Samochody elektryczne nie tak ekologiczne jak niektórzy myślą

13 Wrz 2017, 18:24

Czy wiecie dlaczego samochody elektryczne nie są tak ekologiczne chociaż nie emitują podczas pracy dwutlenku węgla?

Ostatnio trochę się interesowałem nimi i są już samochody elektryczne które na jednym ładowwniu potrafią przejechać 400-500km a późniejsze ładowanie baterii do około 80% można wykonać w ekspresowym tępie w ciągu nawet 30 minut.

W związku z targami motoryzacyjnymi we Frankfurcie niektóre kraje ogłosiły to iż elektryczność to ich przyszłość i już planują ograniczenia co do konwencjonalnych samochodów. Norwegia chce zakazać sprzedaży aut z konwencjonalnym napędem już w 2025 roku, Wielka Brytania w 2040 roku.

Wracając do pytania to koszty produkcji akumulatorów do takiego auta powodują emisję CO2 do atmosfery. Przykładowo, podczas produkcji akumulatorów do Tesli emitowane jest tyle CO2 ile średnio taki samochód z silnikiem benzynowym wyemituje podczas normalnej eksploatacji przez około 8 lat!

Porównując produkcję nowch samochodów pod względem ekologii to wychodzi na to że na jeden elektryczny przypada prawie 10 z silnikiem konwencjonalnym :? Znalazłem takie ninformacje na stronach jakiegoś instytutu który w stanach zrobił takie badanie.

W Polsce większość prądu wytwarzana jest z węgla i ładując taki samochód powinniśmy mieć świadomość że do naładowania takiego samochodu ileś tam CO2 też poszło do atmosfery. Inaczej by było gdyby stacja ładowania korzystała ze źródeł odnawialnych takich jak elektrownie fotowoltaiczne czy wiatrowe.

Kolejna sprawa to to że w naszym kraju nie mamy dopłat do takich samochodów :/ są tylko przywileje w parkowaniu w centrach miast.

Jeździliście już autem elektrycznym?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Wrz 2017, 18:41

To że energia w Polsce pochodzi głównie ze spalania węgla, nie znaczy, że energia elektryczna jest "brudna". Nie można porównywać elektrowni do spalania węgla w przydomowej kotłowni. W elektrowniach są filtry które wyłapują większość zanieczyszczeń. A co do ogólnej ekologii aut elektrycznych, czy hybryd, to nie ma co się czarować, do puki nie będą one uzasadnione ekonomicznie, to nie zawojują Polski. Ekologia to nie nasza bajka niestety- wycinanie filtrów cząstek stałych w dieslach, czy palenie plastików w piecach :(
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Cze 2018, 10:42

Niestety zamieszanie z silnikami elektrycznymi to czysta farsa. Dużo mówi się o ekologii bo silniki te nie emitują trucizn. Czyżby? Nie mówi się o energochłonności procesu produkcji akumulatorów jak i, co ze zużytymi?
Ekologia to świadomość że mamy tylko jedna planetę i musimy o nią dbać.Ekologia to też konieczność nie tylko moda. Być może opcja wodorowa jest wyjściem a nie elektryczne silniki,które jak na razie napotykają na problemy. Póki co promuje się wycinanie filtrów DPF zupełnie nie myśląc o tym jakie to ma skutki dla środowiska.
MarianX
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW POLO 6R TDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda 2 1,5 SKYACTIVE-G o mocy 90 KM
    Samochód Mazda 2 wyposażony jest w silnik benzynowy czterocylindrowy o pojemności 1,5 który generuje 90 KM, a to pozwala na osiągnięcie pierwszej "setki" w czasie 9,4 sekundy. Średnie spalanie wg producenta ...