
Dzięki takiej strategii SEAT otrzymał wiele wyróżnień. Jedną z ostatnich, a zarazem pierwszy raz przyznaną hiszpańskiej firmie, jest standard ISO 50.001, dotyczący efektywności energetycznej.
"SEAT in the Sun", z 4 do 8 MW w krócej niż jeden rok
Jednym z najważniejszych projektów jest „SEAT in the Sun”, największy zakład z ogniwami fotowoltaicznymi w Hiszpanii i jeden z największych tego typu, jaki istnieje w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Równie innowacyjnym pomysłem było zamontowanie paneli fotowoltaicznych w strefach tymczasowego magazynowania samochodów marki SEAT. Po rozpoczęciu tego projektu, wydajność wzrosła dwukrotnie z 4 do 8 megawatów przez ostatnich kilka tygodni.


W następnym roku, po zakończeniu ostatniego etapu projektu, wydajność ma wzrosnąć aż do 10,6 MW. Oznacza to, że inicjatywa „SEAT in the SUN” umożliwia redukcję emisji spalin CO2 o 6200 ton rocznie.
Pociągiem z Martorell do każdego zakątka świata
Firma SEAT jest również pionierem, jeśli chodzi o wykorzystanie kolei w transporcie pojazdów i części samochodowych. W 2008 roku firma otworzyła Autometro, specjalne połączenie kolejowe do przewozu gotowych aut pomiędzy Martorell i portem Barcelony. Obecnie SEAT eksportuje ponad 40% swoich samochodów transportem morskim, z czego 95% dociera najpierw do portu Barcelona za pośrednictwem kolei. Ponadto, SEAT otworzył Cargometro, linie łączącą fabrykę w Martorell z kompleksem Zona Franca. Oba połączenia kolejowe pozwalają zmniejszyć ilość ciężarówek na drodze o ok. 57000, co odpowiada redukcji emisji spalin CO2 o 2600 ton na rok.
Idąc dalej, otwarcie "korytarza śródziemnomorskiego" (ang. Mediterranean corridor) pozwoli marce SEAT kontynuować rozwój strategii eksportu samochodów za pośrednictwem kolei. Udział transportu kolejowego wzrośnie wówczas z 11% do 30%.
POLECAMY Elektryczny SEAT - pierwszy w pełni elektryczny
źródło: seat.pl