Samochód do 7-8 tys. Lancia Lybra? Opel Astra 2?

21 Lip 2013, 16:38

Witam wszystkich!

Na wstępie powiem, że na samochodach nie znam się ani trochę. Nie mniej jednak, przymierzam się do zakupu auta. Oczywiście, gdy już upatrzę jakiś model, do oględzin zabiorę jakiegoś znajomego "znawcę".

Samochodu będę używał głównie do jazdy po dużym mieście. W związku z tym mile widzianym elementem była by klima. Korki i te sprawy... Średnio dwa razy w miesiącu będę nim pokonywał połowę polski w tą i z powrotem, myślę, że to też w jakiś sposób istotna kwestia. Samochód ten nie będzie mi służył dłużej niż przez rok czasu. Nie wiem, czy lepiej wziąć diesel czy benzyna+gaz. Zależy mi na oszczędności.

Jak już mówiłem, na autach się nie znam, dlatego wstępnie sugeruję się tylko wyglądem i wyposażeniem oraz tym, co obiło mi się o oczy na tym forum. Aktualnie urzekła mnie Lancia Lybra. Czy jest to auto, którego dobry egzemplarz uda się znaleźć w cenie 7-8 tys? Inny samochód, który mi się podoba i który często przewija się w tematach dotyczących zakupu nowego auta, to Opel Astra 2.

Proszę zatem o rady i pozdrawiam,
Przemek
przemekb93
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: fiat uno

21 Lip 2013, 17:30

Różnica pomiędzy autami które wybrałeś jest zasadnicza i znaczna. Główną sprawą jest koszt potencjalnego utrzymania auta. Z drugiej strony przez 1 rok nie zepsuje się całe auto. Lybra oczywiście tylko z dieslem JTD. o innym silniku nie myśl w jej przypadku. Z kolei Astra z benzynówkami od 1,6 (niezniszczalny 1,6 8v-75KM) i dieslem 1,7 DTI. W przypadku Astry masz możliwość kupna auta już z lpg. Za to nagłośnienie fabryczne w Lybrze np BOSE to rewela. W tym aucie jest miło ale...po roku pewnie ciężko będzie je odsprzedać. :(
Mimo wszystko wszystko wskazuje na rozsądek i praktyczność czyli Astra.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback