Większe auto do 10 tysięcy na parę lat

14 Paź 2018, 15:09

Cześć, od dwóch lat jeżdżę oplem, dokładnie corsą, silnik benzynowy. Ostatnimi czasy w portfelu zrobiło się trochę lepiej i przyszła pora na zmianę. Na sam samochód mam 10 tysięcy, ale studia coraz bliżej więc im mniej tym lepiej. Co przeszkadza mi w moim dotychczasowym wozidle?
Na pewno silnik, trzy cylindry, kultura pracy żadna, co więcej systematyczne dolewki oleju doprowadzają mnie do szału. Brak miejsca, dla kierowcy, nie wspominając już o pasażerach.
Silnik raczej benzynowy, przebiegi roczne do 10k, często krótkie trasy do szkoły czy do sklepu (małe miasto, wszystko blisko) pojemność do 1.6, możliwość założenia gazu, wolałbym kombi.
Moje propozycję do Peugeot 307sw 1.6 benzyna, fajny, podoba mi się, tylko jak z awaryjnością i gazem? Albo octavia 1, 1.6mpi, mógłbym również dołożyć nieco i poszukać focusa mk2, biedniej wyposażonego też w silniku o pojemności 1.6. Jest coś jeszcze czym warto by było się zainteresować ?
Bartel
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel Corsa C

14 Paź 2018, 17:49

Pug 307 ma spore problemy z benzynowymi 1.6
Jeśli na uwadze masz koszty eksploatacji to 1.6 MPI VAG'a bedzie najtanszym w eksplatacji i najbardziej trwalym silnikiem.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Paź 2018, 17:53

Raziel11 napisał(a):Pug 307 ma spore problemy z benzynowymi 1.6


Że niby jakie?

307 spoko, octavia spoko jeśli nie przeszkadza Ci nuda. Do w miarę dobrego focusa z benzyniakiem trzeba dorzucić 2-3k

Popatrz na corollę e11, volvo s40/v40. Do 10k kupisz fajne mondeo mk3 ale tu silnik będzie większy, Najtańszym w utrzymaniu rozwiązaniem będzie prawdopodobnie astra g.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Paź 2018, 17:57

Astra i Octavia spoko, tylko 10k to szkoda trochę, chyba że nie chcesz przeznaczyć całej gotówki.

Do Focusa 2 i Astry H musisz dołożyć.
307 spoko, nie wiem jakie problemy tam były z 1.6, raczej z elektroniką jak już.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Paź 2018, 18:41

W 307 1.6 109 konne jest bardzo udanym silnikiem. Problem jest z silnikiem 1.6 vti który był montowany w modelu 308.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Paź 2018, 09:45

1.6 w 307 to dobra jednostka,jedyną wadą może być własnie elektryka.

Możesz też popatrzeć na Mazde 3 tylko tutaj musisz uważać na rudą.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept serii 1 tii 2007
    Studium stylistyczne skupione wyłącznie na wyścigach motorowych. Samochód zbudowany w oparciu o BMW serii 1 Coupé wpisuje się w tradycję tworzenia kompaktowych, lekkich i sportowych aut coupé produkcji ...

15 Paź 2018, 09:48

Skoda, bo to najtańsze części w przyszłości.
Marek99
Początkujący
 
Posty: 151

15 Paź 2018, 10:06

Nie ma reguły co ma najtańsze części bo w jednym przypadku taniej wyjdzie łącznik stabilizatora a w innym termostat..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

15 Paź 2018, 14:58

Wiem, że teraz trochę mieszam, ale czy diesel w tym wypadku byłby aż tak zły? Te krótkie odcinki to maksymalnie raz, rzadziej dwa razy dziennie, raz w tygodniu trasa po 100/200 km, małe miasto, korków praktycznie brak.
Na uwadze miałbym tylko silniki vaga, czyt. 1.9tdi ten zwykły 90 lub 110km bądź ten trochę nowszy 105km ( octavia, golfy, tourany itd), jestem w stanie dołożyć z 2/3 tysiące
Bartel
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel Corsa C

15 Paź 2018, 15:01

Bartel napisał(a):1.9tdi ten zwykły 90 lub 110km


Ok

Bartel napisał(a):trochę nowszy 105km


Nie ok
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Paź 2018, 15:14

Bartel napisał(a):Na uwadze miałbym tylko silniki vaga, czyt. 1.9tdi ten zwykły 90 lub 110km
możesz jeszcze dorzucić SDI król ekonomii i niezawodności ale żeby nie było tak super to ten silnik ma TYLKO te 2 plusy jakie wymieniłem reszta na minus.
Co do 307 silnikowo w sumie może być, jedyne do czego można się czepiać to falujące obroty za to co do samego auta to już nie jest tak kolorowo, pierwsze roczniki miały wielki problem z modułem BSI który steruje wszystkim co za tym szło ze wszystkim zdarzały się problemy, ponadto problemy ze wspomaganiem i pedałem gazu to bardzo częste awarie.
Popatrz jeszcze na Seaty Ibiza III tanie, trwałe, niski koszt eksploatacji
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Paź 2018, 16:12

Ktoś wyżej polecał Mazdę. Jeżeli auto ma być na kilka lat to raczej odpada, ciągła walka z korozją, nie da się w naszym klimacie zabezpieczyć tego auta tak żeby przez kilka lat był zupełny spokój.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Paź 2018, 05:56

Kao napisał(a):ponadto problemy ze wspomaganiem i pedałem gazu to bardzo częste awarie.

ja najczęściej u kolegi spotykałem problemy z przełącznikiem zespolonym przy kierownicy, więc dorzucam do listy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Paź 2018, 12:37

dzida napisał(a):ja najczęściej u kolegi spotykałem problemy z przełącznikiem zespolonym przy kierownicy, więc dorzucam do listy
a to to juz standard jak rdza w escorcie. Myślałem ze nie musze wspominać :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4