Diesel(?), Hatchback 15/16 tys

25 Lip 2021, 15:46

Hej.
Wraz ze zmianą pracy wydłużyły mi się dojazdy do niej.
Obecnie jeżdżę 100km dziennie trasą krajową i obwodowka.
Szukam czegoś w hatchbacku, segment C.
Czytając o dieslach nie wiem czy to dobry pomysł (??)
Na samo auto mogę przeznaczyć 15/16tys, na serwis startowy mam oddzielny budżet.
Najważniejsza rzeczą jest dla mnie ekonomia utrzymania auta.
Na razie myślałem o dwóch autach:

- peugeot 308 1.6 HDi 90km bez DPF i dwumasy
- fiat bravo 1.6 105/1.9 120/150km

Co sądzicie Panowie?
Jakie macie rady, propozycję?

Pozdrawiam.
Schmeiser
Nowicjusz
 
Posty: 37
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Rok produkcji: 2005

27 Lip 2021, 01:16

Bravo 1.6 ma dpf, 1.9 120/150 zdarzają się fabrycznie bez. Poza tym wersja 1.9 120km ma skrzynie 5, choć jest dosyć długa, przy 140km/h ok 2.7 tyś obrotów. Jeśli nie potrzebujesz dużo mocy to ten hdi wystarczy.
Ogólnie dobre silniki wymieniłeś.
quel
Aktywny
 
Posty: 429
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

29 Lip 2021, 11:51

Przy takim budżecie możesz celować w starszego diesla ale polecam tu te ta jak wymieniłeś ten HDI bez DPFu i dwumasy. Jak znajdziesz go w niezłym stanie to na pewno sprawdzi się na takich dystansach.
Schmeiser napisał(a):Obecnie jeżdżę 100km dziennie trasą krajową i obwodowka.
Przy prędkościach na tych trasach to i benzyna powinna być w miarę oszczędna (oczywiście zależy też od samego silnika), oczywiście nie tak jak HDI ale różnica nie powinna być jakaś wielka.

Patrząc na samochody z silnikami benzynowymi można pomyśleć np. o Toyota Corolla 1.6 VVTi https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-co ... DVI9n.html lub Honda Civic 1.6 VTEC https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civ ... DYsT2.html (taka jakiś czas jeździłem i przy normalnej jeździe potrafiła być w miarę oszczędna). Przy obu tych samochodach trzeba zwracać uwagę na podwozie i czy nie ma oznak rdzy.

Można by było pomyśleć też o jakimś silniku który mógłby współpracować dobrze z LPG tu koszty samej jazdy by były nieznacznie niższe niż przy HDI.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4084
Zdjęcia: 12

29 Lip 2021, 12:13

Schmeiser napisał(a):Najważniejsza rzeczą jest dla mnie ekonomia utrzymania auta.

To czemu nie szukasz tego typu aut:
Rokiko napisał(a):Patrząc na samochody z silnikami benzynowymi można pomyśleć np. o Toyota Corolla 1.6 VVTi https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-co ... DVI9n.html l


Dokładasz lpg i w stosunku do starego diesla masz spokój ducha i słuchu podczas jazdy :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7978
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Lip 2021, 12:47

Mnie by męczyło robienie 100 km dziennie wolnossącą benzyną 1.6, także go rozumiem :ok:

Zamiast HDI 90 KM chyba bym spojrzał na Focusa z 1.8 TDCI (też nie ma filtra).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7043
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Lip 2021, 15:21

galakty napisał(a):Mnie by męczyło robienie 100 km dziennie wolnossącą benzyną 1.6, także go rozumiem

Nie wiem za bardzo o czym mowa bo ten silnik nic nie ma wspólnego z takimi knotami jak 1,6 mpi z vw a autor pisze o oszczędnościach. Do tego trasę zrobi się w przyjemnych warunkach dla ucha.
Sporo jeździłem cherlawymi dieslami i benzynami i jak jest normalna bena w lekkim aucie z możliwością podłączenia lpg to na diesla typu leciwe 1,6 hdi nie chciałbym ... spojrzeć delikatnie mówiąc :ok:
I żeby nie było 1,6hdi/1,5dci i podobnymi pożeraczami szos zrobiłem spoooro kilometrów.

P.s.

Teraz pewnie uruchomią się tabelameny :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7978
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autocasco dla motocykla - o czym pamiętać
    Jazda motocyklem kojarzy się z radością i przyjemnością, jednak nie można zapominać o potencjalnych ryzykach i nieprzewidzianych sytuacjach, jakie się z nią wiążą. Aby finansowo zabezpieczyć się przed ich skutkami, warto ...
    Bez kichania, kaszlu i łzawienia oczu w samochodzie
    Przez kilka chłodniejszych miesięcy w przewodach i zakamarkach układu klimatyzacji zdążyły zebrać się szkodliwe dla naszego organizmu zanieczyszczenia, grzyby i pleśnie. U wielu ludzi wywołują one takie nieprzyjemne reakcje ...

  • 29 Lip 2021, 15:29

    Ależ nie porównuję tego do szrota MPI, broń boże :mrgreen:

    Mnie po prostu męczy wachlowanie biegami i kręcenie, często robię trasy i o ile na obwodnicach/ekspesówkach jest bardzo fajnie, o tyle na krajowych gdzie co chwilę 60-120 km/h robisz to po czasie męczy, a cicho też specjalnie nie jest jeśli kręcisz benzynę ;)

    Jeździłem kiedyś HDI (nie pamiętam wersji bo to służbowy, ale raczej niższa "półka") i właśnie po takich drogach jeździło mi się zdecydowanie lepiej. Na autostradzie pewnie bym narzekał.

    Problem jest również taki, że te HDI/dCi bez filtrów to po prostu małe moce i krótkie przełożenia. No nie ma bata że przy wykorzystaniu pełnej mocy będzie lepiej niż w benzynie co ma te 20 koni więcej.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7043
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    29 Lip 2021, 16:15

    Zapominacie Panowie w jakim kraju mieszkamy. To, że samochód po wyjeździe z fabryki kilkanaście lat temu miał ego/dla nie oznacza, że ma go nadal
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 355

    29 Lip 2021, 17:37

    galakty napisał(a):Mnie po prostu męczy wachlowanie biegami i kręcenie, często robię trasy i o ile na obwodnicach/ekspesówkach jest bardzo fajnie, o tyle na krajowych gdzie co chwilę 60-120 km/h robisz to po czasie męczy, a cicho też specjalnie nie jest jeśli kręcisz benzynę


    Ktoś ma do przejechania 100km więc już nie przesadzajmy z tymi "trasami" :D

    Ogólnie skoro żyjemy jeszcze w czasach gdzie konstrukcji typu 1,6 vvti nie trzeba oglądać w muzeum a sama e12 fl jest dopracowanym autem to po co wymyślać jakieś kwadratowe jaja w postaci starych mini diesli i to w starym pugu albo Fiacie gdzie są jeszcze inne tematy jak elektromechanika albo papierowy zawias.

    franccc napisał(a):Zapominacie Panowie w jakim kraju mieszkamy. To, że samochód po wyjeździe z fabryki kilkanaście lat temu miał ego/dla nie oznacza, że ma go nadal


    Ale tak możesz jaśniej? :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7978
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    29 Lip 2021, 18:09

    Z silnikami diesla polecam jeszcze Kia ceed 1.6 na łańcuchu, bez dpf, dwumasy wersja 90 lub 115km.
    quel
    Aktywny
     
    Posty: 429
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    29 Lip 2021, 20:54

    szybki napisał(a):Ogólnie skoro żyjemy jeszcze w czasach gdzie konstrukcji typu 1,6 vvti nie trzeba oglądać w muzeum a sama e12 fl jest dopracowanym autem to po co wymyślać jakieś kwadratowe jaja w postaci starych mini diesli i to w starym pugu albo Fiacie gdzie są jeszcze inne tematy jak elektromechanika albo papierowy zawias.


    Tu się zgodzę, ja ogólnie zamiast tego Puga i Fiata to bym na Focusa spojrzał, bo też ma starego pancernego diesla no i jedzie znacznie lepiej.

    Benzyna z LPG spoko, gorzej jak ktoś na przykład parkuje na podziemnym i z LPG wjechać "nie można". Wtedy taki diesel nabiera sensu, bo kupi często taniej od benzyny, mniej spali - zostaje na serwis, a tam oprócz wtrysków i dwumasy to ma się popsuć? Benzyna też może być dojechana po tylu latach.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7043
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    29 Lip 2021, 23:04

    galakty napisał(a):wtrysków i dwumasy to ma się popsuć?

    Turbo ewentualnie :)
    galakty napisał(a):Benzyna z LPG spoko, gorzej jak ktoś na przykład parkuje na podziemnym i z LPG wjechać "nie można".

    Miałem, wjeżdzałem i się nie przejmowałem :)
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 156
    Prawo jazdy: 09 10 2009
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: EB 1.6 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    29 Lip 2021, 23:15

    Fakt, zapomniałem że tu wolnossące benzyny są. Tak czy siak często idzie kupić o tyle taniej, że starczy na turbo i inne.

    Wiem że można wjechać i mieć to gdzieś, ale w pełni legalne to to nie jest 8)
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7043
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    29 Lip 2021, 23:40

    galakty napisał(a):Wiem że można wjechać i mieć to gdzieś, ale w pełni legalne to to nie jest

    nie ma znaku zakazu nie ma tematu. :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7978
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    30 Lip 2021, 08:58

    szybki napisał(a): nie ma znaku zakazu nie ma tematu. :ok:


    W sensie że taki znak nie istnieje, mimo że go stawiają? :)
    Znaczy tak, parking nie jest przystosowany bo nie ma wentylacji, ale nikt za wjazd nie ukarze bo nie jest to przewidziane. Ot kolejna patologia prawna :mrgreen:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7043
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999