Samochód do 25 tyś, ocena typów

28 Lip 2021, 19:20

Jak każdy kto szuka bravo
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2430
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Lip 2021, 19:23

Wiadomo, u nas aby przesyt audi, golf dlatego tak myślałem, czy w tej cenie nie oglądać właśnie czegoś z tych typów, w zasadzie nie mam jakiegoś sprecyzowanego i upatrzonego samochodu chciałbym mieć dużo typów żeby nie szukać pół roku, maksymalnie do do końca sierpnia chciałbym coś kupić
TomaszS
Nowicjusz
 
Posty: 11

28 Lip 2021, 19:28

Audi i VW nie ma dobrych silników benzynowych w tych latach. Najwyżej to jest wybór spośród najmniej awaryjnych.
A3 8P to:
2.0 fsi 150km, ma swoje bolączki
2.0 tfsi 200km, ale jest drogo jak coś padnie, a ma co padać
Poza tym czy 25 tyś wystarczy na tfsi, a gdzie tam jeszcze wkład początkowy.

Może golf 5 gti? Ktoś tu ostatnio kupił w podobnym budżecie.
Gość114260
 

28 Lip 2021, 19:51

Golfa 5 gti nie brałem pod uwage, musiałbym poczytać o nim. Właśnie w audi A3 8P jest tylko ten 2.0fsi 150km ale tak jak mówisz, pewnie trzeba by włożyć troche na start
TomaszS
Nowicjusz
 
Posty: 11

28 Lip 2021, 19:57

A jaki tam wkład chcesz mieć na start? Boisz się wolnossaka a rozpatrujesz Bravo z turbiną i to w wersji gdzie 90% to import w wątpliwym stanie
Golf V GTI to hothach czyli 50 koni więcej od Bravo, 2-litry turbo i to auto fruwa, a koszty zależy jak na 200 konny współczesny sportowiec nie sa super wysokie, ale bedą wyższe niż w Bravo.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lip 2021, 20:08

Audi z wyglądu i w środku bardzo mi się podoba tylko każdy pisze o tych silnikach w negatywny sposób, jak sprawdzałem spalanie ~10l akceptowalne ale też czytałem trochę wpisów na forum, że większość brałaby bravo, podobno lepsze osiągi, można założyć gaz a spalanie takie samo co a3, ciężko jest się na coś zdecydować
TomaszS
Nowicjusz
 
Posty: 11

28 Lip 2021, 22:41

Te golfy mają już swoje lata, więc może być różnie. Miałem okazję się takim przejechać, ale chyba coś w nim było nie tak, bo nie czuć tych 200km, ale samochód sam w sobie przyjemny. O dsg nic nie wiem, chyba lepiej wziąć manual z uwagi na nalot.
Gość114260
 

29 Lip 2021, 07:52

TomaszS napisał(a):większość brałaby bravo, podobno lepsze osiągi, można założyć gaz a spalanie takie samo co a3, ciężko jest się na coś zdecydować

Bierz bravo :ok:
Będzie taniej, bedzie lpg i będzie pod maską bezpieczniej :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Lip 2021, 11:59

Honda Civic dobre autko - poszukaj z roczników 2009 i silnikiem 1.8 - bezproblemowe, dość oszczędne no chyba, że lubisz cisnąć. Ceny wahają się od 22 do 30 tys zł.
dominomino
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 08 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

29 Lip 2021, 13:18

A jak nie lubisz cisnąć to pojedzie z prędkością seicento bo dołu nie ma
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2430
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Lip 2021, 18:49

No właśnie mam 4 typy:
Bravo - lpg, dobra moc, spoko z wyglądu ale ciężko znaleźć
Ufo - też mi się podoba, 1.8 tylko mówicie że minusy sztywne zawieszenie i kręci przy wysokich obrotach
Megane III -fajnie zwyczajne, 1.4tce spoko pod gaz
No i Audi a3 8p - tutaj jakbym się decydował to pewnie już 2.0fsi 150km, podoba mi się audi i ogólnie wcześniej też chciałem kupić, wiadomo gazu nie założę, może trochę więcej na pakiet startowy no i spalanie większe od podanych powyżej ale myślę że to mógłbym zaakceptować
TomaszS
Nowicjusz
 
Posty: 11

29 Lip 2021, 19:13

W vagu możesz też rozpatrzyć 1,4/122 lub 125 (Audi, Seat miały inną moc)
czyli 1,4 tsi bez kompresora, samo turbo. (te słabsze)
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2021, 07:27

Ok, a z ciekawości spytam dlaczego te silniki w audi są mało polecane, w czym tkwi problem? Dużo koszty utrzymania audi byłyby większe od np. Fiata? Honda podobno też ma droższe części.
TomaszS
Nowicjusz
 
Posty: 11

30 Lip 2021, 15:35

Rozciągające się łańcuchy rozrządu, wadliwe napinacze rozrządu, wysoki pobór oleju(delikatna konstrukcja, puszczają pierścienie), zbieranie się nagaru(pogorszenie osiągów). Wysokie koszty serwisu, bo te silniki były pewnym przełomem, niektóre wersje posiadały turbinę i kompresor.

Rozrząd na łańcuchu z założenia miał być bezobsługowy, a silniki vaga z tych lat często wymagają częstotliwości wymian jak przy rozrzadzie na pasku. Po prostu żałosne, bywały sytuacje gdzie łańcuch po prostu pękał i silnik do wymiany albo remont 10+ tyś.

Oczywiście te silniki jeżdżą, ale jest sens ryzykować, skoro konkurencja oferuje silniki które można zarżnąć jedynie poprzez zły serwis?
Gość114260
 

30 Lip 2021, 15:42

Gość114260, tylko weź pod uwagę że ecoteci w Oplu też źrą olej na potęgę, w Astrach/Fiatach skrzynia m32, gdzieś tam regulacja luzu zaworowego itp.
jakoś wtedy nikt się tym nie przejmuje i nie mówi o ryzyku.
Dla mnie poza 1,8 tsi +2,0 po 2007 czy 1,6 fsi w takim Audi A3 8P reszta silników spoko.(mówimy o benzynie)
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna