Sedan/Kombi w benzynie oraz bus do 40 tys. zł

31 Sty 2017, 18:43

Cześć.

Planuję zakup dwóch pojazdów. Samochód rodzinny i busa do 3,5 t.

Co do samochodu moje wymagania to:
- sedan/kombi,
- min. 2008 r.,
- min. 120 km,
- benzyna,
- silnik nadający się do instalacji gazowej.
Do 40 tys. zł.
Moje typy to:
-Citroen c5,
- Ford Mondeo mk4,
- Opel Insignia,
- Kia Ceed,
- Skoda Octavia.

Co do busa:
- min. 2008 r.
- do 40 tys.

Dodatkowo chciałbym dowiedzieć się co myślicie aby oba pojazdy sprowadzić z zagranicy?

Pozdrawiam :)
traviis09
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Megane II

31 Sty 2017, 19:59

Jeśli sam sprowadzisz, od osoby prywatnej to ok. Licz się tylko z tym, że zadbane auta np. w DE są droższe niż w Polsce.
Ceed i octavia to niższy segment niż reszta. W octavii LPG założysz do 1.4/1.6MPI, dla mnie to ją całkowicie eliminuje. Ceny insigni nie wzięły się znikąd.
W mondeo zostaje Ci praktycznie 2.0/145, czyli dość stara konstrukcja, 2.3 oraz 2.5 na bloku volvo. Właśnie na to 2.5T bym postawił, lpg przyjmie bez większego problemu, nie wiem tylko jak z ich cenami. C5 na zawieszeniu hydro będzie baaardzo spoko, 2.0/140 lub v6, jeśli spalanie jest mniej istotne. Dorzucę od siebie lagunę mk3 2.0/2.0T i accorda.

O busach niewiele wiem, więc nie będę zmyślał.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Sty 2017, 20:08

Dzięki za odzew.
Tylko mam dwa pytania do Twojej odpowiedzi.
Czy Accord zaakceptuje lpg?
Z tego co słyszałem to japońskie auta średnio przyjmują instalację, dlatego nie brałem ich pod uwagę.
Druga sprawa. Jak z skrętnością w proponowanej Lagunie? Jeździłem megane ii oraz masterem i przyznam, że było to dość denerwujące w Renówce.
Pozdrawiam.
traviis09
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Megane II

31 Sty 2017, 20:25

Podpowiedz coś więcej na temat busa.... Duzy? Mniejszy? Szybki? Ekonomiczny? Silny? Ile km chcesz nim robić ? Do czego miałby służyć? To wszystko ma duże znaczenie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Sty 2017, 20:33

Racja, podałem za mało szczegółów.

Rocznie bus by robił między 50-150 tys. km.
Większy (typu przedłużany Master).
Dobrze, aby miał trochę mocy, ponieważ głównym przeznaczeniem będą wyjazdy międzynarodowe z paletami o różnej wadze i wypożyczanie go firmom kurierskim.
traviis09
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Megane II

31 Sty 2017, 21:30

Za bardzo mocny i wytrzymały uchodzi Master III czyli ten starszy . A jak chcesz coś mocniejszego szybszego to trzeba celować w to czym busiarze jeżdżą czyli Boxer, Jumper,Ducato 3 litrowe. No w pl właśnie ciężko Ci będzie coś kupić przeważnie są właśnie po miedzynarodowce z wielkimi przebiegami
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zatrzymać się i zwolnic to nie to samo!
    Często można zaobserwować sytuacje, gdy kierowcy zamiast całkowicie zatrzymać pojazd - np. przed znakiem stop czy przy zielonej strzałce do skrętu w prawo – jedynie redukują prędkość. Grozi to kolizją, policja może ...

01 Lut 2017, 01:55

Kiepsko widzę kupno busa za 40tyś.zł, który miał by robić do 150tyś.km rocznie. Przy takich zamiarach trzeba by się zastanowić konkretniej, czy z ekonomicznego punktu widzenia lepiej nie było by kupić auta nowego(a z dużym prawdopodobieństwem tak właśnie będzie). Oczywiście pewnie da się kupić coś w miarę nie zajeżdżonego, ale trochę się naszukasz. Mały przebieg w aucie dostawczym, też może być pułapką, bo z dużym prawdopodobieństwem, takie auto służyło do dystrybucji i jazdy po dużym mieście. Po za tym w tym budżecie sporo jest aut po większym lub mniejszym dzwonie.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

01 Lut 2017, 09:23

pkc napisał(a):Po za tym w tym budżecie sporo jest aut po większym lub mniejszym dzwonie.
napewno lepszy taki jak po miedzynarodowce z przebiegiem 600 zrobionym na 150
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lut 2017, 09:32

traviis09 napisał(a):Co do busa:
- min. 2008 r.
- do 40 tys.

Dodatkowo chciałbym dowiedzieć się co myślicie aby oba pojazdy sprowadzić z zagranicy?


Co do busa to nie wiem dokładnie jaka potrzebujesz opcje ale... 95% aut powyżej 5lat ma najechane około 500tyś.km... jezeli mniej to znaczy że były ujeżdżane z ciężarami albo w mieście. Oczywiście możesz trafić igłę chociaż prawdopodobieństwo jest równe zeru...
Co do samodzielnego wyjazdu za granicę po busa to jeżeli masz czas to w sumie jest jakaś opcja. Wyjdzie drożej ale masz większe prawdopodobieństwo trafienia czegoś fajnego.
Zwróć uwagę na instytucje ich auta często mają małe przebiegi. Nie wiem czy Ci odpowiada ale interesowałbym się też benzynami.

Co do konkretnych doświadczeń to kilka lat temu szukałem coś małego jak scudo długie, trafic itp. to po kilku miesiącach skończyło sie wycieczką do salonu Fiata i zakupem nowego auta. I jeżeli nie potrzebujesz drogiej opcji nadwoziowej i masz możliwość wzięcia leasingu to tak bym zrobił... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10440
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Lut 2017, 10:53

Na zakup mam około 6 miesięcy. Specjalnie zakładam dużo wcześniej temat, aby przeanalizować wszystkie opcje. Sęk w tym, że założone 40 tys. Muszę wydać jednorazowo. Jest to zadatek, dlatego nie mogę go rozbić w leasing. Wiem, że w Polsce naprawdę ciężko znaleźć uczciwy samochód, dlatego myślałem o wyjeździe.
traviis09
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Renault Megane II