Samochód z napędem na 4 koła - trudny wybór

27 Mar 2018, 21:58

Witam,

Niby na temat samochodów wiem wszystko ... skończyłem technikum samochodowe, pracuję jako kierownik warsztatu w dużej firmie przewozowej (około 140 samochodów, minibusów i autobusów). Aktualnie jestem w trakcie zmiany pracy (przenoszę się na podobne stanowisko do grupy MAN/Iveco/Fiat). Przez dość długi czas pracowałem jako kierowca na wszelkich pojazdach, uprawnienia od A do E.
Ale tak naprawdę to o samochodach nie wiem nic .... albo raczej zbyt mało, by dokonać wyboru.
Czy moje wymagania są zbyt wysokie, czy jeszcze nie stworzono auta dla mnie ? Pomóżcie zdecydować.

Moje kryteria są następujące:
- jako jeden z 2 aut w domu (pierwszy na dojazdy do pracy),
- większy od pierwszego (o charakterze rodzinnym, a nie na dojazdy do pracy),
- zdolny do pociągnięcia przyczepy kempingowej pod górkę, bez redukcji do jedynki i sapania,
- raczej wyższy, bym nie martwił się czy nie zahaczę otwartymi drzwiami o krawężnik,
- rozsądnie ekonomiczny,
- stosunkowo mocny silnik (mieszkam w górach),
- raczej "popularny" pod względem dostępności części i serwisu (USA to inny kontynent),
- koniecznie z napędem na 4 łapy ....

Dodalkowe informacje:

- poszukuję zdecydowanie diesla lub hybrydę (najlepiej diesel/elektryczny),
- nie ineresuje mnie benzyna/gaz (mam swoje powody),
- od momentu jak ASB mają więcej jak 4 biegi do przodu, czyli np 6, to zdecydowanie interesuje mnie auto w automacie,
- myślę że przy przeciętnej wadze powyżej 1500 kg, silnik powinien mieć te minimum 200KM i ze 400Nm,
- auto ma być użytkowane do wyjazdów rodzinnych (4 osoby), po zakupy, na wakacje (z przyczepą ponad 1000 kg), do innych ewentualnych wyjazdów, ale nie do codziennego maltretowania .... tak więc ilość kilometrów w ciągu roku też nie będzie gigantyczna,
- ustawienie silnika raczej wzdłużne, co sprzyja ciągnięciu przyczepy na załączonych napędach,
- alternatywnie silnik poprzeczny, jeśli można zagwarantować trwałość przekładni kątowej,
- mechanizm załączania napędu, czyli wszystko "haldexo-podobne" o dużej trwałości (nie lubię zapachu przytartych sprzęgiełek),
- optymalnym rozwiązaniem jest np Peugeot 3008 w swojej konstrukcji, czyli diesel napędzający przód i elektryk napdzający tył .... ale to tylko teoria, bo dopuszczalna masa przyczepy dla tego auta wnosi 500 kg,
- ekonomiczna eksploatacja czyli jak wyżej, połączenie dość oszczędnego diesla z silnikiem elektrycznym (przy czym w starszych autach autonomia akumulatorów bardzo ograniczona) ....

Co mi się podoba ? Otóż

- VW Touareg 3.0 ..... ale ma apetyt na paliwo i sporo negatywnych opinii dotyczących awaryjności,
- BMW x3 3.0 ..... ale .... sam nie wiem,
- Subaru (różne) .... tylko że S-AWD ma wadę i pada przeniesienie napędu (sprzęgł) - choć stary Forester w benzynie dawał radę, to diesel generuje za duży moment,
- Nissan .... hmm, układ z Renault na dobre dla Nissana nie wyszedł, poza tym problem stanowi skrzynia biegów (manualna) - doświadczenia z Terrano i X-trail,
- samochody różne z imitacją "Syncro" odpadają .... po Scenicu RX4 nie wrócę do tego tematu,
- Jeep GC niby jest świetny .... póki jest sprawny,
- Mercedes ostatnio traci na jakości, choć alternatywą jest Rexton,
- i co z tego że Toya czy Mitsu przejadą wszędzie, jak spalą tyle co dwa inne ....

Nie wiem, może źle do tego podchodzę, przede wszystkim eliminując poprzeczne ustawienie silnika ?

Budżet zależy od wyboru .... między 8 a 16 tysięcy euro.

Zapraszam do rozmowy, chętnie odpowiem na wszelkie pytania.

Pozdrawiam
Malko
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 13 12 1976
Auto: Nissan x-trail
Silnik: 2.2dci 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

27 Mar 2018, 22:04

Malko napisał(a):koniecznie z napędem na 4 łapy


Tak tylko wtrącę. Najpierw poczytaj o danym napędzie i się upewnij. Żeby nie było jak np. właściciele Subaru Forester, że mityczny napęd Subaru 4x4 a pod górkę w błocie nie podjedzie. Tak. Napęd na 4 buty ale co z tego jak blokad nie ma i zwyczajnie nie ruszysz. Bez blokad 4x4 jest zbyteczne, podnosi tylko koszty eksploatacji. A czy elektryczna czy mechaniczna blokada to już mniejsze znaczenie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Mar 2018, 06:45

Jezeli napęd jest stały a nie jezdzisz po błocie duzym to do czego Ci blokady? Galakty Ty odrazu wyobrażasz sobie auto na offroad.
Odemnie
Jeep GC WK/WH (uwierz że z częściami nie ma żadnego problemu i nie są kosmicznie drogie)
Kia Sorento 1 i 2 ale rożnią się napędami więc sobie o nich poczytaj ale Ciebie zaspokoi i ten i ten.
MB ML CDI
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Mar 2018, 08:51

Malko ten Twój temat jest takim zbiorem mitów z całego netu a do tego "chciałbym auto czarne a zarazem trochę biale"... :ok:
Jak coś tańszego w zakupie do jeep jest super propozycją i tak jak Kao napisał nie ma problemu z serwisem trzeba tylko troszku wywiedzieć się o szczegóły dot.konkretnych modeli/roczników. Jak drożej w zakupie to super jest landcruiser no ale fajne sztuki znikają momentalnie. Na 100% odpuściłbym subaru, mb ml, tuarega a opcjonalnie zainteresowałbym się x3 3,0d. Co do pb vs d to też bym nie był tak ortodoksyjny bo rzeźba przy dieslu na rzecz zaoszczędzonych 4l benzyny może być mało opłacalna.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Mar 2018, 19:44

Ja poszukałbym zadbanej XC90 D5 i dołożył pakiet Polestar lub zrobił moda np. w KiviRacing
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Mar 2018, 06:50

Tez dobry pomysł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4