Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999)

02 Mar 2023, 13:26

Zaprezentowana w 1997 kolejna, przednionapędowa generacja Corolli zasłynęła uniwersalnością zastosowań oraz trwałością i bezawaryjnością. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych generacji, z którymi dość mocno była spokrewniona technicznie. Pojawiły się odmiany Linea Terra i Luna oraz G6. Ta ostatnia, inspirowana motorsportem i WRC, wyróżniała się 6-biegową skrzynią, zamontowanymi na tylnej osi tarczowymi hamulcami i sportowymi elementami wnętrza. Na wyobraźnię kierowców najbardziej działała wówczas – wyprodukowana w krótkiej, limitowanej serii – wersja G6R z aluminiową maską, sportowym zawieszeniem i ospojlerowaniem. Pod maską znalazł się benzynowy silnik 1.6 o mocy 110 KM. Jednak prawdziwym wilkiem w owczej skórze była odmiana przeznaczona na rynek japoński, ze słynnym 20-zaworowym silnikiem 4A-GLEU o mocy aż 165 KM. Corolla G6 doczekała się też wersji specjalnych „Toyota Team Europe” i „Carlos Sainz”. W roku 2000 Corolla E11 przeszła facelifting. Zmieniono wygląd przedniego pasa, rezygnując z charakterystycznych, zaokrąglonych reflektorów na rzecz lamp zespolonych. Z oferty wycofano wówczas wersję G6R, pozostawiono jednak odmianę G6.
Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999)

POLECAMY Sportowa Toyota Corolla - historia najmocniejszych wersji

źródło: Toyota
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

03 Mar 2023, 14:12

Model G6R osiągał przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało to około 9 sekund co na tamte czasy było niezłym wynikiem. Trzeba tu zaznaczyć, że to nie była wersja typowo sportowa, a bardziej usportowiona w limitowanej wersji dla zwykłych kierowców żeby wyróżniać się na drodze.

Corolla E11 G6R wyróżniała się od standardowej wersji sportowym wyglądem, agresywnie stylizowanym zderzakiem, bocznymi progami, spojlerem na tylnej klapie oraz specjalnymi felgami aluminiowymi.

Jak wspomniałem wcześniej nie była samochodem dedykowanym dla wyścigów, ale zdobyła pewne uznanie w kręgach amatorskich sportów samochodowych. Jednym z ciekawszych wydarzeń było zajęcie dosyć wysokiego miejsca i to przez polskiego kierowcę w rajdzie zorganizowanym w 2000 roku przez samą Toyotę o nazwie "Toyota Castrol European Rally Series".
Moskito
Początkujący
 
Posty: 189
Zdjęcia: 15
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Powrót do przyszłości - Audi museum mobile
    Trzynaście pojazdów studyjnych i prototypów oraz trzy motocykle wyznaczające historię AUDI AG, znalazło się na nowej wystawie w Audi museum mobile w Ingolstadt. Zgodnie z tytułem wystawy "Powrót do przyszłości", ...