Samochód kradnie prąd na postoju

18 Lut 2021, 19:19

Witam, mam problem. Jestem właścicielem VW Jetta a5 2006r. 1.6mpi. Pojawia się problem ponieważ zamknięty samochód pobiera prąd przez co rozładowuje akumulator. Znalazłem kabel który jest tego winien, widoczny na zdjęciu jak ostatni od strony lewej. Czy wie ktoś od czego jest ten kabel?
Samochód kradnie prąd na postoju
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Zdjęcia: 3

18 Lut 2021, 19:24

Ten z żółtą wtyczką czy ten pod nią? Słabo widać w tym rogu ale ta żółta wtyczka wygląda jak od podłączenia pod interfejs do LPG.

Skoro wiesz który to kabel to zobacz za co on odpowiada. Jeżeli w jego obwodzie będzie kilka bezpieczników to należy je pojedynczo wyciągać i sprawdzać czy pobór prądu zmniejszy się. W ten sposób jesteś w stanie zbliżyć się do rozwiązania problemu.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2870
Zdjęcia: 11

18 Lut 2021, 19:26

Tylko nigdzie nie mogę znaleźć od czego jest ten kabel.
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Zdjęcia: 3

18 Lut 2021, 19:30

A po zamknięciu auta odczekałeś ze sprawdzeniem nawet do 20-30 min. Jak masz otwartą maskę to stycznik od niej powinien być wciśnięty tak jak przy zamkniętej.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2870
Zdjęcia: 11

19 Lut 2021, 11:31

Szukając złodzieja prądu, nie szuka się po kablach, tylko wyjmuje się po kolei bezpieczniki. W ten sposób najłatwiej można znaleźć winowajcę.
Oprócz tego, jak wspomniał kolega wyżej, po zamknięciu drzwi samochodu, nie zamykając go centralnym zamkiem i nie włączając alarmu, warto odczekać nawet i pół godzinki, ponieważ zazwyczaj po tym czasie BSI przechodzi w stan uśpienia. A do tego czasu, może być pobierany większy prąd z jakichś urządzeń.
No i jeżeli już odłączyłeś ten kabelek, to coś w aucie musi ci nie działać przecież...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17402
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lut 2021, 11:43

Witam. Najlepiej użyć zwykłego multimetru. Zdjąć klemy z akumulatora i wpiąć multimetr pomiędzy klemy, a zacisk akumulatora w trybie pomiaru natężenia prądu. Pamiętaj o wyłączeniu WSZYSTKIEGO co może zabierać prąd np. lampki, radio itd. Najczęściej problem leży w urządzeniach nie fabrycznych, więc należy je po kolei odłączać i sprawdzać czy coś się zmienia.
EuroParts
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Miejscowość: Banino
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sezon na rowery, rolki, deskorolki i hulajnogi
    W ciepłych miesiącach roku wzrasta liczba wypadków z udziałem rowerzystów. W zeszłym roku sprawcami aż 1830 z nich byli kierowcy samochodów osobowych. Zapobiec takim zdarzeniom można m.in. poprzez zachowanie ...
    Niebezpieczne wakacje dla dzieci na drogach
    Co trzynasta śmierć dziecka w Unii Europejskiej to skutek wypadku drogowego. W Polsce najwięcej wypadków z udziałem dzieci ma miejsce w miesiącach letnich. Najczęściej winni są dorośli. W ciągu ostatnich dziesięciu ...

  • 20 Lut 2021, 18:04

    Czyli mam poczekać 20-30 minut z podpięta klema. I potem podłączyć multimetr z odpiera klemą i z otwartym samochodem wyciągać po kolei bezpieczniki i patrzeć czy spadnie?
    Ergon
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Zdjęcia: 3

    21 Lut 2021, 12:26

    Nie. Nie rozumiesz zasady działania trybu oszczędzania energii. Jak odłączysz klemę od aku i podłączysz ja z powrotem lub jak włączysz stacyjkę i ją wyłączysz, to trzeba poczekać jakiś czas aż się aktywuje tryb oszczędzania energii w BSI.
    Jak zatem chcesz zmierzyć pobór prądu w opisany przez ciebie sposób?
    Oprócz tego, musisz pamiętać, że przy otwartych drzwiach świeci ci się podświetlenie wnętrza auta, co sfałszuje wynik pomiaru.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17402
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000