Samochód kręci jak szalony lecz nie odpala - Vitara I 2.0 v6

10 Cze 2022, 06:52

Witam. Mam pewien problem z vitara 20 v6 long automat, samochód kręci jak szalony lecz nie odpala. Paliwo dochodzi pompa działa wiec problem z paliwem odpada. Komputer sprawdzony sprawny . Brak iskry na świecach. Samochód zgasł podczas jazdy i nie dało się go odpalić imobilajzer chyba raczej odpada . Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyna. Dodam Ze próbowałem podłączyć pod 3 komputery lecz to stary rocznik i nie wykrywa program tylko od 2001 a jest to rocznik 96
Matgaw
Nowicjusz
 
Posty: 5

10 Cze 2022, 08:28

Matgaw napisał(a):Brak iskry na świecach
Skoro tak jest to problemu należy szukać w układzie zapłonowym. Jeżeli iskry nie ma na żadnej ze świec to być może padła cewka. To by wyjaśniało nagłe zgaśnięcie i po tym brak możliwości odpalenia silnika.
Matgaw napisał(a):imobilajzer chyba raczej odpada
Jak kontrolka gaśnie to raczej nie będzie on problemem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

10 Cze 2022, 09:47

A jak moge sprawdzić ta cewkę bo jeżeli byłby komputer spalony lub czujnik położenia wału to tak samo nie będzie iskry ?
Matgaw
Nowicjusz
 
Posty: 5

10 Cze 2022, 10:39

Cewkę można sprawdzić wykonując pomiar rezystancji pierwotnego i wtórnego uzwojenia. Tu masz sporo filmików w necie jak to można zrobić.

Tak na szybko: "Rezystancja to oporność, czyli wielkość określająca relację między napięciem a natężeniem prądu elektrycznego. Badanie wykonuje się za pomocą omomierza. Rezystencja uzwojenia pierwotnego może wynosić od wartości poniżej 1 oma nawet do kilku omów w zależności od samochodu, a rezystencja uzwojenia wtórnego od około 800 omów do nawet kilkunastu kiloomów. Wartość zmierzonej rezystancji należy porównać do parametrów podanych przez producenta cewki."

W przypadku czujnika położenia wału to on ma z reguły 2-3 wtyczki (piny), w przypadku dwu pinowego będzie na pewno czujnik indukcyjny i możemy tu sprawdzić go podłączając omomierz (Jednak tu ważna uwaga w przypadku czujnika Halla najczęściej 3 pinowe nie podłączamy omomierza do czujnika, trzeba tu ustalić wcześniej dokładnie czy mamy czujnik Halla czy indukcyjny). Masa czujnika powinna zostać podłączona do minusa miernika, natomiast sygnał do plusa. Ekran należy pozostawić niepodłączony. Następnie powinno się zbliżyć do czujnika kawałek metalu i zaobserwować jak zmieniają się dane na omomierzu.

Tu masz fanie pokazaną diagnozę czujnika wału korbowego:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ostatnio edytowany przez Rokiko, 11 Cze 2022, 11:55, edytowano w sumie 1 raz
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

10 Cze 2022, 12:31

Z czujnikiem wału jest trochę gorzej przyłożyć bo jest on za rozrządem dostępu nie ma trzeba wsYstko rozbierać
Matgaw
Nowicjusz
 
Posty: 5

10 Cze 2022, 12:34

W tym modelu jest czujnik położenia wału i walka rozrządu w jednym
Matgaw
Nowicjusz
 
Posty: 5

10 Cze 2022, 17:08

Matgaw napisał(a):samochód kręci jak szalony
Co to znaczy ? Rozrusznik kręci wałem szybko tak jakby lekko ? A może silnik nie ma kompresji . Uwalony rozrząd , kolizja tłoków z zaworami . Wałek rozrządu stoi w miejscu a piszesz że tam czujnik obrotów . Jak tak to iskry nie będzie .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Cze 2022, 18:30

Kręci jak szalony mam na myśli to ze kręci jak zawsze czy to było -20 czy 15 na plusie zawsze tak samo nie ma problemu z odpaleniem dopóki nie zgasł podczas jazdy. Moim zdaniem gdyby było coś z tlokaki lub rozrządem by pękł łańcuch czy cokolwiek była by inna reakcja i usłyszał bym jakis trzask a było cicho i stało się nagle
Matgaw
Nowicjusz
 
Posty: 5

10 Cze 2022, 18:42

Sprawdzić nie zaszkodzi . Piszesz że usłyszałbyś trzask . A było wiele razy z mojej praktyki że padł motor . Nikt nic nie słyszał a w motorze miazga .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Cze 2022, 21:40

No teoretycznie tak ale nie sądzę bo to nie tłumaczy braku iskry w przypadku tego silnika.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Cze 2022, 10:51

A może by tak warto zacząć sprawdzać po kolei? Paliwo dochodzi, ok. Jakie jest ciśnienie tego paliwa ( czy jest prawidłowe, nie za słabe ). Jak sprawa z paliwem będzie rozwiązana na 100%, to immobilizer - też musi być sprawdzony na 100%. Nie wiem co immo blokuje w tym silniku - tu jak ktoś wie, można dopisać, będzie już coś więcej wiadomo.
Dalej - sprawdzić, czy do cewki przychodzi napięcie ze sterownika silnika ( jak tego napięcia nie będzie, to nie będzie też iskry ). Jak nie dochodzi, to sprawdzić czy to napięcie wychodzi wogóle ze sterownika. I tu już będzie dużo wiadomego, bo jak nie wychodzi ze sterownika, to np. może to być wspomniany immo lub sam sterownik. Jak sterownik, to warto sprawdzić zasilanie tego sterownika, oba bieguny.
No i podstawa - bezpieczniki - nic na ten temat nie jest wspomniane.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000