Samochód 5k , oszczędny

08 Lip 2012, 21:54

Witam
Jestem młodym kierowcą i mam ograniczone środki potrzebuje oszczędnego i w miare najtańszego w utrzymaniu samochodu do 5 tysięcy, Jestem jak najbardziej skłonny żeby był na gaz.

Mam bardzo różne typy:
-Honda Civic V
-Fiat Punto, Uno
-VW Glof III, Polo

Najbardziej chyba podoba mi się Honda ale z tego co czytałem strasznie ciężko trafić na dobry egzemplarz ;/ Co myślicie o Tym samochodziku w utrzymaniu , awaryjności i innych ważnych rzeczach.

Punto I Uno trochę samochody bez charakteru no ale tanie części, i w miarę ekonomia. Czy warto w to wchodzić?


No i na końcu VW zawsze myślałem że maja niezniszczalne silniki i to dobre samochody, ale ostatnio usłyszałem że roczniki dostępne w Tym przedziale cenowym wysiadają i robią się skarbonką. Czy to prawda?

Nie wiem co wybrać a może wy podsuniecie mi jakiś inny ciekawy pomysł? Proszę o nowe propozycje i jakieś charakterystyki tych co wymieniłem :)
Pozdrawiam
neotorrent
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001

09 Lip 2012, 02:43

Uno jest dobre do 2-3tys.zł,za 5tys.zł możesz mieć Polo w przyzwoitym stanie albo Punto I z ostatnich lat produkcji.
Z innych aut to może Daewoo Lanos i Fiat Bravo/Brava.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Lip 2012, 07:11

neotorrent napisał(a):No i na końcu VW zawsze myślałem że maja niezniszczalne silniki i to dobre samochody, ale ostatnio usłyszałem że roczniki dostępne w Tym przedziale cenowym wysiadają i robią się skarbonką. Czy to prawda?
to nie ze względu na roczniki, tylko na tragiczne zajmowanie się nimi przez włąścicieli,
dziwnym trafem miałem kilka golfów, psuły sie w granicach przyzwoitośći, przy czym robiły po 60-80kkm rocznie, w większości benzyna z LPG, to dobre, mocne, tanie w utrzymaniu auta, z dobrze dobraną instalacją (niekoniecznie wtrysk) 2,0 GTI spala w granicach 8,5-9 litra na 100km LPG a to nie dość że jest czym wygodnie poijeździć to jeszcze taniej niż w dieslu :mrgreen:
za 5 trudno ustrzelic fajną 3, ale jak poszukasz to znajdziesz nie "tuningowanego" nie tkniętego ręką matoła :mrgreen: rozumiem że jesteś młody i obawiasz się OC za duży silnik :wink: jedno co moge poradzić nie kupuj 1,4 w golfie ani 1.0 w polówce ani żadnego z tych aut z silnikiem diesla bez turbiny, :wink:
jeśli chcesz jakiegoś japońca to oprócz hondy popatrz za suzuki swift :wink: bardzo przyjemne autko, a można go wyjąć nawet i za 2-3 tysie w dobrym stanie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Lip 2012, 09:48

W golfie myślałem nad 1.6 101KM lub 1,6 75KM ten 2.0 GTI to fajnaa maszynka i spalanie też niezłe :)
Ogólnie Fiat jak dla mnie ma chusteczkowe zawieszenie no i jeździłem puntem I z silnikiem 1.1 55KM istna męka za dużża masa co do tego silniczka.

Z polo interesowałem się silnikiem 1.4 i 75KM ale strasznie trudno znaleźć samochodzik akurat z Tym silnikiem.

Ogólnie to Max kreci mnie ta Honda ale dużo ludzi odradza. Opłaca się w nią pakować ?
neotorrent
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001

09 Lip 2012, 11:15

różnica spalania pomiędzy 1,6 a 2.0 przy normalnej jeździe to 1 litr LPG :mrgreen:
a przy 1,6 16v i 2.0 8v w zasadzie żadna ;) :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Lip 2012, 14:32

1.6 75KM w Golfie to też męczarnia.
Punto 1.1 sie nie kupuje :mrgreen: jak już to minimum 1.2 75KM.
W przypadku Civica może byc ciężko znaleść zdrowy egzemplarz (dużo egzemplarzy jest już pordzewiałe).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    MINI Clubman Bond Street - jakość klasy premium
    MINI prezentuje specjalną edycję modelu Clubman z bogatym wyposażeniem i ekskluzywną kolorystyką. Światowa premiera odbędzie się w marcu 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Kolejne nowości to MINI ...

09 Lip 2012, 17:21

Hmm popatrzyłem na suzuki nie ma żadnych ciekawych egzemplarzy z gazem, ale spojrzałem także na
seicento z silnikiem 1.1 jak na taka małą masę to musi być rakieta nie ? No i jest fakt że za taką kasę kupi się 2000+ rocznik i przebieg około 120tysi bo wszystkie Hondy to po ponad 200tys maja ;/
neotorrent
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001

09 Lip 2012, 19:47

Rakieta?Do sprawnego przemieszczania się wystarcza i do jazdy po mieście wsam raz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

10 Lip 2012, 08:50

Rakieta w sensie bardzo dynamiczny :)
neotorrent
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001