Seat Ibiza II 1.4 - dusi się na zimnym silniku

Seat Ibiza II 1.4 - dusi się na zimnym silniku

30 Kwi 2017, 22:25

Witam! Mam problem z moim Seatem Ibizą II 1.4 1999r, benzyna. Samochód ma już swoje lata i sprawiał trochę problemów w ostatnim czasie, jednak ze wszystkim starałem się na bierząco radzić. Jakoś tak się złozyło, że samochód niestety przez całą zimę stał, nie garażowany i nie odpalany. Odpaliłem go tej wiosny, akumulator oczywiście wyczerpany. Zatem po naładowaniu, samochód ku mojemu zdziwieniu odpalił powiedzmy bezproblemowo. Tego samego dnia wyruszyłem więc w kilkudziesięcio kilometrową podróż i samochód spisywał się bez zarzutu. Po kilku godzinach, późnym wieczorem gdy w między czasie spadł mroźny deszcz, próbowałem wrócić. Seat jednak nie chciał odpalić... Wchodził delikatnie w obroty ale po chwili spadały do zera. Odrobinę nawet toczył się do przodu, ale fizycznie silnik wciąż nie był uruchomiony. Z popychu też ani rusz, choć próbował łapać obroty to ani na chwilę nie odpalił. Po kilku próbach zrezygnowałem... Akumulator w pełni sprawny a świecie wymienionr ciut ponad rok temu. Przyjechałem po dwóch dniach na miejsce w którym go zostawiłem i po nagrzaniu świec trochę dłużej niż zwykle z nieznacznym problemem odpalił, wystarczyło chwile przygazować i zaczął pracować normalnie, jak gdyby nigdy nic. Tego dnia pojeździłem nim jeszcze trochę i za każdym razem, gdy silnik był nagrzany a ja stawałem gdzieś na chwilę, odpalał bezproblemowo. Rankiem, po obfitych opadach deszczu znów podobna sytuacja - nie było szans odpalić bydlaka. Zacząłem się zastanawiać czy przyczyną nie jest to zimno i deszcze. Jak wiadomo pogoda ostatnio nie dopisuje, a ja nie mam możliwości garażowania. Sytuację można byłoby tak zapętlać i zapętlać bo próbowałem tego samego każdego ranka i prawie zawsze ten sam schemat - około 500 obrotów przez sekundę, pokaszle przez dwie i zdechł... Choć kilkukrotnie odpalił, to po około 5 sekundach gazowania go, żeby wszedł w normalną pracę, zwyczajnie dusił się i gasł. Moje próby nieudolnego odpalania samochodu podejrzał życzliwy sąsiad. Stwierdził, że wina leży w przewodach i że pewnie dostała się tam wilgoć. Dziś jednak po kilku krótkich próbach odpalenia go (tu znów odpalił na chwilę, ale nie wytrzymał zbyt długo) smród benzyny w samochodzie był tak intensywny, że trochę mnie to zaniepokoiło - bowiem do tego momentu sądziłem, iż usterka jest banalna a teraz zacząłem mieć wątpliwości. Problemem jest nawet sam fakt, że nie mogę podjechać nim do mechanika bo nie mam jak, a sam nazwałbym siebie raczej tęgim amatorem jeśli chodzi o naprawy samochodów. Dodam tylko, że nie mam instalacji gazowej a szukając informacji na temat duszenia się zimnego silnika wszystkie wątki w internecie dotyczyły niemalże silników z instalacją gazową a internauci zawsze przyczyny kazali szukać w zbyt bogatej mieszance która wpuszczana jest do silnika. Może ktoś z Was miał podobny problem lub domyśla się gdzie szukać przyczyny tej dziwnej usterki? Czy jest szansa, że to wina przewodów? Czy jest sens szukać przyczyn w deszczu, wilogoci i zimnym silniku? Może jednak to brzmi jak poważna usterka i samochód prędzej odwozić na złom niż do mechanika? :no:

Dzięki za poświęcony czas i wyrozumiałość!
Przemek
Przemkoo
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 30 Kwi 2017, 20:56
Prawo jazdy od: 10 01 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Ibiza II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Seat Ibiza II 1.4 - dusi się na zimnym silniku

01 Maj 2017, 19:07

Przemkoo napisał(a):Przyjechałem po dwóch dniach na miejsce w którym go zostawiłem i po nagrzaniu świec trochę dłużej niż zwykle z nieznacznym problemem odpalił
Jak to ? Piszesz że to benzyna !
Jeśli masz tam zwykły aparat zapłonowy to zobacz czy wewnątrz kopułki siedzi wilgoć . Wysusz.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dwie nagrody za stylistykę dla Audi A3 Dwie nagrody za stylistykę dla Audi A3
    Stylistyka Audi A3 cieszy się dużym uznaniem użytkowników i fachowców. W tegorocznej edycji niemieckich nagród stylistyki – German Design Awards, kapituła uznała model A3 za zwycięzcę w kategorii ...
    Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1963 rok Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1963 rok
    Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale miała silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1600 cm3 - wersji samochodu o tej samej nazwie - Giulietty, zaprojektowanej przez Franco Scaglione dla firmy Bertone na nadwoziu z krótkim ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      GTP Light
      MINI Clubman Bond Street, tył