[60tyś.] Sedan/coupe

14 Paź 2018, 16:34

Witam forumowiczów,
Powoli zmierzam do zmiany 'wymęczonej' już Renault Megane I (hatchback).
Chciałbym zmienić nie tylko samochód ale również i markę - tzn. nie chcę już żadnego Renault'a przeglądałem oferty z Laguną III coupe czy Megane coupe i zbrzydł mi już ten cały kokpit.
Jeżdżę Meganką z silnikiem 1.6 i 16V 107KM, na miasto jak najbardziej jest OK. Brakuje mi już jednak mocy, tym bardziej, że co jakiś czas miałem okazję przejechać się innymi samochodami o większej mocy.

Weekendowo jeżdżę w trasy i brakuje mi tutaj 6-go biegu. A samo wyprzedzanie poza terenem zabudowanym czy w trasie jest czasem uciążliwe.
Budżet mam dość spory (jak dla mnie). Przejrzałem trochę rynek i poczytałem troszeczkę tematy o danych egzemplarzach.
Typ budy to sedan, hatchback lub coupe.
Odpadają duże sedany pokroju BMW serii 7 czy Audi A8, Volvo S80.
Wybrałem auta z różnych segmentów, nie mam wymagam najnowszego rocznika.
Skrzynia: automat/manual ('na boku' jeździłem w większości samochodami ze skrzynią automatyczną i coraz bardziej zaczynam się do niej przekonywać), dobrze aby była to skrzynia 6-cio biegowa.
Rodzaj paliwa: benzyna, obecnie pokonuję 9-10 tysięcy rocznie, z roku na rok robię większe przebiegi więc możliwe, że i LPG wpadnie
Moc silnika: >200km, w zależności od samochodu ale im więcej tym lepiej

1.[link do oferty na Olx wygasł]
Czytałem tematy o e92, biorę pod uwagę tylko przedlift silnik 325i lub 330i (252/272km). Nie wiem jak przy tej opcji czy warto rozważać wersję ze skrzynią automatyczną czy szukać z manualną, jeździłem e46 330ci i nie mogę narzekać na pracę skrzyni.
2. [link do oferty na Olx wygasł]
Wiem, że pisałem, że nie szukam dużego/długiego sedana i czegoś powyżej 200km ale powiedzmy, że będzie to taka jedyna inna opcja od wszystkich.
3. [link do oferty na Olx wygasł]
Wiem, że demon prędkości to to nie będzie ale bardzo podoba mi się ta opcja.
4.[link do oferty na Olx wygasł]
5. [link do oferty na Olx wygasł]
Trochę boje się opcji 4.4 i prawie 16 letniej budy.
6.[link do oferty na Olx wygasł]
7-stopniowa skrzynia podobno nie zbiera dobrych opinii jeśli chodzi o koszta jak coś padnie.
7. [link do oferty na Olx wygasł]
'Słabsza' i starsza wersja oferty nr 5.
8.[link do oferty na Olx wygasł]
Nie wiem czy to już jest ten budżet czy jeszcze nie ale rozważyłbym ewentualnie jakieś inne Audi z quattro.
9. [link do oferty na Olx wygasł]
Ostatnio edytowany przez stars, 14 Paź 2018, 18:27, edytowano w sumie 1 raz
stars
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Paź 2018, 17:46

Jeśli Audi A5 to tylko 3.2 FSI, inne silniki nie sa godne polecenie.
Cupra świetne auto, 2 lata jezdzilem zwyklym leonem 2 1.6 niedawno kupilem Cupre i to chyba najlepiej wydane 50tys w zyciu bo fun z jazdy i z samego patrzenia na to auto niesamowity. Jeśli chcesz cos wiecej wiedziec to pytaj. W budzecie kupisz 2011/2012 rok
Focus ST ten konkretny egzemplarz to szrot, bylem go ogladac przed zakupem cupry, chociaz model sam w sobie jest fajny i rowniez niesamowity fun z jazdy, to jednak cupra ma charakter.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Paź 2018, 18:12

1. spoko jeśli liczysz się z wysokimi kosztami utrzymania
2. spoko - silnik na bezpośrednim wtrysku więc lpg nieopłacalne, szczególnie przy takich przebiegach
3. spoko - silnik na bezpośrednim wtrysku więc lpg nieopłacalne, szczególnie przy takich przebiegach
4. tfsi opinie ma jakie ma, btw raczej cupra nie służyła dziadkowi na dojazdy do kościoła, swoją drogą auto przypomina bardziej van'a niż hatchback'a, silnik na bezpośrednim wtrysku więc lpg nieopłacalne, szczególnie przy takich przebiegach
5. auto całkiem inne niż inne więc nie ma co porównywać. Osobiście mniej "bałbym się" tego V8 niż silnika w leonie. Inna sprawa, że z ceną lekko popłynął
6. nie mam zdania ale przy każdym nowoczesnym automacie każda awaria to duże koszta
7. to samo co 5 ale bardziej xd
8. połączenie słabego silnika i drogiej w naprawie skrzyni, silnik na bezpośrednim wtrysku, brak opcji bezwypadkowy
9. brak opcji bezwypadkowy, bezpośredni wtrysk

Z Twoich typów zostawiłbym is250 (chociaż średnio jedzie jak na spalanie) i mazdę.
Dorzuciłbym mondeo mk4 czy 5 jak się znajdzie, fajnie nada się accord 2.4.
Osobiście szukałbym S60 lub 159 z tbi (no ale z lpg ciężko jak w większości "współczesnych" aut). Linki totalnie przykładowe
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Paź 2018, 18:27

Padły tutaj bardzo różne propozycje. Co do is250 to za 50-60k będzie wersja fl czyli trochę poprawiona. Za tą kaskę można myśleć o is350 jedzie więcej niż dobrze tylko podaż bardzo mała więc można zakup traktować przy okazji szukania innego auta...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Paź 2018, 18:38

540i w manualu rodzyn, brać, dbać, trzymać i się nie pytać :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Paź 2018, 18:49

1. O jak wysokich kosztach utrzymania można pisać w przypadku e92 (przedlift) 325/330i?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Alfa z takim silnikiem to może być strzał w kolano?

Zostawiam zatem do rozważenia:
1. E92 2005-2007r. 325i/330i (podoba mi się całokształt samochodu, mój faworyt mimo, że jest trochę tego na drogach i byłoby to kolejne BMW...).
2. IS250/350 - wolałbym tą drugą opcję, z tego co widziałem IS250 ciężko przyśpiesza, będę traktował tą opcję jak pisał przedmówca.
3. Mercedes W209 - tylko, który silnik? 3.2 to 5-cio biegowy automat
4. Zapomniałem dodać Mazdę 3 2.3 tylko czy nie lepiej tu wypada Focus ST?

Prawda jest taka, że bardziej szukam czegoś z dużą mocą - najlepiej czegoś bez turbiny (mam złe wspomnienia).
Wiem, że nie idzie w parze tanie utrzymanie samochodu i duża moc ale można znaleźć chyba jakieś ultimatum :P
stars
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Paź 2018, 18:57

stars napisał(a):https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-rome ... a66fef423c
Alfa z takim silnikiem to może być strzał w kolano?

1. Trochę już wisi
2. Nie wiadomo kto i jak zrobił tą modyfikację
3. Silnik sam w sobie w serii nie jest już jakiś wybitny (to produkt JM, nie Busso, o zgrozo)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Paź 2018, 19:13

Co do mb to pomyśl o v8 ...wiem groźnie wygląda ale koszty będą podobne a przepaść w jeździe oczywiście na plus. A do tego pomyśl że mamy erę silników z 16esnastoma turbinami więc kiedyasz kupić sobie v8 jak nie teraz? :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Paź 2018, 09:54

Co do A5 to z tych wszystkich które tu wymieniłeś będzie generowało najwyższe koszta, nie jest pozbawione od wad niestety, jeste wiele problemów które są uciążliwe

E39 w takim stanie to już cukierek, to tańsze nie będzie, sprzedasz ją za kilka lat w takich samych pieniądzach albo i drożej.
Widomo że tanio w utrzymaniu nie jest i trzeba się z tym liczyć

Lexus może być też dobrą opcją, fajne auto i dobry silnik. Nie polecam manuala bo ta skrzynia jest niedopracowana. Trzeba ''nauczyć się'' ją obsługiwać. Lex jest trwałym autem ale jak już dojdzie do napraw to za kieszeń trzeba się trzymać, jako że auto uchodzi za egzotyczne trzeba się natrudzić żeby znaleźć jakieś części, małe szanse są dostać coś od ręki. Ze względu na bezpośredni wtrysk paliwo biedy raczej do wykluczenia.

Mazda jak gnije tak jak poprzednie generacje to nie ma sensu wiązać się z nią na dłużej, poza tym utrata wartości szybko nastąpuje.

CLK jest bardzo wygodnym autem, skrzynia pracuje bardzo dobrze i jest praktycznie bezobsługowa (poza wymieną oleju). Tu tak jak ktoś wyżej podpowiedział skłaniałbym się przy v8, napewno nie pożałujesz decyzji, jeżeli jednak liczysz na niższe spalanie to w mercu go nie szukaj, średnio raczej nie zejdziesz niżej 15 litrów
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Paź 2018, 20:00

Z tych wszystkich propozycji zostały mi trzy:

E92 330i
CLK W209 3.5 V6
(paliwo biedy wychodzi tak:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

)
E39 z 3.5 lub 4.4

Będąc szczerym boję się V8 w clk i bardziej chciałem się skłaniać ku 3.5 V6, mimo, że mało tego na rynku.
I to chyba na tyle z tego co widzę na rynku aut używanych. Nic nowego raczej się nie wymyśli, większość aut z turbiną odrzucam.
Rozważałem jeszcze Insygnię ale podobno ciasne w środku i nie ma silników godnych polecenia.
stars
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Paź 2018, 20:19

Ciekawi mnie dlaczego boisz się V8 w mercu a w BM-ce już nie? Merc i tak jest drogi ale akurat o silnik to najmniej bym się obawiał, bardziej można się bać mega drogiego zawieszenia. Co prawda można przejść na standard w ostateczności.
Jeżeli chodzi o e92 hmmm.... ja osobiście chyba poszedłbym w lexa. Zawsze to coś innego a przy naprawach i tu i tu jest drogo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Paź 2018, 22:16

Stars przedziwny jest Twój wybór bo rezygnujesz z silnika dosyć drogiego w obsłudze ale starej szkoły mercedesa na rzecz nowszego który już miewał sporo peoblemów i raczej tanio ich nie usuniesz. A do tego dokładasz e92 330 które :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2018, 06:35

E92 bedzie bardzo drogie w eksploatacji, a polift mega drogi :D
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Paź 2018, 13:45

Macie jednak rację, zacząłem się zagłębiać bardziej na temat tego silnika. Oczywiście trzeba uważać na skrzynie oraz silnik - w jakiej jest kondycji, świece i inne pierdoły tanie nie są. Jednak większość poleca albo 3.2 albo 5.0, 3.2 by mnie zadowolił gdyby nie siedział tam 5-cio biegowy automat.
Nawet OC/AC nie jest tak wysokie jakbym się spodziewał dla samochodu powiedzmy z 2003-2004r. i nalotem 340-360tyś.
Uparłem się na 'głupie' e92 z tego względu, że bardzo podoba mi się auto z zewnątrz i wewnątrz (ma trochę bajerów, które mi się podoba), co to nie tak, że wybieram samochód tylko na podstawie wyglądu.
Z lexa 350 chyba całkowicie zrezygnuję.
Jaką alternatywę z 'nowszych' aut jeszcze mogę wrzucić?
stars
Nowicjusz
 
Posty: 4