Seat ibiza po chwili gasnie

20 Paź 2014, 00:07

Witam. Mam seata ibize 1.0 z 1995r. Wczoraj brakło mi benzyny po dolaniu benzyny samochód chwile nie palił za chwile zapalił na 3 sekundy i zgasł próbowałem później parę razy ale to samo na 10 odpalani przy jednym mogłem dać gazu i nie zgasł na wysokich obrotach jak trzymałem pedał gazu chodził ciągle jak pościłem to zgasł. Co to może być ?
kowal1998
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Seat ibiza
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

20 Paź 2014, 13:20

Wymień filtr od paliwa,bo możliwe że wyjeżdżając paliwo do zera podciągnął szlam z baku i się zapchał. Puszcza tylko na wysokim"zapotrzebowaniu" :)
Ty masz chyba filtr przy zbiorniku od spodu o ile kojarzę. Sprawdź który bo są kwadratowe i w kształcie walca.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2014, 15:27

wymieniłem i dalej to samo coś innego ?
kowal1998
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Seat ibiza
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

21 Paź 2014, 17:01

Czasem zapowietrza się układ paliwowy.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2014, 18:19

Pompa jest przed filtrem i to pewnie ona się zapchała jako pierwsza, więc zacząłbym sprawdzenie układu od niej.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

21 Paź 2014, 19:16

artur73 napisał(a):możliwe że wyjeżdżając paliwo do zera podciągnął szlam z baku i się zapchał.
Nie słuchaj . To jest nieprawda. Pompa zbiera paliwo prawie z dna zbiornika. Przy pełnym zbiorniku też byłoby takie ryzyko. No chyba że gluty pływają na wierzchu.Co do problemu to są pojazdy gdzie po wyjechaniu paliwa do zera należy zatankować minimum połowę zbiornika. Wynika to z konstrukcji pompy paliwowej i zespołu zasilającego w baku. Ile Ty dolałeś paliwa ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2014, 23:19

około 8 litrów, to powinno spokojnie wystarczyć.
kowal1998
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Seat ibiza
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

22 Paź 2014, 13:13

Też miałem taki problem i myślałem że to akumulator albo filtr paliwa a okazało się, że mam ... zepsutą stacyjkę i dlatego nie mogłem odpalić auta. Ale ogólnie nie ignoruj tego. To mogą być też jakieś poważniejsze problemy, nawet problemy z silnikiem. Najlepiej udaj się z tym do naprawy, mogę Ci polecic tych którzy mi pomogli.
milus
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 04 1988
Auto: Audi Q7

22 Paź 2014, 22:46

a może to byc wina od przełącznika gazu ? bo kontrolki przestały się świecić?
kowal1998
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Seat ibiza
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

25 Paź 2014, 12:23

Witam. Myślałem że to może być przełącznik od gazu zmieniłem i dalej to samo.
kowal1998
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Seat ibiza
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

25 Paź 2014, 14:58

Czy ustaliłeś co mu brakuje gdy silnik nie chce podjąć pracy ? Być może pompa nie podaje lub daje paliwo pod zbyt niskim ciśnieniem ? Biorąc pod uwagę że brakło Ci benzyny być może ona skończyła żywot. Dolałeś 8 litrów. Na przykład w Lanosie to jest mało. Tutaj trzeba minimum połowę baku lub zalać wewnętrzny garnek przez przewód powrotny ( ten w zbiorniku w którym znajduje się pompa ) . Poza tym być może szwankuje układ zapłonowy , immo (jeśli jest).
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Paź 2014, 15:59

z paliwem jest wszystko ok zdjąłem przewód i paliwo się leje jak palcem zatacham ciśnienie jest dobre. Z komputera gazu co jest ten mały komputerek prąd nie wychodzi na przełącznik to może być wina zepsutego komputera ?
kowal1998
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Seat ibiza
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

25 Paź 2014, 18:33

Ty chyba masz silnik na wtrysku jednopunktowym kod AAU , więc instalację gazową II-giej genaracji ( ewentualnie I-szej ) W takim układzie przy martwej LPG silnik powinien odpalić na benzynie i poprawnie pracować , chyba że uległ uszkodzeniu emulator wtryskiwacza i go odciął na stałe.
kowal1998 napisał(a):z paliwem jest wszystko ok zdjąłem przewód i paliwo się leje jak palcem zatacham ciśnienie jest dobre.
To jest tylko sposób orientacyjny nic nie mówiący. Ciśnienie paliwa na wtryskiwaczu mierzy się manometrem podłączonym przez trójnik na przewodzie zasilającym tzw. monowtrysk. Ma być 1,2 bara. Mniejsze wskazuje na uszkodzenie pompy , zapchany filtr paliwa , uszkodzony zawór przelewowy itp. Przy odstępstwach od nominalnego ciśnienia w dół jak i w górę będą problemy z pracą silnika . Im większe odchyłki tym gorzej. Skoro mierzyłeś na palec i twierdzisz że jest dobrze to niech tak będzie.
kowal1998 napisał(a):Wczoraj brakło mi benzyny po dolaniu benzyny samochód chwile nie palił za chwile zapalił na 3 sekundy i zgasł próbowałem później parę razy ale to samo na 10 odpalani przy jednym mogłem dać gazu i nie zgasł na wysokich obrotach jak trzymałem pedał gazu chodził ciągle jak pościłem to zgas

Czyli mamy rozumieć że jechałeś na benzynie nie na LPG. Dolałeś PB i teraz walczysz z uruchomieniem silnika na benzynie i przy tej okazji trafiła Ci się awaria instalacji gazowej.
Bezpieczniki i połączenia elektryczne sprawdziłeś ? Układ zapłonowy jest sprawny ? Jest właściwa iskra ? Świece zapłonowe po tych kilkakrotnych próbach uruchamiania są suche czy mokre / zalane ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Paź 2014, 14:35

świece są suche a iskra jest słaba. może to byc uszczelka pod głowicą?
kowal1998
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Seat ibiza
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Paź 2014, 10:04

Ręce mi opadły.. Tak i lądowanie na Marsie też może być. Nie słuchasz co się do Ciebie mówi, sam się nie znasz, po co się w ogóle za to bierzesz? Przede wszystkim może warto wyjaśnić dlaczego nagle gaz nie działa, skoro wcześniej nic o tym nie piszesz... a problem był tylko z benzyną? Wiesz w ogóle czy dobrze wszystko opisujesz, czy przypadkiem opisujesz rzeczy przypadkowe, nie mające ze sobą nic wspólnego? Założę się że gaz działał zanim zacząłęś grzebać przy centralce. Pewnie więc spaliłeś jakiś bezpiecznik. Ogólnie jak auto Ci odpalili, ale trzeba było trzymać gaz, to może warto pójść jednak drogą właściwego pomiaru w układzie zasilania paliwem? I zamiast palcem zmierzyć manometrem? Potem wyjąć wtryskiwacze i je spróbować wyczyścić? Potem dolać więcej niż 8l paliwa, bo być może idzie powietrze, gdyż odpowietrznik nie jest prawidłowo zalany? Jak już wszystko to wykluczysz, to winy będzie można szukać gdzie indziej. Jak dla mnie jest to uwalona pompa paliwa, objaw który opisujesz jest typowy, dla tej usterki i silnik ma niewłaściwą ilość paliwa. Zapewne skończyła swój żywot, bo wcześniej było jeżdżone z małą ilością paliwa i syfy z baku tylko dokonały jej żywota. Jak jest rozbieralna, to możesz ją próbować reanimować, ale ja bym kupił nową i przede wszystkim woził paliwo w przedziale 3/4 - 1/3 - nic to nie zmienia a szanse na uszkodzenie znacząco maleją. Jeżeli okaże się, że to pompa, to wyjąłbym bak i go wyczyścił porządnie. Po tylu latach mu się należy.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda