Samochód za około 30 tysięcy. Który wybrać?

25 Lut 2019, 15:32

Witam

Wiem, że już były podobne tematy jednak szukam trochę bardziej konkretnej pomocy.

Poszukuję samochodu za około 30 tysięcy. Obecnie mieszkam w Holandii. Dziennie pokonuję około 60 km oraz raz lub dwa razy do roku trafia mi się trasa 1500 km do Polski i później powrót.
Przyjeżdżam do Polski pod koniec kwietnia na 3 tygodnie i chciałbym wtedy kupić auto więc już teraz powoli się rozglądam. Wolałbym silnik benzynowy i żeby auto miało około 150 KM. Dużo bardziej podobają mi się też sedany.

Zainteresowały mnie dwa modele:

Mazda 6 II 2.0 Benzyna
Ford Mondeo mk4 2.0

Mógłby ktoś podpowiedzieć?
Chciałbym też zaznaczyć, że nie znam się bardzo na motoryzacji więc gdyby może ktoś był zainteresowany żeby znaleść auto i nawet obejrzeć je razem ze mną? Za opłatą oczywiście.

Pozdrawiam
Error122
Obserwowany

25 Lut 2019, 18:45

Jak się nie znasz na motoryzacji to nie kupuj samochodu w Polsce, tym bardziej, że handlarze ściągają auta z Holandii, przekręcają liczniki, kombinują na VAT-cie, itp. ... a tam masz dostęp do pewniejszego rynku.

Mondeo średnio spali (+-)z 9,5l ... na trasie do Polski może to być średnio 11-12l/100km przy prędkości 150km/h na tempomacie, diesel spali ok. 6l/100km, a akurat Mondeo ma dobrego diesla 2.0 TDCi 140 koni.

Mazda ma skrzynię 6-biegową (Mondeo 5-cio) i silnik 2.0 benzyna jest ok, aczkolwiek im bliżej 200 000 km tym bardziej może wciągać olej.
Niestety Mazda 6 GH nie ma dobrego diesla.

A jak cenowo wypada ON w stosunku do PB95 w Holandii? - np. w Danii ON jest o ok. 50gr tańszy niż PB95.
tomekdk

25 Lut 2019, 18:53

tomekdk napisał(a): i silnik 2.0 benzyna jest ok, aczkolwiek im bliżej 200 000 km tym bardziej może wciągać olej.

z tym że mazda 6 za 30 tys to praktycznie każda będzie mieć przebieg mocno zbliżony do 200 tys.
andrewb25
Stały forumowicz

Miejscowość: małopolskie

25 Lut 2019, 19:08