Samochód dostawczy do 30 tyś - budowa kampera

26 Mar 2021, 16:32

Cześć wszystkim!

Proszę Was o pomoc w wyborze samochodu który ma być bazą pod budowe kampera. Na samochód mogę przeznaczyc do 30tys brutto.

Nigdy nie kupowałem samochodu dostawczego, a zdaję sobie sprawe jaki żywot mogą mieć takie maszyny. Czym więcej szukam informacji na temat danych modeli tym więcej wątpliwości.

Interesują mnie budy wielkosci L4H3 - powyzej 4 metry długości paki oraz min 200 cm wysokości.

Na chwilę obecna biore pod uwagę kilka opcji:

Ford Transit Jumbo rocznik ok. 2012, 2.2 TDCI 140 km - tu naczytałem się sporo negatywnych opinii na temat problemow z wtryskami.

Mercedes Sprinter rocznik od 2010 - nie wiem jaki silnik w tym modelu jest polecany. Sprinter to mój faworyt mimo wszystko ( ciezko powiedziec czemu. Moze bo mercedes :lol: ). Napewno minus to rdza zjadajaca blache.

Fiat Ducato rocznik ok. 2012 - dziś jadę zobaczyć wersję 3.0 180km.
[link do Otomoto wygasł]
Sprzedajacy uzywal samochodu jako prywatnej osobowki. Wymienione tarcze hamulcowe, zawieszenie, nowe wtryski i turbo.
3.0 i 180km to sporo. Czytałem że te samochodu chorują na słaba skrzynie. Nie wiem jak to mialo by sie miec do 'lekkiej' jazdy bez ogromnego zaladunku.

Iveco Daly - tutaj nie mam zadnych info i zdania. Znajomy któr jezdzil nowym Iveco Daly chwalil to jak sie nim jezdzi, ale zwrocil uwage na wysokie koszta ewentualnych napraw. Co o tym sadzicie? Jaka wersja silnika?

Licze sie z tym ze w tej kasie, szukajac samochodu z min 2010 roku to mam do przebierania w przebiegach od 300 tys, co jednak wzbudza emocje :D
Co do blachy, to kupiony samochod itak chcemy pokryc powłoką typu Raptor, w celu zabezpieczenia przed rdza i uszkodzeniami mechanicznymi.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc w podjęciu decyzji.

Dzięki i pozdrawiam,

Rafał
lomakopakula
Nowicjusz
 
Posty: 6

26 Mar 2021, 20:49

Chyba trochę zmodyfikowałbym obiekt poszukiwań. Chcesz zrobić kampera z dostawczaka. Największym problemem będzie upchanie całego wyposażenia i urządzenie się na małej przestrzeni. Dlaczego więc szukasz blaszaka (który zwęża się ku górze co dodatkowo ogranicza kubaturę) zamiast kontenera, który dzięki regularnym kształtom będzie łatwiej zagospodarować a do tego jest też szerszy.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-master-renault-master-skrzynia-kontener-super-stan-ID6DGk1w.html?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6633
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Mar 2021, 11:42

To już wszystko zależy od wymagan, za plusy i minusy blaszaka jak i konteneru, później się rozpisze teraz idę pośmigać na moto bo mam 20 stopni ciepła :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12838
Zdjęcia: 90
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

28 Mar 2021, 13:14

Kao napisał(a): teraz idę pośmigać na moto bo mam 20 stopni ciepła

Ile masz na liczniku? :D
Ja też już rozpocząłem sezon :happy:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7720
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Mar 2021, 18:32

Ja to dziś na taśtasiu turystycznie, kobitę przewiozłem 2 razy i tak się wkręciła że teraz co wolna chwila to mnie męczy na moto, byłem zmuszony kupić dodatkowo turystyka na takie okazje bo na pędziwiatrach to nie wygodnie we 2 :wink:
Co do tematu kamperów, w sumie też jestem w trakcie budowy ( a może by temat o tym zrobić :? )
Invi musisz pojąć że poza miescem w środku są też inne bardzo ważne aspekty które przekreślają kontener takie jak kategoria, wysokość i waga. Co z tego że zbudujesz super dużego kampera na bazie kontenera jak
A. przewyższysz 3.5t
B. płacisz więcej kasy na autostradach
C. Praktycznie nigdzie się nie zmieścisz na wysokość
D. Drastycznie wzrasta spalanie
i jako E można dać sporą listę malutkich minusików jak np brak okien
Nie sposób pominąć fakt że na oczy pewnie nie widziałeś konstrukcji takiego kontenera jak wrzuciłeś w ogłoszeniu.

I teraz pytanie, ile masz budzetu na zabudowę bo to też kluczowe przy wyborze auta.
Do takich pieniędzy polecam Mastera 2.3 lub ducato/jumpera 3.0, Sprinter ma swoje za uszami, silnik niby spoko i dużo wytrzymuje pod warunkiem że wtryski sprawne jeżeli trochę nie za bardzo to tłoki dostają w kość i się tworzą mikropęknięcia od wysokiej temperatury. Sprinter to był kiedyś teraz jest tylko mercedes.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12838
Zdjęcia: 90
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

28 Mar 2021, 18:46

Kao napisał(a):Invi musisz pojąć że poza miescem w środku są też inne bardzo ważne aspekty które przekreślają kontener takie jak kategoria, wysokość i waga. Co z tego że zbudujesz super dużego kampera na bazie kontenera jak
A. przewyższysz 3.5t
B. płacisz więcej kasy na autostradach
C. Praktycznie nigdzie się nie zmieścisz na wysokość
D. Drastycznie wzrasta spalanie
i jako E można dać sporą listę malutkich minusików jak np brak okien
Nie sposób pominąć fakt że na oczy pewnie nie widziałeś konstrukcji takiego kontenera jak wrzuciłeś w ogłoszeniu.


1. Kontener wrzuciłem pierwszy z brzegu, zresztą istnieją wersje niskopodwoziowe
2. 3,5 przekroczysz albo i nie, wyposażenie kampera jest ciężkie i trzeba z tym uważać przy każdym nadwoziu
3. do garażu podziemnego w galerii chcesz tym wjeżdżać? Blaszaka też musisz mieć w najwyższej wersji żeby mieć jakikolwiek komfort w poruszaniu się, chyba, że masz 160 wzrostu, ja mam prawie 190
4. spalanie? opłaty autostradowe? Już bez jaj, groszowe sprawy w stosunku do zbudowania i utrzymywania kampera. Zresztą jeżdżenie autostradami trochę kłóci się z moim rozumieniem caravaningu
5. Okien brakuje? Wycinasz dziurę i montujesz, wybór elementów na rynku jest spory.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6633
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Citroen C5 III x7 opinie, problemy, usterki, wady, zalety
    Opinia na podstawie własnego auta i własnych doświadczeń z nim związanych Citroen C5 2016 wersja Exclusive sport w wersji nadwozia Tourer napędzany silnikiem 2.0 BlueHDI 180 KM i automatyczną skrzynią biegów o przebiegu ...
    Hybrydy na tory (i OS-y)!
    Samochody hybrydowe kojarzą się głównie z oszczędnością i ekologią. Ale ich dominacja w legendarnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans doskonale pokazuje, że spalinowo-elektryczny napęd to nie tylko niższe zużycie paliwa, ...

  • 28 Mar 2021, 19:22

    No jak zwykły blaszak spali Ci 8-9 a kontener 11-12 na dłuższym odcinku odczujesz po kieszeni i dodatkowo jak dorzucisz te "groszowe sprawy" to dodatkowy wydatek po nic.
    Wyjedź sobie na zachód zobacz do ilu miejscowości nie wjedziesz albo zaliczysz zonk gdy się okaże że nie mieścisz się pod jakimś mostkiem. Przyjedz do Francji spróbuj znaleźć parking powyżej 2.5m aby się gdzieś przebiwakowac, powodzenia, zostają Ci tylko wyznaczone parkingi dla dużych kamperow.
    Kolejna sprawa że kontenerem podróżujesz tylko w 2 osoby.
    Invi napisał(a):zresztą istnieją wersje niskopodwoziowe
    wtedy ginie Ci wysokość poza tym ich cena jest dużo wyższa.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12838
    Zdjęcia: 90
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    28 Mar 2021, 19:40

    Kao napisał(a):Przyjedz do Francji spróbuj znaleźć parking powyżej 2.5m aby się gdzieś przebiwakowac, powodzenia, zostają Ci tylko wyznaczone parkingi dla dużych kamperow.


    Boxer/ducato/jumpy h2 ma 252,4 przy wewnętrznym 193, zamontuj solar na dachu i masz 260
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6633
    Przebieg/rok: >50tys. km

    29 Mar 2021, 19:47

    Zabudowa odpada - podstawa to posiadanie przejscia do kabiny w dowolnej chwili.

    W kamperze planujemy zamieszkac na stałe w 2 osoby plus pies dlatego szukamy największej opcji. Różnica paru litrów w spalaniu czy opłat na bramkach to nie problem patrząc na to że odchodzi nam cena najmu :D

    Oglądaliśmy najwieksze Dukato i aurat obok stało największe Iveco daly. Iveco odpada bo nie potrzebujemy maszyny do pracy, ale zostajemy przy dużym sprinterze.

    Teraz pytanie do Was - czy z funduszem na samochód 30-35 k warto pakować się w nowszą pakę w okolicach 2010, czy może warto rozważyć kupno starszej wersji Sprintera z rocznika około 2005 w dobrym stanie? Jakie macie doświadczenia ze sprinterami? Dobre ( o nich się czesto zapomina :D ) jak i te gorsze. Na jakie silniki zwracać uwagę, jakich unikać.

    Dzięki
    lomakopakula
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    29 Mar 2021, 20:07

    lomakopakula napisał(a):Zabudowa odpada - podstawa to posiadanie przejscia do kabiny w dowolnej chwili.


    Biorąc pod uwagę ilość pracy do wykonania i to, że cała impreza zbliży się do pięciocyfrowej kwoty to zrobienie połączenia pomiędzy kontenerem a kabiną to pikuś :mrgreen:

    lomakopakula napisał(a):W kamperze planujemy zamieszkac na stałe w 2 osoby plus pies dlatego szukamy największej opcji.


    Hmm...ambitnie

    lomakopakula napisał(a):Teraz pytanie do Was - czy z funduszem na samochód 30-35 k warto pakować się w nowszą pakę w okolicach 2010, czy może warto rozważyć kupno starszej wersji Sprintera z rocznika około 2005 w dobrym stanie? Jakie macie doświadczenia ze sprinterami?


    Teoretycznie trzeba szukać jak najlepszego stanu, dostawczaki kupuje się do tyrania i tego nie przeskoczysz. Na plus starszego prostsza konstrukcja i tańsze naprawy. Na minus bardziej zaawansowana korozja co zresztą prawie każdego dostawczaka boli (a naprawy blacharskie są o wiele droższe od mechanicznych).
    Na tyle ile miałem do czynienia z 1 generacją 2.9 to problemów z nim nie było
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6633
    Przebieg/rok: >50tys. km

    29 Mar 2021, 20:57

    Można troszkę pomyslec i mocno zmniejszać koszta ale jak już uparłeś się na sprintera no to szukać
    A w jak najlepszym stanie 1 gen z 2.9 TD
    B jak najnowszy z 2.2 CDI lub 2.7 CDI
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12838
    Zdjęcia: 90
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    03 Kwi 2021, 13:34

    Kao,

    Mozesz rozwinąć co masz na myśli mówiąc zmniejszać koszta?
    lomakopakula
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    03 Kwi 2021, 13:46

    Chociażby kupić auto po strażakach/ambulansie i już masz z głowy część elektryki i izolacji, pytanie jak Ty to wszystko widzisz
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12838
    Zdjęcia: 90
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    03 Kwi 2021, 13:56

    Szczerze mówiąc to sama budowa kampera to tez w sporej części projekt z zajawki, więc szukam czystej bazy w której będziemy musieli zrobić wszystko sami od zera. Poza samym efektem koncowym chodzi o sam proces budowy, uczenia się po drodze i szukania odpowiednich spersonalizowanych rozwiazan.

    Jednak skupimy się na Sprinterze. Pozostaje przeglądać oferty i liczyć na odpowiednią.
    lomakopakula
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    04 Kwi 2021, 08:55

    Obejrzyj sobie Klimka i Dude akurat robią campingi tylko że oni mają budżet 70k i oboje wybrali Sprintery.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 37773
    Zdjęcia: 5
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998