System czterech kół skrętnych - technologie high-tech w nowym Touaregu

System czterech kół skrętnych - technologie high-tech w nowym Touaregu

02 Sie 2018, 13:37

Brzmi to trochę jak "mission impossible" za sprawą Touarega trzeciej generacji Volkswagen wprowadza na rynek luksusowego SUV-a, który jest równie zwrotny, jak auto kompaktowych rozmiarów. Czy to możliwe? Tak, a wszystko dzięki nowo opracowanemu systemowi czterech kół skrętnych. Zarówno przednie, jak i tylne koła skręcają się w zależności od sytuacji na drodze. System czterech kół skrętnych to jeden z powodów, dla których masywny Touareg jest zwinny nawet podczas jazdy wąskimi uliczkami czy w czasie manewrowania na parkingach. Nowy system zapewnia także dodatkową stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

Istnieją dwa tryby działania systemu czterech kół skrętnych (oferowanemu jako opcja): podczas podróżowania z prędkością poniżej 37 km/h oraz w czasie jazdy z prędkością powyżej 37 km/h.
System czterech kół skrętnych - technologie high-tech w nowym Touaregu Przy prędkościach poniżej 37 km/h tylne koła automatycznie skręcają się w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Innymi słowy, gdy przednie koła skręcają w lewo, elektrycznie sterowane koła tylnej osi skręcają w prawo o maksymalnie pięć stopni. To poprawia zwrotność samochodu podczas manewrowania. Układ kierowniczy z czterema kołami skrętnymi zmniejsza średnicę zawracania Touarega z 12,19 do 11,19 metra, co jest szczególnie zauważalne podczas parkowania. Łatwiejsze jest również manewrowanie autem z przyczepą. Jedną z głównych zalet jest współpraca systemów – czterech kół skrętnych i Trailer Assist, czyli systemu manewrowania z przyczepą, który niemal automatycznie parkuje tyłem samochód z przyczepą w wyznaczonym miejscu. Dzięki współpracy obydwu systemów cofanie autem z przyczepą jest bezproblemowe jak spacer po parku. Nawet jeśli alejki w nim są bardzo wąskie.

Zobacz film » Jak działa system czterech kół skrętnych?

Przy prędkości powyżej 37 km/h tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie. Zapewnia to płynniejsze prowadzenie auta zwłaszcza przy wyższych prędkościach, na przykład, podczas podróżowania drogami krajowymi czy autostradami. System czterech kół skrętnych zapewnia stabilność podczas zmiany pasa ruchu (na przykład, przy szybkim wyprzedzaniu) oraz w czasie nagłych manewrów omijania przeszkody.

POLECAMY Nightvision - technologie high-tech

System czterech kół skrętnych wraz z pneumatycznym zawieszeniem jest oferowany jako element pakietu, który obejmuje również adaptacyjne zawieszenie z elektroniczną kontrolą siły tłumienia z regulacją wysokości nadwozia. Pakiet ten czyni z Touarega samochód jednocześnie zwinny i dynamiczny, jak żaden inny w tym segmencie.

źródło: VW Group
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3070
Zdjęcia: 11514
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwsze amortyzatory wysokich osiągów typu Twin Tube - 1989 rok Pierwsze amortyzatory wysokich osiągów typu Twin Tube - 1989 rok
    Podczas jazdy amortyzator tłumi drgania kół oraz utrzymuje pojazd w poziomie. Zapobiega kołysaniu się nadwozia oraz „nurkowaniu” pojazdu przy hamowaniu lub unoszeniu przodu przy szybkim ruszaniu. Sprawny ...
    BMW i3 Concept Coupe - nieograniczony dostęp do sieci BMW i3 Concept Coupe - nieograniczony dostęp do sieci
    Dzięki funkcjom systemu BMW i ConnectedDrive model BMW i3 Concept Coupe ma nieograniczony dostęp do sieci. Przy w pełni naładowanych akumulatorach układ napędowy BMW eDrive, w który wyposażono BMW i3 Concept Coupe, ...

  •