Seat Ibiza II FL 1.9 TDI 110KM

05 Kwi 2014, 07:16

Witam,
Od tygodnia mam problem z odpaleniem swojej Ibizy. Samochód przez ostatnie dni kiedy przestał odpalać miał jakieś dziwne objawy typu: potrafił nie ciągnąć z biegu trzeciego, na drugim biegu podczas jazdy potrafił gasnąć silnik. Miał ktoś może podobny problem? Samochód przy przekręcaniu zapłonu pokazuje wszystkie kontrolki normalnie a później albo nie ma reakcji po przekręceniu dalszym kluczyka albo jest ale kręci i kręci a odpalić dalej nie może...
modest
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 24 08 2013
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Audi A4 B7 S-line
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2014, 12:20

Zacznij od wymiany filtra paliwa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8473
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Maj 2014, 16:13

Ehh no właśnie filtr paliwa jest nowy. Dalej jest to samo. Kiedy wymieniałem filtr paliwa, wymieniłem przy okazji świece. Samochód jak na złość jak ma dobry dzień to odpali jak nie to nie.
modest
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 24 08 2013
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Audi A4 B7 S-line
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2014, 16:19

czujnik położenia wału.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8473
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Maj 2014, 11:58

A to muszę zobaczyć tego nie widziałem. Zależy mi na tym żeby samochód zrobić i żeby jeździł a jak nie to go sprzedać za jakieś godne pieniądze bo wydaje mi się, że za grosze też nie mam go co oddawać. Na dzień dzisiejszy samochód pali normalnie, wczoraj wieczorem miał jakieś problemy, same obroty mu wskakiwały na około 3000 nie wiem co jest.
modest
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 24 08 2013
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Audi A4 B7 S-line
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Maj 2014, 12:38

Sprawdz jeszcze, czy filtr paliwa jest założony prawidłowo ( nie odwrotnie ). Wieczorem sprawdz też, czy nie ma czasami przebicia w układzie zapłonowym. Sprawdz też, czy jest iskra na wszystkich świecach ( w momencie jak nie można uruchomić silnika ) - to wskazywałoby albo na czujnik położenia wału ( on daje sygnał do modułu żeby była iskra ), albo na uszkodzenie cewki zapłonowej lub któregoś z przewodów do świecy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Maj 2014, 14:09

Tak,tylko ,że to jest Diesel.Jeśli się nie mylę na zwykłej pompie wtryskowej o symbolu AFN lub ASV(takie silniki były pakowane do Seata).Powinieneś przyglądnąć się rozrusznikowi,czy dobrze kręci,jeśli nie,będziesz miał kłopoty z uruchomieniem silnika właśnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8473
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Maj 2014, 16:52

PhantomASA1 napisał(a):Tak,tylko ,że to jest Diesel

Racja - rozpędziłem się :oops:
PhantomASA1 napisał(a):Powinieneś przyglądnąć się rozrusznikowi,czy dobrze kręci,jeśli nie,będziesz miał kłopoty z uruchomieniem silnika właśnie.

Zgadza się - diesel potrzebuje dobry akumulator, żeby dobrze zakręcić rozrusznikiem. No i jak diesel, to grzanie świec czy jest sprawne.
modest napisał(a):same obroty mu wskakiwały na około 3000 nie wiem co jest.

Tutaj nie wiem, czy czasami nie kłania się pompa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Maj 2014, 16:59

Pompa jest wielce prawdopodobna,ale wiadomo wcześniej należy sprawdzić wszystko po kolei,wystarczyłoby odkręcić przewody doprowadzające paliwo do wtryskiwaczy i wszystko stanie się jasne,być może układ tylko się zapowietrza,trzeba by sprawdzić czy filtr jest pełen paliwa.Tak to kiedyś usunąłem przyczynę braku rozruchu VW T4 na zwykłej pompie,też myślałem,że pompa umarła,winien był zapchany filtr paliwa,uruchomiłam silnik po napełnieniu filtra do pełna,który był tylko w połowie pełen,wtedy już wiedziałem,że pompa jest dobra.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8473
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2014, 08:14

Siema sorry, że dopiero odpisuję, dużo pracy miałem. Powiem szczerze, że już nie wiem co z nim jest. Raz odpala raz nie. Jeździłem nim wczoraj rano, odpalał itd. A po godzinie 16 jakby coś w niego wstąpiło nic nie ruszył. Zauważyłem spadek mocy w nim ale to przez chłodnicę powietrza bo słychać z niej syczenie dość ostre. Muszę samochód albo komuś oddać żeby to zrobił ze względu na brak czasu u mnie albo go sprzedać tylko ta pierwsza opcja jest lepsza bo ten samochód nie jest zły raczej.
modest
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 24 08 2013
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Audi A4 B7 S-line
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Maj 2014, 20:27

Dosłownie 8 min temu udało mi się uruchomić samochód po X czasie, podczas jazdy samochód się dusi i gaśnie, ciągle miga kontrolka świec ( spiralka ) podczas jady, przy uruchamianiu ona gaśnie normalnie. Nie wiem co jest z tym i nie mam już żadnych pomysłów. Coś przychodzi mi do głowy, że to może immobilizer ale nie jestem znawcą więc ciężko powiedzieć.
modest
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 24 08 2013
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Audi A4 B7 S-line
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Maj 2014, 20:00

Samochód dzisiaj naprawiłem doszedłem co jest przyczyną jego uruchamiania a mianowicie jest to czujnik temperatury silnika, który powodował zwarcie. Teraz samochód odpala normalnie i śmiga równo, został mi tylko do wymiany intercooler ale chciałbym większy wstawić do niego.
modest
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 24 08 2013
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Audi A4 B7 S-line
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007