Toyota Corolla E12 T-Sport Compressor (2005–2007)

Toyota Corolla E12 T-Sport Compressor (2005–2007)

27 Mar 2017, 23:14

W 2004 roku na rynek weszła, zaprojektowana całkowicie od nowa i po raz pierwszy w europejskim biurze Toyoty w Nicei, Corolla E12. W gamie pojawiła się także, najmocniejsza w historii cywilnych Corolli, wersja T-Sport Compressor. Samochód przygotowany przez firmowy dział tuningu, Toyota Motorsport GmbH, miał benzynowy silnik 1.8 2ZZ-GE z mechaniczną sprężarką, która zwiększyła moc ze 192 do 225 KM, a moment obrotowy ze 180 do 230 Nm.
Toyota Corolla E12 T-Sport Compressor (2005–2007)
Zawieszenie, podobnie jak w wolnossącej odmianie Corolli T-Sport, obniżono o 20 mm. Corolla 1.8 Compressor wyróżniała się 17-calowymi felgami z oponami w rozmiarze 215/45, a także tylnym spojlerem dachowym i układem wydechowym z dwiema końcówkami, przeprojektowanymi zderzakami, nakładkami progowymi i grillem o strukturze plastra miodu. Kompaktowa Toyota w tej najmocniejszej wersji rozpędzała się do 235 km/h, osiągając pierwszą setkę w 6,8 s. Z 50-litrowego zbiornika szybko znikało paliwo. Zwłaszcza że średnie spalanie w mieście wynosiło ponad 11,5 l/100 km.
Toyota Corolla E12 T-Sport Compressor (2005–2007)

POLECAMY Sportowa Toyota Corolla - historia najmocniejszych wersji

źródło: Toyota
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3047
Zdjęcia: 11452
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Polak w czołówce Toyota Gazoo Racing Trophy Polak w czołówce Toyota Gazoo Racing Trophy
    Maciej Dreszer zajmuje piąte miejsce w Toyota Gazoo Racing Trophy na półmetku sezonu. W wyjątkowym pucharze dla kierowców wyścigowych i rajdowych Toyot GT86 pula nagród wynosi 80 tys. euro. Toyota od ...
    Nie rób krzywdy kierowcy i zapinaj z tyłu pasy bezpieczeństwa Nie rób krzywdy kierowcy i zapinaj z tyłu pasy bezpieczeństwa
    Pasy bezpieczeństwa są najbardziej efektywnym urządzeniem chroniącym pasażera podczas wypadku. Aż 60 proc. osób siedzących z tyłu nadal nie zapina pasów. Pasy bezpieczeństwa są najbardziej efektywnym urządzeniem ...

  •