Samochód ON Euro 6 albo PB Euro 4 - 80 tys. zł

24 Sty 2022, 18:10

Cześć,

Szukam następcy mojego aktualnego samochodu. Nowe auto planuje użytkować przynajmniej 5 lat.

Niedawno przeszły strefy czystego transportu i pojawiły się plany wprowadzenia czegoś takiego w Krakowie:
Samochód ON Euro 6 albo PB Euro 4 - 80 tys. zł
Dlatego chciałbym coś co spełnia te normy żeby mieć święty spokój.

Na sam samochód mam 80 tys. zł ale nie wiem co wybrać. Zawsze brałem diesla ale teraz szukać auta z Euro 6 to spory koszt. Benzynę mógłbym kupić taniej, wyremontować i jeszcze by mi zostało kasy.

Samochody jakie rozważam:
- Audi A4 B9
- Audi A6 C7 po 2014 roku
- Volkswagen Passat B8
- Skoda Superb III
- BMW 3 F30 po 2015 roku
- BMW 5 F10 po 2014 roku
- Mercedes C W205
- Mercedes E W212 po 2014 roku
- Lexus IS III
- Mazda 6 III
- Opel Insignia B
- Renault Talisman

Co uważacie o samochodach powyżej? Który byście polecili?

Jeszcze dwa pytania o silniki:
1. Które TSI w vagu to są te polecane? W necie wyczytałem że podobno po 2012 ale lepiej brać po 2015 bo wtedy na pewno nie spotkam starej wersji.

2.Co sądzicie o silnikach BMW B58, B48 tworzonych z toyotą?
musvelt
Obserwowany
 
Posty: 1
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 525d
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

26 Sty 2022, 12:24

musvelt napisał(a):1. Które TSI w vagu to są te polecane? W necie wyczytałem że podobno po 2012 ale lepiej brać po 2015 bo wtedy na pewno nie spotkam starej wersji.
Najpewniej to takie od 2016 roku więcej na ten temat masz na forum w tym temacie silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htm

musvelt napisał(a):2.Co sądzicie o silnikach BMW B58, B48 tworzonych z toyotą?
B48 to silnik o pojemności 2.0 TwinPower od 184 KM do 258KM z bezpośrednim wtryskiem. Turbo tak jak w B38 Twin Scroll (rozwiązanie konstrukcyjne, polegające na innym od standardowego kształtu wirnika turbiny oraz sprężarki). Masz tu także Valvetronic czyli zmienny wznios krzywek zaworów oraz podwójny system Vanos. Cały silnik wykonany głównie za stopów aluminium. Rozrząd na łańcuchu.

Generalnie jeżeli chodzi o wady to nie jest źle i problemem może być bardzo zaawansowana technika wykonania co może przekładać się na wyższe koszty w przypadku problemów. Zalet jest sporo bo silnik jest mocno elastyczny co przekłada się na dobrą dynamikę, jest podatny na podnoszenie mocy. Masz spory wybór mocy osiągi są naprawdę dobre szczególnie w lżejszych BMW wersji 1 jak i 3.

Z samochodów które wymieniłeś BMW F bym sobie odpuścił. Modele z pod tej litery nie mają najlepszych opinii i nie chodzi tu tylko o silnik.

Superba i Passata powinieneś już trafić w tym budżecie po 2016 roku i moim zdaniem można o nich pomyśleć.

Lexus IS i Mazda 6 to ciekawe propozycje zupełnie inne od niemieckich i tu jak byś myślał o jeździe po mieście to możesz celować w IS 300h (hybrydowego).

Wracając jeszcze do silników diesla to z grupy VAG możesz celować w 2.0 TDI z DSG z 6-cioma lub 7-mioma biegami. Skrzynie mają możliwość trybu żeglowania i ogólnie spalanie jest na akceptowalnym poziomie. Jak się sporo jeździ to można rozważyć takiego diesla.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6458
Zdjęcia: 23
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Załamanie pogody za kierownicą
    Z powodu zmiany klimatu może wzrastać częstotliwość występowania ekstremalnych zjawisk pogodowych. Gwałtowne burze, ulewy czy grad – takie warunki na drodze są zagrożeniem dla kierowcy i wiążą się z koniecznością sprawnego ...
    Lexus LS - limuzyna dla Prezesa
    Limuzyny pełnią nie tylko funkcję reprezentatywną. Z jednej strony są to samochody naszpikowane najnowszą technologią i rozwiązaniami inżynieryjnymi, z drugiej – najlepsze modele oferują coś więcej, niż tylko technikę. ...

  •