Witam. Mam pytanie. Zamierzam na ten rok kupić samochód aby dojeżdżać do szkoły. Do szkoły mam ok 12 km (9 km normalna droga i 3 km przez miasto- rzadko są korki). Potrzebuję samochód osobowy oszczędny, najlepiej Diesiel z silnikiem 1.6-2.0. Jaki samochód mi polecacie ? Cena do ok. 10tys.
A ja coś takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] [link do oferty na Allegro wygasł] albo takie coś w benie
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
No Fiat Bravo i Brava to dobre propozycje, Lupo z 1.2 będzie trochę zamulony, a załóżmy że będziesz spóźniony do szkoły i na tych 9km poza miastem będziesz musiał wyprzedzać jakieś TIRy - w 60 konnym samochodzie to będzie masakra. 80-90 koni już powinno być ok - może nie szybko, ale wystarczająco dynamicznie i spalanie nie będzie jeszcze duże.
Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999) Zaprezentowana w 1997 kolejna, przednionapędowa generacja Corolli zasłynęła uniwersalnością zastosowań oraz trwałością i bezawaryjnością. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych generacji, z którymi dość mocno była ...
Pirelli powraca do produkcji opon krzyżowych (diagonalnych) Po przeszło 50 latach ciągłej produkcji opon radialnych, Pirelli powraca do produkcji tradycyjnych opon krzyżowych (diagonalnych). Nowa odsłona kultowych opon skierowana jest do miłośników klasycznych samochodów, ...
Zamontowanie butli w bagażniku czyli z przodu jest poprostu niezgodne z przepisami lecz gdy zamontujesz na tylnej kanapie wszystko jest w jak najlepszym porządku :] Czyli montujesz nie dużą butle ok 20l. Jednym faktem jest przy tak słabym silniku moc jego spada o 1\5 czyli nie służy montażowi lpg do tego fiata. Wystarczą odpowiednie przewody, rozwiązanie chłodzenia silnika.Silnik Fiata 126p jest zasilany gaźnikiem wiec z taką konstrukcją najprawdopodobniej bardzo dobrze współpracowała już najtańsza i najprostsza instalacja mieszalnikowa, zwana także instalacją I generacji. Składa się ona z następujących elementów: butli (zbiornika gazu) z wielozaworem, przełącznika, przewodów oprowadzających gaz do parownika, mieszalnika (miksera), zaworów (benzyny i LPG) oraz z parownika. I tutaj leży problem. Gaz z butli przez wielozawór i zawór LPG płynie w fazie ciekłej do parownika, gdzie na skutek zmiany ciśnienia rozpręża przechodząc ze stanu ciekłego w lotny, możliwy do spalenia w mieszance powietrzno-paliwowej. Na skutek gwałtownego rozprężania się gazu dochodzi do bardzo dużego spadku jego temperatury. Dlatego też, oprócz elementów, które trzeba wymienić poprzednio typowa instalacja gazowa zawiera także przewody łączące parownik z układem chłodzenia silnika. Ogrzana od pracy silnika ciecz chłodząca opływa parownik ogrzewając chłodzony ciągłym rozprężaniem się LPG. Ten sposób możliwa jest długotrwała praca najważniejszego elementu parownika – membrany. W przypadku wycieku płynu chłodzącego, bądź przerwania ogrzewania parownika układem chłodzenia silnika dochodzi niemal natychmiast do oszronienia parownika i uszkodzenia membrany.
W Fiacie 126p układu chłodzenia silnika cieczą niestety nie ma. Tak wiec jak ogrzać parownik? Rozwiązania teoretyczne są 2, praktyczne tylko jedno – ale napiszę o jednym i drugim. Zatem to nie polecane, to ogrzanie parownika ciepłem układu wydechowego. Zdecydowanie niebezpiecznie i zabronione przez warunki montażu instalacji gazowych w pojazdach samochodowych. Drugie to ogrzanie parownika ciepłem układu smarowania silnika. Takie rozwiązanie – choć trudniejsze i nie pozbawione szeregu wad, jest możliwe i jest wykorzystywane. Oczywiście w przypadku pozostałych samochodów z silnikiem chłodzonym powietrzem stosowane jest takie samo rozwiązanie.
Musisz tylko oddać w ręce naprawde dobrego warsztatu gdzie wszystko zrobią zgodnie z przepisami
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.