a):Obwód wejściowy nas interesuje