Samochód do 38-40 tys. zł

Samochód do 38-40 tys. zł

06 Lis 2012, 10:05

Witam serdecznie,

Choć jestem nowym użytkownikiem forum, piszę z gołymi rękami (czyt. nie mam ze sobą flaszki:)). Proszę o poradę, gdyż przymierzam się wstępnie do zmiany bolidu. Otóż:

Jeżdzę foczką, która ma 270 tys. przebiegu przez co jest samochodem już tracącym na wartości (jeśli nie straconym:)). Z drugiej strony usterki, które się pojawiają nie są na tyle duże abym stracił zaufanie do tego auta. Pytanie - skoro nie muszę - czy jest sens kupować coś nowszego? Jeśli jest, wytypowałem kilka modeli, którym się wstępnie przyglądnąłem ale nie mam totalnie pojęcia co się sprawdzi w mojej sytuacji. Suche fakty:

- Miesięcznie jeżdżę ok. 1000-1200 km, większość odcinki 10-25 km, z czego w porywach 5 w mieście. Raz na jakiś tydzień - dwa trasa ok. 100 km w jedną stronę (średnio).
- Chciałbym aby nowy nabytek miał przynajmniej te 160 KM.
- Rocznik - 2004 to absolutne minimum, najlepiej coś nowszego.
- Nadwozie - Sedan lub hatchback.
- Ilość drzwi - 4/5.
- Przebieg - najlepiej nie cofnięty;) Zupełnie na serio - najlepiej do 80.00-100.000.
- Pojemność - do 2000.

Zależy mi na BEZAWARYJNOŚCI (o ile to słowo nie wyginęło wraz z dziewicami) oraz relatywnie niskim spalaniu w stosunku do mocy. Boję się dwumas, DPFów i tym podobnych rzeczy o których się nasłuchałem co nie miara. Będąc zagorzałym przeciwnikiem LPG ostatnio jednak coś mnie tchnęło aby rozważyć także taką opcję. Jak widać - diesel czy benzyna - jestem otwarty. Modele, które wstępnie przeszły przez sito selekcji:

1. Saab 9-3, 2.0T 210 KM - aczkolwiek słabszy też jak najbardziej. Podobno mało awaryjne, bardzo ekonomiczne (w swojej klasie) oraz niedrogie w stosunku do jakości.
2. Audi A4/A3 2.0 TFSI - wiem tyle, że spala rozsądnie a jedzie solidnie. Nie wiem jak z eksploatacją.
3. VW Passat B6 - mało się znam na tych silnikach, wiem natomiast, że ta generacja lubi stać dłużej u mechanika i blacharza niż w garażu. Natomiast w środku bije Saabika na głowę:)
4. BMW E90 - na wstępie pytanie - czy w takiej cenie ten samochód nie będzie składany z czterech innych? Czy jest szansa, że uda się kupić w miarę pewny egzemplarz? Tutaj czytałem dużo o motorkach, dwulitrowce w pełni mogłyby mnie zadowolić. Ale czy diesel czy benzyna - proszę o pomoc.
5. Alfa Romeo 159 - każdy mówi inaczej. Zupełnie nie mam zdania ale biorę pod uwagę.

Oczywiście jeśli ktoś ma jakieś alternatywy - bardzo proszę o poszerzenie moich horyzontów:)
Jeśli wybór padłby na benzynę - jak już pisałem - rozważam zagazowanie. TFSI podobno się do tego kompletnie nie nadają. Proszę o informację czy ktoś wie coś konstruktywnego na temat innych silników o takiej pojemności z podobną mocą.

Cena jaką podałem w tytule jest górną granicą. Nie ukrywam, iż wolałbym zapłacić te 5 tys. mniej:)

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.
Bojf
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 06 Lis 2012, 09:30
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 milionów samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa na świecie 5 milionów samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa na świecie
    Toyota Motor Corporation z siedzibą w Tokio ogłosiła, że skumulowana sprzedaż samochodów hybrydowych na świecie przekroczyła 5 milionów egzemplarzy. W dniu 31 marca 2013 roku liczba ta wynosiła 5.125 miliona ...
    Czy na pewno stać Cię na diesla? Czy na pewno stać Cię na diesla?
    Myślisz, że spalanie to jedyne koszta eksploatacji? A co z osprzętem silnika, wyeksploatowaniem samochodu i eksploatacją miejską. Diesel nagrzewa się po 10-15km w mieście. Wtedy ropniak pali 2x więcej jak nie więcej, W dodatku ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009