Samochód z napędem na 4 koła - trudny wybór

27 Mar 2018, 21:58

Witam,

Niby na temat samochodów wiem wszystko ... skończyłem technikum samochodowe, pracuję jako kierownik warsztatu w dużej firmie przewozowej (około 140 samochodów, minibusów i autobusów). Aktualnie jestem w trakcie zmiany pracy (przenoszę się na podobne stanowisko do grupy MAN/Iveco/Fiat). Przez dość długi czas pracowałem jako kierowca na wszelkich pojazdach, uprawnienia od A do E.
Ale tak naprawdę to o samochodach nie wiem nic .... albo raczej zbyt mało, by dokonać wyboru.
Czy moje wymagania są zbyt wysokie, czy jeszcze nie stworzono auta dla mnie ? Pomóżcie zdecydować.

Moje kryteria są następujące:
- jako jeden z 2 aut w domu (pierwszy na dojazdy do pracy),
- większy od pierwszego (o charakterze rodzinnym, a nie na dojazdy do pracy),
- zdolny do pociągnięcia przyczepy kempingowej pod górkę, bez redukcji do jedynki i sapania,
- raczej wyższy, bym nie martwił się czy nie zahaczę otwartymi drzwiami o krawężnik,
- rozsądnie ekonomiczny,
- stosunkowo mocny silnik (mieszkam w górach),
- raczej "popularny" pod względem dostępności części i serwisu (USA to inny kontynent),
- koniecznie z napędem na 4 łapy ....

Dodalkowe informacje:

- poszukuję zdecydowanie diesla lub hybrydę (najlepiej diesel/elektryczny),
- nie ineresuje mnie benzyna/gaz (mam swoje powody),
- od momentu jak ASB mają więcej jak 4 biegi do przodu, czyli np 6, to zdecydowanie interesuje mnie auto w automacie,
- myślę że przy przeciętnej wadze powyżej 1500 kg, silnik powinien mieć te minimum 200KM i ze 400Nm,
- auto ma być użytkowane do wyjazdów rodzinnych (4 osoby), po zakupy, na wakacje (z przyczepą ponad 1000 kg), do innych ewentualnych wyjazdów, ale nie do codziennego maltretowania .... tak więc ilość kilometrów w ciągu roku też nie będzie gigantyczna,
- ustawienie silnika raczej wzdłużne, co sprzyja ciągnięciu przyczepy na załączonych napędach,
- alternatywnie silnik poprzeczny, jeśli można zagwarantować trwałość przekładni kątowej,