Samochód do 25 tyś, ocena typów

28 Lip 2021, 20:20

Jak każdy kto szuka bravo
franccc
Aktywny
 
Posty: 364

28 Lip 2021, 20:23

Wiadomo, u nas aby przesyt audi, golf dlatego tak myślałem, czy w tej cenie nie oglądać właśnie czegoś z tych typów, w zasadzie nie mam jakiegoś sprecyzowanego i upatrzonego samochodu chciałbym mieć dużo typów żeby nie szukać pół roku, maksymalnie do do końca sierpnia chciałbym coś kupić
TomaszS
Nowicjusz
 
Posty: 11

28 Lip 2021, 20:28

Audi i VW nie ma dobrych silników benzynowych w tych latach. Najwyżej to jest wybór spośród najmniej awaryjnych.
A3 8P to:
2.0 fsi 150km, ma swoje bolączki
2.0 tfsi 200km, ale jest drogo jak coś padnie, a ma co padać
Poza tym czy 25 tyś wystarczy na tfsi, a gdzie tam jeszcze wkład początkowy.

Może golf 5 gti? Ktoś tu ostatnio kupił w podobnym budżecie.
quel
Aktywny
 
Posty: 440
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

28 Lip 2021, 20:51

Golfa 5 gti nie brałem pod uwage, musiałbym poczytać o nim. Właśnie w audi A3 8P jest tylko ten 2.0fsi 150km ale tak jak mówisz, pewnie trzeba by włożyć troche na start
TomaszS
Nowicjusz
 
Posty: 11

28 Lip 2021, 20:57

A jaki tam wkład chcesz mieć na start? Boisz się wolnossaka a rozpatrujesz Bravo z turbiną i to w wersji gdzie 90% to import w wątpliwym stanie
Golf V GTI to hothach czyli 50 koni więcej od Bravo, 2-litry turbo i to auto fruwa, a koszty zależy jak na 200 konny współczesny sportowiec nie sa super wysokie, ale bedą wyższe niż w Bravo.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 890
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lip 2021, 21:08

Audi z wyglądu i w środku bardzo mi się podoba tylko każdy pisze o tych silnikach w negatywny sposób, jak sprawdzałem spalanie ~10l akceptowalne ale też czytałem trochę wpisów na forum, że większość brałaby bravo, podobno lepsze osiągi, można założyć gaz a spalanie takie samo co a3, ciężko jest się na coś zdecydować
TomaszS
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poradnik podróżnika. Jak spakować wszystko, co potrzebne?
    Każdy, kto podróżował samochodem, chociaż raz spotkał się z problemem pakowania i przewożenia większego bagażu. Samochody typu SUV oraz auta terenowe niejako z automatu oferują większe możliwości transportowe, ale ...
    Samsung Safety Truck na drogach - monitory z tyłu na naczepie
    Samsung Electronics zaprezentował pierwszy prototyp Samsung Safety Truck – pojazdu ciężarowego wyposażonego w technologię służącą zapobieganiu wypadkom drogowym przy wyprzedzaniu. Samsung stara się poprawiać jakość ...

  • 28 Lip 2021, 23:41

    Te golfy mają już swoje lata, więc może być różnie. Miałem okazję się takim przejechać, ale chyba coś w nim było nie tak, bo nie czuć tych 200km, ale samochód sam w sobie przyjemny. O dsg nic nie wiem, chyba lepiej wziąć manual z uwagi na nalot.
    quel
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    29 Lip 2021, 08:52

    TomaszS napisał(a):większość brałaby bravo, podobno lepsze osiągi, można założyć gaz a spalanie takie samo co a3, ciężko jest się na coś zdecydować

    Bierz bravo :ok:
    Będzie taniej, bedzie lpg i będzie pod maską bezpieczniej :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7985
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    29 Lip 2021, 12:59

    Honda Civic dobre autko - poszukaj z roczników 2009 i silnikiem 1.8 - bezproblemowe, dość oszczędne no chyba, że lubisz cisnąć. Ceny wahają się od 22 do 30 tys zł.
    dominomino
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 08 2010
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Skoda Octavia
    Silnik: 2.0TDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2015

    29 Lip 2021, 14:18

    A jak nie lubisz cisnąć to pojedzie z prędkością seicento bo dołu nie ma
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 364

    29 Lip 2021, 19:49

    No właśnie mam 4 typy:
    Bravo - lpg, dobra moc, spoko z wyglądu ale ciężko znaleźć
    Ufo - też mi się podoba, 1.8 tylko mówicie że minusy sztywne zawieszenie i kręci przy wysokich obrotach
    Megane III -fajnie zwyczajne, 1.4tce spoko pod gaz
    No i Audi a3 8p - tutaj jakbym się decydował to pewnie już 2.0fsi 150km, podoba mi się audi i ogólnie wcześniej też chciałem kupić, wiadomo gazu nie założę, może trochę więcej na pakiet startowy no i spalanie większe od podanych powyżej ale myślę że to mógłbym zaakceptować
    TomaszS
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    29 Lip 2021, 20:13

    W vagu możesz też rozpatrzyć 1,4/122 lub 125 (Audi, Seat miały inną moc)
    czyli 1,4 tsi bez kompresora, samo turbo. (te słabsze)
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 890
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Lip 2021, 08:27

    Ok, a z ciekawości spytam dlaczego te silniki w audi są mało polecane, w czym tkwi problem? Dużo koszty utrzymania audi byłyby większe od np. Fiata? Honda podobno też ma droższe części.
    TomaszS
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    30 Lip 2021, 16:35

    Rozciągające się łańcuchy rozrządu, wadliwe napinacze rozrządu, wysoki pobór oleju(delikatna konstrukcja, puszczają pierścienie), zbieranie się nagaru(pogorszenie osiągów). Wysokie koszty serwisu, bo te silniki były pewnym przełomem, niektóre wersje posiadały turbinę i kompresor.

    Rozrząd na łańcuchu z założenia miał być bezobsługowy, a silniki vaga z tych lat często wymagają częstotliwości wymian jak przy rozrzadzie na pasku. Po prostu żałosne, bywały sytuacje gdzie łańcuch po prostu pękał i silnik do wymiany albo remont 10+ tyś.

    Oczywiście te silniki jeżdżą, ale jest sens ryzykować, skoro konkurencja oferuje silniki które można zarżnąć jedynie poprzez zły serwis?
    quel
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    30 Lip 2021, 16:42

    quel, tylko weź pod uwagę że ecoteci w Oplu też źrą olej na potęgę, w Astrach/Fiatach skrzynia m32, gdzieś tam regulacja luzu zaworowego itp.
    jakoś wtedy nikt się tym nie przejmuje i nie mówi o ryzyku.
    Dla mnie poza 1,8 tsi +2,0 po 2007 czy 1,6 fsi w takim Audi A3 8P reszta silników spoko.(mówimy o benzynie)
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 890
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna